„Motor” nr 13 (3014) z 28.III.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, Xantia, 207, 4, Clio, Laguna, Latitude, Megane, Safrane, Vel Satis, Duster, Logan
W listach do Redakcji pojawiło się pytanie Roberta z Gdańska dotyczące Renault 4 – czy to prawda, że ten samochód był produkowany przez zakłady Alfa Romeo. „Motor” potwierdził. A wystarczyło zajrzeć na nasze łamy…
Dacię Duster wspomniano w „Motorze” z… 1985 roku. Rumuni produkowali już wtedy samochód dostawczy o tej nazwie! Wzmiankę o tym znajdziecie również na stronie 4.
Dwie strony dalej Dacia powróciła – z informacją o już 4 milionach wyprodukowanych samochodów.
Renault Latitude napędzane sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem o pojemności trzech litrów przetestowano na stronach 22-23.
Nie mogło zabraknąć uciechy z powodu niewielkiej popularności poprzedniego modelu Renault w tej klasie – Vel Satisa. Latitude wypomniano z kolei koreański rodowód (choć powstaje na płycie Laguny III), ale wspomniano też o Koleosie, który także powstaje na Dalekim Wschodzie, a także o Safrane, docenianym teraz przez wiele osób na ryku wtórnym.
Redaktor Klonowski skrytykował wolno działającą automatyczną skrzynię biegów, sporo większe, niż deklaruje producent, zużycie paliwa, niezdecydowany charakter zawieszenia i słabe podparcie boczne foteli. Pochwalił za to bogate wyposażenie i niezłe ceny, choć na topową odmianę trzeba wysupłać nieco ponad 200.000 zł.
Nawet w dzisiejszych czasach, wciąż jeszcze nieco kryzysowych, są auta, na które trzeba czekać nawet pół roku od chwili złożenia zamówienia. I nie chodzi tu o superata, ale samochody dość popularne. I właśnie owa popularność sprawia, że na wybrany egzemplarz trzeba czekać niemal jak na rewaloryzację emerytur. Wśród takich samochodów, wymienionych na stronie 29., jest też Dacia Duster, którą otrzymuje się zwykle po 5-6 miesiącach. Inne podane przykłady, to:
– Citroën C3 – 3 miesiące;
– Dacia Logan – 3 miesiące;
– Peugeot 207 – 12 tygodni;
– Renault Clio – 2-3 miesiące;
– Renault Megane – 2-3 miesiące.
Citroëna Xantię i Renault Megane II wspomniano w tekście poświęconym instalacjom gazowym (strona 35.).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze