„Motor” nr 16 (3017) z 18.IV.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, C4 Picasso, C5, C8, XM, 207, 308, 508, Clio, Espace, Laguna, Megane, Duster, Logan
Zanim przejdę do zwyczajowego „punktowania” omawianego pisma, drobna dygresja. W numerze z – przypominam – 18.IV. „Motor” pisze o BMW M3 w wersji pick-up. Informacje o tym aucie pojawiły się niemal trzy tygodnie wcześniej i okazały się… primaaprilisowym żartem. Chłopaki w „Motorze” jednak dementi nie zauważyli… Napisali na stronie 8., że auto powstało w jednym egzemplarzu i nawet było testowane na Nürburgringu ;-)
Natomiast pierwszy samochód z tych, które są w spektrum naszego zainteresowania, pojawił się dopiero na stronach 30-33. Poddano próbie dziesięć aut, by sprawdzić, o ile wzrośnie zużycie paliwa wraz ze wzrostem średniej prędkości w zakresach:
– 90-140 km/h
– 110-120 km/h
– 130-140 km/h
Wśród sprawdzonych samochodów była Dacia Duster 1.5 dCi 4×4, w której wartości te wyniosły odpowiednio 4,1 l/100 km, 0,9 l/100 km i 1,1 l/100 km.
Cały test miał na celu dowiedzenie tego, o czym pisałem w swoim felietonie z ostatniego dnia ubiegłego roku: „Wolno szybko”. Stwierdziłem tam, że wyższe dopuszczalne prędkości na drogach wyższych kategorii skutkować będą szybszym zasilaniem budżetu państwa i to właśnie dowiódł test w „Motorze”.
O różnych rodzajach lakieru samochodowego, jaki można zamówić do wymarzonego auta, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 36-37. Wspomniano tam m.in. Citroëny C3 i C4 Picasso, Dacie Logan i Duster, Peugeoty 207, 308 i 508 oraz Renault Clio, Megane i Lagunę.
O różnych udogodnieniach związanych z bagażnikami samochodowymi napisano na stronach 38-39. Wspomniano o obniżaniu zawieszenie w Citroënie C5 oraz podwójnej tylnej szybie w Citroënie XM.
Przegląd rynku w zakresie dużych vanów zamieszczono na stronach 50-51. Na tej drugiej zaprezentowano kilka sztuk Renault Espace oraz jednego Citroëna C8. Wspomniano też o bliźniaczym doń Peugeocie, ale nie podano, że chodzi o model 807.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Motorze”. Moim zdaniem można sobie darować ten wydatek.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze