„Motor” nr 27 (2976) z 05.VII.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C1, C4, C5, 107, 206, 207, 306, 308, R5, R19, Clio, Megane
Ostatni raport JD Power na temat zadowolenia właścicieli z posiadanych samochodów omawia na stronie 3. Redaktor Naczelny Krzysztof Burmajster. Wspomina przy okazji o Dacii oraz o Citroënie C5, a podsumowuje stwierdzeniem, że tego typu rankingi należy traktować z przymrużeniem oka? Dlaczego? Bo „znaczący spadek” odnotowała hołubiona w Polsce Škoda, a Volkswagen uplasował się poniżej średniej?…
O planach Peugeota, a w zasadzie koncernu PSA Peugeot Citroën, dotyczących rynków chińskiego i południowoamerykańskiego wspomniano na stronie 6.
Strona 7. przynosi tabelkę z 10 najpopularniejszymi w Europie nowymi samochodami, w której na pozycji trzeciej znajduje się Renault Clio (z rekordowym, 43,3-procentowym wzrostem sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego), na miejscu piątym sklasyfikowano Peugeota 207 (spadek o 7,7%), a dziesiątkę zamyka Renault Megane (+33,1%). Zestawienie obejmuje okres od stycznia do maja włącznie.
Na tej samej stronie, tylko nieco wyżej, natraficie na krótki „rocznicowy” materiał poświęcony Renault 5. W maju minęło 30 lat o d chwili wyprodukowania pierwszej seryjnej „piątki”, o czym pisaliśmy mniej więcej dwa tygodnie temu.
Zarobki wielkich tego świata elektryzują tych, którzy utrzymują się z pracy najemnej, albo w ogóle cierpią na brak pracy. Wiecie, ile zarabia Carlos Ghosn, uważany za jednego z najlepszych managerów branży motoryzacyjnej? „Motor” wyliczył mu dochód za rok 2009 na łączną kwotę 11 milionów dolarów rocznie, w tym 1,5 miliona od Renault i resztę od Nissana. Możecie o tym poczytać na stronie 8. tygodnika.
Przód Citroëna C5 I generacji można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Citroëny C4 i C5 wspomniano na stronie 37. w artykule poświęconym reflektorom ksenonowym.
Wyniki konkursu na Silnik Roku 2010 zaprezentowano na stronach 40-41. Wspomniano tam o zwycięstwie jednostki 1.0 montowanej m.in. w Citroënach C1 i Peugeotach 107 oraz kolejnym triumfie jednostki 1.6 opracowanej wspólnie przez BMW i PSA, a montowanej m.in. w Peugeotach 207 i 308.
Peugeota Partnera oraz Renault 19 i Clio można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł poświęcony straży miejskiej, uprawnieniom jej funkcjonariuszy i… nadużyciom. Znajdziecie to wszystko na stronach 42-43.
Jako ciekawostkę przytoczę problem przedstawiony w dziale Porady na stronie 45. Czytelnik „Motoru” pyta Redakcję, czy może jakoś zmiękczyć zawieszenie, bo przesiadł się z auta francuskiego na niemieckie i doskwiera mu niewygoda. Cóż – trzeba powrócić na jedyne słuszne motoryzacyjne łono ;-)))
Lato sprzyja decyzjom o zakupie kabrioletu. „Motor” proponuje różne tego typu auta w zależności od zasobności portfela. Poleca m.in. Peugeoty 206 CC, 306 Cabrio i Renault 19 Cabrio.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można sobie ten numer darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze