„Motor” nr 28 (2873) z 07.VII.2008
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić: nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C3, 106, 406, Bipper, Logan, sportowe
W środku nie jest wcale tak różowo :-( Na pierwsze auto z genami francuskimi natrafiłem dopiero na stronie 18. To tekst poświęcony Dacii Logan po liftingu, którą my przedstawiliśmy w ubiegłym tygodniu.
O Dacii wspomniano też dwie strony dalej prezentując Volkswagena Gola – samochód, który ma z Loganem konkurować na rynkach krajów rozwijających się.
Kolejny artykuł, który może nas – miłośników francuskiej motoryzacji – zainteresować, zamieszczono na stronie 26, a w zasadzie na jej dolnej połowie. To krótki test Citroëna C3 Stop&Start. Redaktor Czyżewski mocno skrytykował działanie tego proekologicznego rozwiązania, zaś docenił to, co oferuje każde C3 – spory komfort, świetną stylistykę i niezły układ kierowniczy. Mam wrażenie, że Autor zbyt krytycznie podszedł do systemu Stop&Start. Podejrzewam, że testował to auto w Warszawie, ale z całym szacunkiem – stolica Polski, to nie wielka europejska metropolia, jak Paryż, Rzym, czy Londyn i może faktycznie trudno dostrzec wszelkie zalety płynące z francuskiego rozwiązania.
Dolna połówka kolejnej strony, to krótki test Peugeota Bippera w wersji dostawczej. Dostawcze autko o wielkiej pojemności zostało pozytywnie ocenione za swoją funkcjonalność. Skrzynia ładunkowa jest w stanie przyjąć całą paletę towaru, a dostęp do wnętrza przestrzeni ładunkowej możliwy jest bądź przez drzwi tylne, bądź przez jedne z dwojga (w opcji) przesuwanych drzwi bocznych. Samochód napędzany jest 68-konnym silnikiem 1.4 HDi, co gwarantuje niskie koszty eksploatacji i wystarczające osiągi. Problemem może być jedynie dość sztywne zawieszenie, zwłaszcza, kiedy jeździ się autem mało obciążonym.
Na stronach 34-35 znajdziecie artykuł na temat mycia silników. Kilka zdjęć zrobionych w celu zilustrowania tekstu przedstawia silnik Peugeota.
Kawałek Citroëna Berlingo widać na zdjęciu ilustrującym artykuł ze strony 36. zatytułowany „Zabójcze mieszanki”. Tekst traktuje o tym, jakich leków nie powinno się mieszać z innymi specyfikami, lub – broń Boże! – z alkoholem. Chodzi oczywiście o leki dostępne bez recepty, głównie przeciwbólowe i na drobne schorzenia.
Właściciel Peugeota 106 pyta (na stronie 38.) o to, na którą oś założyć bardzie zużyte opony. Są różne szkoły, ale ja osobiście stwierdzam tak – zużyte opony powinno się po prostu wymienić. Nawet wtedy, gdy przepisy jeszcze dopuszczają ich używanie. Komplet kapci kosztuje, powiedzmy, 1.000 zł. Ile jest warte ludzkie życie? Ile może kosztować remont samochodu rozbitego w efekcie poślizgu? Ludzie – nie oszczędzajcie na bezpieczeństwie. Tym bardziej, że to nie chodzi tylko o Wasze bezpieczeństwo, ale i innych użytkowników dróg! Nowe kapcie kupuje się raz na kilka lat – to nie jest wielki wydatek!
Krótka notatka o nieudanym starcie Michała Sołowowa w Ypres Rally znalazła się na stronie 42.
I to już wszystko, co w tym tygodniu o samochodach francuskich napisał „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze