Czas na ostatni w tym miesiącu przegląd „Motoru”, na okładce którego zagościły tylko dwa samochody francuskie. Ale dla równowagi pojawiło się na niej cztery Volkswageny ;-) a koncern VAG reprezentuje sześć aut. Oczywiście nie oznacza to, że promuje się w tym piśmie ten koncern, czy w ogóle auta z niemieckich koncernów pochodzące (takich jest na okładce osiem) – to czysty przypadek, albo coś w tym stylu…
„Motor” nr 44 (3149) z 28.X.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C5, GS, GSA, Xantia, 208, 2008, 607, 16, 18, 21, Clio, Laguna, Megane, Duster, Sandero
Pierwsze wzmianki o francuskich samochodach pojawiły się na stronie 6. w tekście poświęconym Volkswagenowi Passatowi. Napisano tam takie zdania: „W ciągu minionych 40 lat Citroen stosował aż pięć nazw dla aut klasy średniej (GS, GSA, BX, Xantia i obecne C5). Renault cztery (16, 18, 21 i aktualna Laguna)”. I co z tego? Jak widać Francuzi nie boją się zmian. Volkswagen, poza nazwą, również na radykalne zmiany stylistyki w przypadku Passata zdobył się zasadniczo tylko raz – zmieniając wersję B2 na B3. Trudno też tak naprawdę uznać modele GS i GSA za osobne konstrukcje.
W dziale Przyszłe premiery (strona 12.) natraficie na wzmianki o Citroënach DS3 i SUV-ie w gamie DS, Peugeocie 108, oraz o Renault Alpine, Megane i Twingo.
Na tej samej stronie natraficie na krótką wzmiankę o wynikach zderzeniowych Peugeota 208, które przekalkowano na 2008.
Na stronie 13. zamieszczono skrócony cennik Nowej Dacii Duster.
Aktualny „Motor” wybrał po pięć samochodów w kilku klasach, które można kupić za 25-30 tys. zł. Okazuje się, że francuskie auta wcale nie są takie złe! Wśród modeli miejskich polecają (na stronach 46-47) Renault Clio III uznany za najlepszą propozycję w tej grupie, a także Dacię Sandero i… żadnego auta niemieckiego!
W przypadku kompaktów (strony 48-49) Redaktor Grabowski docenił Renault Megane III, ale nie poleca obiektu marzeń wielu Polaków, czyli Golfa. I słusznie ;-)
W klasie średniej (strony 50-51) na czwartym miejscu zaproponowano Citroëna C5, a za wielkiego przegranego uznano Passata. Też słusznie ;-)
Segment E jest niezbyt bogaty, ale po Lexusie GS, BMW 5, Volvo S80 i Mercedesie E pojawił się (na stronie 51.) Peugeot 607 doceniony za „superkomfortowe wnętrze i bardzo udane silniki Diesla”.
Palmę pierwszeństwa wśród minivanów (strony 52-53) dzierży Citroën C4 Picasso, a trzecie miejsce przyznano Renault Scenic’owi.
I to już koniec informacji o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 43/2013
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze