Dziś zaczyna się – pierwszym dniem prasowym – Salon Samochodowy w Genewie, nic więc dziwnego, że za parę godzin tam polecę, ale przecież nie mogę pozwolić, byście w tym czasie nie mieli co czytać ;-) Stąd kolejny przegląd prasy na naszych łamach, a tym razem przyszła kolej na marcowe wydanie miesięcznika „Top Gear”. Myslę, że bardzo żałować nie będziecie, jeśli je kupicie, a po szczegóły zapraszam do poniższego tekstu.
„Top Gear” nr 03 (74) z III.2014
Wydawnictwo: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 140 (z okładką)
Cena: 7,90 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 208, 306, 308, Clio, Espace, Megane, sportowe
Dacia pojawiła się pod sam koniec felietonu Jeremy’ego Clarksona (strony 10-11), niestety w dość nieciekawym świetle. Oczywiście ikona brytyjskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego słynie ze swojego subiektywizmu i często nie sposób nie przyznać mu racji, ale tym razem chyba się zagalopował twierdząc, że Brytyjczycy nie chcą samochodów Dacii. Zdaje się, że te auta sprzedają się na Wyspach całkiem nieźle…
Renault Espace wspomniano na samym dole strony 36.
Krótki test Peugeota 308 ze 125-konnym silnikiem 1.6 THP znajdziecie na stronie 51. Auto nawet się spodobało Redaktorowi Horodeckiemu, bo przyspiesza do setki w niespełna 9 sekund i spala średnio ok. 8 litrów benzyny na każde 100 km. Autor pochwalił też zawieszenie, choć za jego sztywność, za którą my tutaj niespecjalnie przepadamy, przynajmniej w motoryzacji ;-) W tekście znalazła się też wzmianka o legendarnym Peugeocie 306 S16.
Renault Megane wspomniano w teście Kii Pro Cee’d zamieszczonym na stronie 55.
Peugeot 208 GTi i Renault Clio RS pojawiły się z kolei na stronie 72. w tekście poświęconym Fordowi Fieście ST.
I już się zaczynałem bać, że będę pisał tylko o takich właśnie wzmiankach, gdy trafiłem na strony 85-87, gdzie zamieszczono wizytówkę Citroëna Grand C4 Picasso uznanego przez „Top Gear” Samochodem Rodzinnym Roku. Rozpłynięto się nad dostępnym w najbogatszej wersji wyposażeniowej fotelem Relax (rzeczywiście znakomitym), pochwalono dwa wyświetlacze i w ogóle cały projekt przestronnego wnętrza. Doceniono komfort podróży, oszczędny silnik e-HDi 115 i znakomity motor THP 156, ale zwrócono też uwagę na solidność konstrukcji nawet takich detali, jak zawiasy stolików w oparciach foteli. Świetny materiał!
Z kolei Samochodem Wyścigowym Roku uznano Peugeota 208 T16. Nic dziwnego – to ten samochód, którym Sebastien Loeb podjechał pod Pikes Peak szybciej, niż wyliczył to komputer ;-) Auto opisano na stronach 92-93 i koniecznie musicie do tego tekstu zajrzeć!
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive powraca na stronie 135. Auto testowe napędzane jest 150-konnym silnikiem 2.0 BlueHDi, który okazuje się oszczędną jednostką napędową. Samochód ów ma zaliczyć w „Top Gear” półroczny test długodystansowy. Bardzo bogate wyposażenie uprzyjemnia podróże. Jak na razie minusy wynotowano dwa – brak podgrzewanych foteli i brak możliwości udostępnienia pokładowym urządzeniom dostępu do Internetu np. z telefonu. Pochwalono za to przestronność, znakomite wykończenie, funkcjonalność, możliwości aranżacji wnętrza, stylistykę, wyposażenie, jednostkę napędową i komfortowe zawieszenie.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w datowanym na marzec numerze „Top Gear”.
Stronniczy przegląd prasy: „Top Gear” nr 03/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze