„Auto Test” nr 5 (23) z VII.2012
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C1, C4, 107, 208, 301, 307, 508, Laguna, Megane, Vel Satis, Dokker
I właśnie wywiad z Adamem Bazdyło jest pierwszym materiałem związanym z samochodami francuskimi, jaki znalazłem na łamach aktualnego „Turbo Testu”. Nie mogło w nim zabraknąć aut naszych ulubionych marek, z których wymieniono Citroëna C1 oraz Peugeoty 107, 208 i 508. Warto się zapoznać z tekstem, w którym pytania zadawała Anna Lubertowicz-Sztorc (pozdrawiam!).
W dolnej części strony 8. znajdziecie z kolei krótki materiał poświęcony Peugeotowi 301 – modelowi przeznaczonemu dla klientów oczekujących sprawdzonych, ale niedrogich rozwiązań. To praktyczny samochód w nadwoziu sedan przystosowany doskonale do jazdy nawet po drogach kiepskiej jakości, oczekujemy go więc w Polsce z dużą niecierpliwością! ;-)
Renault Lagunę wspomniał Redaktor Korzeniowski w teście Mercedesa klasy B na stronie 26.
W przeglądzie rynkowym aut segmentu A (strony 30-32) pojawił się także Citroën C1. To pozycja już zasiedziała na rynku, ale tak naprawdę wciąż interesująca. Może nie poraża wyglądem plastików, ale z dobrym silnikiem i znakomitym, choć dość sztywnym, układem jezdnym może dać sporo radości z jazdy. A do tego wszędzie się wciśnie i ma atrakcyjną cenę popartą trzyletnią gwarancją (tak napisano w „TT”). Wprawdzie niespecjalnie już przydał do gustu Redaktora Korzeniowskiego, ale też nie został specjalnie mocno skrytykowany, warto więc naprawdę rozważyć jego zakup, jeśli szuka się samochodu w tym przedziale cenowym i tej klasie, typowo miejskiej jednak.
Renault Vel Satisa pokazano na stronie 37. jako potencjalnego konkurenta dla BMW serii 5, testowanego w dziale Używane.
Z kolei w przypadku Fiata Stilo, bardzo interesującego i jeszcze bardziej niedocenianego w Polsce samochodu, wśród konkurentów pojawiły się Citroën C4, Peugeot 307 i Renault Megane.
Wysokoprężny silnik 1.9 od Renault jest jedną z jednostek napędowych, na jakie można natrafić przy zakupie na rynku wtórnym Suzuki Grand Vitary, o czym dowiecie się zaglądając na stronę 48.
Krótki materiał poświęcony Dacii Dokker znajdziecie na górze strony 52.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym wydaniu miesięcznika „Turbo Test”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze