„WRC Magazyn Rajdowy” nr 1 (124) z I.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, C4, DS3, Saxo, Xsara, ZX, 106, 206, 207, 208, 306, 307, Clio, Twingo
O sytuacji w rajdach na progu nowego sezonu napisał parę słów Wojciech Garbarz, Naczelny „WRC”. Wspomniał tam m.in. o kierowcach fabrycznego zespołu Citroëna.
Francuskich rajdówek nie mogło też zabraknąć w dziale News Flash. Na stronach 4-5 pojawiły się Citroëny C4 WRC i DS3 WRC, oraz Peugeoty 207 S2000 i 208 R4T.
O tegorocznych planach pucharowego cyklu związanego z Renault, organizowanego oczywiście przez 2BRally, możecie poczytać na stronie 8. Wspomniano tam samochody Twingo, Clio (to właśnie w oparciu o to auto będzie organizowany puchar) i Citroëna C2.
Na tej samej stronie, tuż obok, pojawiła się też krótka relacja z Kryterium Asów Toru Lublin, przeżywającego zresztą ciężkie chwile (okoliczni mieszkańcy, zapewne podburzani przez developerów, chcą likwidacji małego, ale bardzo przyjemnego do jazdy obiektu), w którym to materiale wspomniano m.in. Citroëna Saxo, Peugeota 106 i Renault Clio.
Niżej pojawił się też krótki tekst poświęcony pomocy dla Marcina Pawłowskiego, fotografa rajdowego, który uległ ciężkiemu wypadkowi podczas jazdy na motocyklu. Pisaliśmy o tym w połowie grudnia.
O „swoim pierwszym razie”, oczywiście rajdowym, wspomina Bożena, a że znalazła się tam wzmianka o Peugeocie 207 S2000, to nie możemy o tym nie napisać. Tekst i zdjęcia Bożeny znajdziecie na stronie 16, podobnie zresztą, jak relację z Wirtualnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, którą zilustrowano grafiką Citroëna C4 WRC.
Z kolei ubiegłorocznego Citroëna DS3 WRC Pettera Solberga możecie obejrzeć w relacji z Memoriału Attilio Bettegi, który wygrał wspomniany Mr Hollywood.
Wzmianka o Renault Clio pojawiła się na stronie 25. w relacji z Pucharu Jesieni na Torze Kielce.
W dalszej części materiałów z imprez dla amatorów wspomniano też Citroëny Saxo i ZX, Peugeoty 106 oraz Renault Clio (strony 26-27).
Relację z profesjonalnej już imprezy – Rajdu Barbórki – znajdziecie na stronach 28-33. Nie zabrakło tam Peugeotów 207 S2000, 206 WRC, 207, 306, 307 WRC, Citroënów C2, DS3, Xsary WRC, Saxo, czy Renault Clio.
Bardzo fajny wywiad z Leszkiem Kusajem, a w nim krótką wzmiankę o Pucharze Citroëna, zamieszczono na stronach 36-39.
Kolejny wywiad, tym razem już z człowiekiem, który sporo czasu spędził za kierownicą francuskich rajdówek, znajdziecie na stronach 40-41. To rozmowa z Tomkiem Grycem, w której często pojawiały się Citroëny C2 i DS3. Tomasz wspomniał tez o swoich rajdowych początkach, m.in. w Renault Clio.
Z rozmowy z Mariuszem Nowocieniem zamieszczonej na stronach 44-45 możecie się dowiedzieć, że być może już wkrótce będziemy mogli oglądać tego utalentowanego zawodnika za kierownicą Citroëna C2 R2.
Sam nie wiem, co Wam polecić na stronach 46-47 – czy temat Renault Clio, czy raczej prowadzącej go Inessy Tuszkanowej. Najlepiej zajrzyjcie tam sami i oceńcie ;-) A jest na co patrzeć, oj, jest…
Porównanie dwóch rajdowych Citroënów – C2 R2 i DS3 R3T – dokonane przez Janka Chmielewskiego zamieszczono na stronach 66-69. Zdecydowanie warto tam zajrzeć!
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w pierwszym tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze