„WRC Magazyn Rajdowy” nr 2 (125) z II.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, DS3, Saxo, 106, 206, 207, 208, Clio
Francuskich samochodów wyczynowych nie mogło – jak zwykle – zabraknąć w dziale News Flash. Na stronach 6-7 pojawiły się wzmianki o Citroënie C2, Peugeotach 207 i 208 oraz Renault Clio. Wspomniano też o wycofaniu się Peugeota z wyścigów długodystansowych.
Od wielu już lat samochody, również rajdowe, są atrakcjami kolejnych finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Nie inaczej było i w tym roku, a gdzieniegdzie pojawiały się autka francuskie. Na stronach 9-10 wspomniano m.in. o Citroënie C2 i Peugeotach 106.
W dziale „Mój pierwszy raz” (strona 13.) pojawiła się wzmianka o Peugeocie 206 WRC.
Przez chwilę wraz z odejściem Peugeota z wyścigów długodystansowych kibice obawiali się, czy przypadkiem Citroën nie odejdzie z rajdów, ale oczywiście nic takiego się nie stało. Zresztą Peugeot też tej dyscypliny sportu nie opuszcza – trwają prace nad różnymi wersjami rajdowych 208-ek chociażby. Oświadczenie Yvesa Matrona o tym, że Citroën pozostaje w WRC, znajdziecie na stronie 14.
Peugeota 207 S2000 dostrzec można na zdjęciu ilustrującym artykuł poświęcony zamieszaniu z brakiem promotora WRC. Dziś wiemy, że Eurosport nie dogadał się z FIA i nie będzie realizował transmisji telewizyjnych z Mistrzostw Świata.
Peugeoty 207 S2000 pojawiły się w relacji z Jänmer Rally zamieszczonej na stronie 16.
Francuskimi samochodami ścigają się także amatorzy, o czym można się przekonać zaglądając na stronę 20. Wspomniano tam Citroëna Saxo i Peugeota 106.
Aż połowę z osiemnastu odcinków specjalnych tegorocznego Rajdu Monte Carlo wygrał Sebastien Loeb. Nie może więc dziwić fakt, że ośmiokrotny Mistrz Świata wygrał tę klasyczną imprezę w jej tegorocznej odsłonie, po raz szósty w swojej karierze. Relację z RMC znajdziecie na stronach 22-29. Nie zabrakło w niej także Peugeotów 207 S2000.
Wzmianka o Citroënie pojawiła się też w „Strefie Mini” na stronie 30.
W dużym wywiadzie z Marcinem Górnym (strony 38-41) pojawiły się wzmianki o Citroenie C2 i Citroën Racing Trophy.
Sporo odniesień do Citroëna C2R2 znajdziecie w materiale poświęconym Škodzie Fabii R2 (strony 66-67).
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w drugim tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze