Najkrótszy miesiąc roku przyniósł nadspodziewanie dobre wyniki sprzedaży Citroëna w Brazylii. Luty, w którym było tylko 17 dni roboczych, zamknął się sprzedażą 4.891 samochodów z szewronami, co dało marce 2,2-procentowy udział w tamtejszym rynku.
Na wysoką sprzedaż miały wpływ zarówno wielka popularność odświeżonego modelu C3, jak i prestiżowe modele DS. Oczywiście trudno tu porównywać obie gamy z uwagi na cenę chociażby, ale rodzina DS cieszy się w Brazylii ogromnym zainteresowaniem.
Francesco Abbruzzesi, dyrektor generalny Citroën Brasil, jest zadowolony z wyników sprzedaży oraz z wzrostu udziału w rynku o 0,2 punktu procentowego. Skumulowana sprzedaż z bieżącego roku wyniosła już 10.996 samochodów marki Citroën, z czego 4.535 przypadło na odświeżony w sierpniu ub.r. model C3. Tylko w lutym klienci kupili 2.281 tych samochodów! Nowe C3 posiadało w lutym 7,36% udziału w swoim segmencie rynkowym (w Brazylii to auto określane jest jako samochód kompaktowy premium). Dyrektor Abbruzzesi wyjaśnia, że świetna sprzedaż tego modelu, to skutek atrakcyjnej stylistyki i wyposażenia – szyby Zenith®, świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED – ale też dbałości o solidny montaż.
Dobre wyniki sprzedaży Citroën notuje także dla modeli C3 Picasso / Aircross, na które w lutym zdecydowało się 1.166 klientów, co stanowi wzrost o 5,6% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Dużą popularnością cieszyły się w lutym także modele C4 (1.449 sprzedanych egzemplarzy), C4 Picasso / Grand Picasso (279 sztuk) i użytkowy Jumper (429 samochodów).
Gama DS znalazła w lutym 349 nabywców, przy czym 144 sztuki stanowiły modele DS3, a 184 – topowy w tej linii produktowej DS5. Doliczyć do tego trzeba jeszcze 21 sztuk DS4, który został wprowadzony do sprzedaży 25. lutego.
KG
Najnowsze komentarze