Laurent Diot, odpowiedzialny za rozwój marki Citroën w Europie, wizytuje salony Citroëna.
Wizyty najwyższych menadżerów Stellantis w salonach sprzedaży. Laurent Diot, odpowiedzialny za rozwój marki Citroën w Europie, odwiedził zespoły sprzedaży w salonie Citroën Stellantis i You w Tuluzie. Widok wysokich menadżerów koncernu w salonach to rzadkość. Skąd więc ta aktywność?
Citroën od dłuższego czasu boryka się z bardzo niską sprzedażą. Niegdyś lider francuskiego rynku dzisiaj nie jest nawet na podmie, co odnotowujemy z dużym smutkiem. Polityka Carlosa Tavaresa, polegająca na ograniczaniu kosztów a co za tym idzie zmniejszaniu liczby punktów sprzedaży, ograniczeniu oferty silnikowej oraz zmniejszeniu różnorodności, obniżeniu wydatków marketingowych i reklamowych, przynosi nie tylko wzrost zysków koncernu ale także duży spadek sprzedaży.
Zobacz: wiadomości na temat marki Citroën. Codziennie
Wizyta Laurenta Diora to element działań naprawczych. Pozyskanie z pierwszej ręki wiedzy o realnych przyczynach takich a nie wyników sprzedażowych ma pomóc przygotować plan naprawczy. Już w zeszłym roku zdefiniowano, wspólnie z dealerami, kluczowe obszary, które należy poprawić. Citroën liczy też na pozytywny efekt wprowadzenia do salonów nowego, bardzo udanego skąd inąd, Citroëna C3. Czy to wystarczy?
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Krytycy Tavaresa mówią, że w pogoni za zyskami mógł stracić z oczu cel działania producenta samochodów, czyli zaspokajanie potrzeb klientów a z rynkowego prekursora stworzył korporację, która działa naśladowczo. Wielu dealerów twierdzi, że to właśnie Tavares jest prawdziwym winowajcą kłopotów Citroëna oraz innych marek.
Zobacz: nowe samochody marki Citroën
Wskazują między innymi na rosnące koszty współpracy z koncernem i brak wsparcia oraz dialogu, który jest niezbędny w tym biznesie.
Najnowsze komentarze