peugeot 408 1 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis nie ma zamiaru łączyć się z Renault. John Elkann ucina spekulacje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
jasmine paolini nowa ambasadorka marki alfa romeo 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo świętuje sukces Jasmine Paolini i jej spektakularne podwójne zwycięstwo na Italian Open

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
citroen xantia Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia – test na dystansie 20.000 kilometrów! „Latający dywan”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
renault prarire Wiadomości
Wiadomości

Renault Prairie – pierwszy SUV Europy. Spalanie mogło szokować!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Opel Frontera
Wiadomości

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowa Dacia Sandero 1.0 ECO-G LPG 100 KM. Jeździliśmy najpopularniejszym samochodem Europy

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-16
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
4.8k
A A
4
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości

Nowa Dacia Sandero to najpopularniejszy samochód w Europie. Od dłuższego czasu jest najchętniej kupowany przez klientów. Powód? Ze 100-konnym silnikiem, zasilanym fabryczną instalacją LPG, 5-biegową szkrzynią manualną, wyposażony między innymi w automatyczną klimatyzację, kamerę i czujniki cofania i nawigację, oferuje znakomity stosunek możliwości do ceny. Ile pali i jak sprawuje się na drodze? Przez ponad tydzień mieliśmy okazję to testować zarówno w mieście jak i na autostradach oraz drogach podmiejskich oraz na drogach polnych. I chyba już wiemy, co sprawia, że jest tak popularny.

Nowa Dacia Sandero trafiła do nas w wersji Expression. Jej cena detaliczna zaczyna się od 66.600 zł. Kolor szary wymaga dopłaty 2.500 zł. Mieliśmy też koła aluminiowe Randa 16” (+1200 zł), pakiet Media NAV (+1600 zł), podgrzewane fotele (+700 zł), pakiet Parking Plus (system wspomagania parkowania przód/tył, kamera cofania, system kontroli martwego pola +1900 zł). Klimatyzacja automatyczna wymaga dopłaty 1200 zł. Ale i bez tych dodatków Dacia Sandero wydaje się być bardzo atrakcyjnie wyposażona. W wersji Expression nie ma natomiast bezkluczykowego dostępu, więc jesteśmy „skazani” na zwykły klucz z pilotem.

Największy plus Sandero? Lekkie prowadzenie i dynamiczny silnik. Te 100 KM napędza auto wyjątkowo sprawnie.

Dacia Sandero – wymiary

Dacia Sandero – wymiary
Wartość
Szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi (mm)
1848-2007 (złożone-rozłożone)
Wysokość pojazdu nieobciążonego bez relingów (mm)
1499
Prześwit pojazdu (mm)
162 (nieobciążony)
Wysokość progu załadunku (mm)
741
Wysokość bez obciążenia z otwartą klapą tylną (mm)
1985
Długość całkowita (mm)
4088
Szerokość całkowita (mm)
1753
Wysokość całkowita (mm)
1499
Zwis tylny (mm)
666
Rozstaw osi (mm)
2604
Zwis przedni (mm)
819
Pojemność przestrzeni bagażowej min. (dm³)
328
Pojemność przestrzeni bagażowej maks. po złożeniu kanapy (dm³)
1108
Pojemność zbiornika paliwa (l)
50 / 40 (LPG)
Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów (kg)
2705
Maksymalna masa przyczepy bez hamulca (kg)
600
Maksymalna ładowność (kg)
477
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg)
1100
Maksymalna masa całkowita pojazdu (kg)
1605
Minimalna masa pojazdu gotowego do jazdy (bez opcji) (kg)
1128

Dacia Sandero wygląda nowocześnie

Dacia Sandero
Dacia Sandero

Na zewnątrz Dacia Sandero jest po prostu dopracowana. To już nie ta mydelniczka, którą znamy z pierwszej generacji. Wręcz przeciwnie – kształty są mocne, zdecydowane, całkiem eleganckie. Przód wygląda masywnie, reflektory zarysowane mocno, nawet okrągłe światła przeciwmgielne ładnie wkomponowano zderzak. Z boku sylwetka ma znakomite proporcje a tył to po prostu klasyczny hatchback. Nowoczesna, spójna, zgrabna sylwetka – tak można podsumować nadwozie. Co ważne, tutaj nie widać oszczędności.

Zobacz testy samochodów Dacia

dacia sandero 2025 ego g lpg 1 scaled Wiadomości
Klasyczna sylwetka samochody widziana z boku – eleganckie zakończenie auta

I właśnie to jest pierwszy argument za wyborem tego samochodu – przez wygląd Dacia Sandero wygrywa – nie wygląda na swoją cenę.

Wnętrze przyzwoite i wygodne, chociaż elementy z poprzedniej epoki są

Dacia Sandero - wnętrze
Dacia Sandero i jej wnętrze. Tu widać podłokietnik

Wnętrze Dacii Sandero to przede wszystkim klasycznie skomponowana deska rozdzielcza. Przed kierowcą znajdują się nadal klasyczne zegary z niewielkim cyfrowym wyświetlaczem pośrodku. Ekran nawigacje znajduje się pośrodku i jest jakby dołożony – widać tutaj, że całość projektu pochodzi sprzed kilku lat. Pochylono go lekko ku dołowi i nie ma co się po nim spodziewać cudów. Ani rozdzielczość, ani grafika nie są zbyt nowoczesne. Dopiero podłączenie telefonu (co znakomicie działa bezprzewodowo) zmienia system w superfunkcjonalne rozwiązanie. Deska rozdzielcza i podłokietniki w drzwiach z przodu wyłożone są szarym materiałem ze wzorem – miękkim i przyjemnym w dotyku. To ożywia wnętrze.

dacia sandero 2025 ego g lpg 7 scaled Wiadomości
Dacia Sandero – miejsce dowodzenia kierowcy. Jest wygodnie

W testowanej przez nas wersji mieliśmy automatyczną klimatyzację, którą łatwo steruje się pokrętłami. Poza tym podłokietnik, pełna elektryka i to w zasadzie tyle. Pod względem ilości miejsca jest przyzwoicie jak na klasę B, z tyłu raczej nie poszalejecie, ale czwórka dorosłych bez problemu tym autem pojedzie bez problemu a piątka przy lekkim ścisku również.

dacia sandero 2025 ego g lpg 14 scaled Wiadomości
Fotel pasażera

Co istotne, montaż plastików jest staranny. I chociaż jakość materiałów pozostaje standardowa, naprawdę ciężko mieć do czegoś zastrzeżenia. Jest – można by powiedzieć – wystarczająco. Jeśli mielibyśmy się czegoś czepiać to pewnej monotonii kolorów. Jest ciemny plastik i to tyle.

Pewnego rodzaju niekonsekwencje znajdziemy jeśli chodzi o złącza USB – obok ekranu nawigacji po lewej stronie jest złącze USB A, ale w konsoli środkowej na dole już popularne USB-C.

Więcej zdjęć wnętrza znajdziecie pod artykułem.

Bagażnik 328 lub 1108 litrów

Dacia Sandero i jej bagażnik 328 litrów
Bagażnik Dacii Sandero

Bagażnik w Dacii Sandero ma przyzwoitą pojemność 328 litrów. Jest głęboki i widać w nim pewne oszczędności – niezbyt gruby materiał go pokrywający nie przykrywa gołej blachy i ją po prostu widać. Dla osób ceniących schludność polecamy dodatkowy dywanik lub gumowe korytko. Po złożeniu siedzeń przestrzeń bagażowa powiększa nam się do 1108 litrów.

Jak jeździ Dacia Sandero Expression 1.0 TCE 100 KM?

Dacia Sandero wnętrze
Wnętrze wersji Expression wyłożone jest materiałem

 Silnik 1.0 ECO-G ma 100 KM gdy zasilany jest przez LPG i benzynę. Autogaz to podstawowy argument zakupowy, gdy myślimy o Sandero. Całość jest bardzo mocno zintegrowana z systemem samochodu, auto samo przechodzi w tryb jazdy na bazie, samo się przełącza gdy go zabraknie, nam pozostaje jedynie tankować i dbać o przeglądy. Zasięg możliwy do przejechania widać na komputerze pokładowym. Jednostka ta ma trzy cylindry, ale szczerze mówiąc dopiero wejście na wysokie obroty daje nam o tym znać – nie ma tu ani nadmiernych wibracji ani jakichś innych objawów mniejszej ilości cylindrów. Co więcej, jednostka ta ma bardzo dobre opinie wśród użytkowników i mechaników, co nie znaczy, że fabryce nie zdarzały się jakieś jednostkowe wpadki.

 Jazda Dacią Sandero jest bezproblemowa. Wsiadamy, wkładamy kluczyk, uruchamiamy samochód i w drogę. Mamy tu do dyspozycji pięć biegów, ten ostatni jest bardzo długi – przez co nawet na autostradzie obroty nie są zbyt wysokie – do czego jeszcze wrócimy w odrębnym materiale. Pod względem wyciszenia jest standardowo, trochę tu widać a właściwie słychać niską cenę samochodu i jeśli ktoś lubi ciszę oraz dobre audio, to jednak warto by wyciszyć drzwi, podłogę czy sufit.

Dacia Sandero - obroty
90 km/h i 1900 obrotów silnika

Biegi wchodzą bez większych oporów, silnik jest dynamiczny i jazda czy to samemu czy w dwie lub trzy osoby plus większy bagaż nie robi na nim wrażenia. Prędkość maksymalna samochodu to teoretycznie 177 km/h na gazie, ale my nie próbowaliśmy oczywiście tego sprawdzać.

Dacia Sandero - prędkość obrotowa
Dacia Sandero ma „długi” piąty bieg – przy 120 km/h silnik pracuje przy 2500 obrotów

Prędkości obrotowe silnika na V biegu

  • 90 km/h – 1900 obr
  • 120 km/h – 2500 obr
  • 140 km/h – 3000 obr

Komfort jazdy jest na przyzwoitym poziomie. Na szczęście nie ma tu ani znanego z Toyoty twardego dobijania i wycia napędu, nie jest też tak twardo jak np. w Skodzie. Wygodę podnoszą przyjemne i stosunkowo miękkie siedzenia, które nie męczą też na dłuższych trasach. Stabilność samochodu pozostaje bez zarzutu. Nie ma jednak żadnych fajerwerków – ot po prostu auto, które jeździ z punktu A do punktu B.

dacia sandero 2025 ego g lpg 3 scaled Wiadomości

Dacia Sandero – najpopularniejszy samochód Europy, ale dlaczego?

Czemu więc Dacia Sandero jest najpopularniejszym samochodem Europy? To przede wszystkim znakomity stosunek możliwości do ceny, suma drobnych zalet takich jak dobry wygląd, niski koszt eksploatacji, tani serwis, 5-letnia gwarancja, jeśli korzystasz z ASO, wygodne wnętrze, prostota obsługi no i fabryczne LPG.

Dacia Sandero nie jest najlepsza, ale z całą pewnością oferuje dużo za rozsądną kwotę. Jest autem jakiego Europa potrzebuje. Prostym, łatwym w obsłudze, ze znakomitym stosunkiem ceny do możliwości.

  • Skonfiguruj Dacię Sandero teraz (cena zaczyna się od 61.300 zł)
  • Zobacz jakie Dacie Sandero są dostępne w Polsce od ręki
  • Sprawdź testy samochodów Dacia

W oddzielnym materiale przedstawimy raport z jazdy po mieście i autostradzie a niniejszy test zostanie zaktualizowany.

Dane techniczne napędu Dacia Sandero 1.0 ECO-G 100 KM

Parametr
Wartość
Silnik
Eco-G 100
Moc maksymalna [kW (KM)]
74 (101)
Maksymalny moment obrotowy [Nm]
170
Rodzaj skrzyni biegów
Manualna
Rodzaj napędu
Przedni
Liczba biegów do przodu
5
Pojemność skokowa [cm³]
999
Liczba cylindrów
3
Norma emisji spalin
EURO 6
Protokół homologacji
WLTP
Typ wtrysku paliwa
Pośredni wielopunktowy
Rodzaj paliwa
Benzyna + LPG

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia sandero 2025 ego g lpg 17 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 3 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 1 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 6 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 5 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 8 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 7 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 9 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 10 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 12 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 13 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 15 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 14 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 16 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 18 Wiadomościdacia sandero 2025 ego g lpg 2 Wiadomości
4.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22
all new dacia bigster hybrid 155 journey indigo blue 13 Wiadomości

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

2025-05-22

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

2025-05-21
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij1720Tweet1075Udostepnij301
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2910 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 728
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1657 udostępnienia
    Udostepnij 663 Tweet 414
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1856 udostępnienia
    Udostepnij 742 Tweet 464
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1671 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 418

Testy samochodów

renault captur 26 1024x6831 Wiadomości
Renault

Renault Captur 1.2 TCE 120 KM – samochód za którym ogląda się każdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-07
alpine a110 106 Wiadomości
Testy

Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-12
Renault Arkana
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: bo zwykły SUV jest już passe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-08
IMG 4784 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur Red Edition 1.3 130 KM TCe – co oferuje specjalna edycja modelu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-19
renault symbioz e tech full hybrid 145 esprit alpine kiedy captur to za malo 004 Wiadomości
Testy

Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-01-19

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Lancia na Salonie Samochodowym Bruksela 2025

Nowy Fiat Scudo i e-Scudo już na polskim rynku. Jaka cena?

Citroën z 1999 roku, który mógł stać się nowym modelem marki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz