Peugeot posiada serwis mobilny, chociaż wymaga on dopracowania. W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stronami lwa.
Na pierwszej stronie serwisu mobilnego Peugeot znajdziemy trzy główne zakładki, podzielone na kilka sekcji. Pierwsza część to gama samochodów. Druga to aktualności i promocje a trzecia to kontakt i link do materiałów na Youtube.
Już na stronie głównej ujawnia się błąd w projetkowaniu serwisu – na ekranie telefonu z Androidem 4.2 serwis wyświetla się za mały. Zajmuje tylko 1/4 ekranu. Mimo to jest czytelny i da się na nim nawigować. Ale przydaje się lupa. To trzeba jak najszybciej poprawić.
Najpierw zaglądamy do gamy Peugeot. Do testów wybraliśmy podstronę z modelem 2008. Tutaj również ujawnia się irytujący błąd ze skalowaniem ekranu. Jednak można stronę powiększyć, co było niemożliwe na głównym ekranie. Jest to irytujące, ale umożliwia korzystanie ze strony bez użycia mikroskopu. Drugi błąd to brak dużych polskich liter w czcionce tytułowej. Nie działa również konfigurator modelu. Można co prawda wybrać kolor nadwozia i po chwili pojawi się żądany kolor, ale to tyle przyjemności. Nie da się zrobić nic więcej. Ten sam problem dotyczy też modelu 208.
Przechodzimy do zakładki kontakt. Znowu złe skalowanie – to dotyczy najwidoczniej całego serwisu – i znowu nie można nic powiększyć. W zakładce Kontakt znajduje się numer do Assistance (są podane 0800 – kto z niego skorzysta z komórki – i zwykły. Jest też formularz kontaktowy. Szkoda, że numery nie są klikalne, ułatwiłoby to dzwonienie. Inną opcją na ekranie jest Zamów Katalog. Trzeba podać imię i nazwisko i wybrać jakiego modelu ma ten katalog dotyczyć.
Opcja znajdź dealera wykorzystuje geolokalizacje. Jednak nie można go wybrać bez zezwolenia na geolokalizację! Jeśli odrzuci się zgodę na lokalizowanie, to strona wyrzuca błąd. Tu trzeba poprawek. Za to w przypadku chęci umówienia na jazdę próbną można już wybrać dealera z listy. Brak konsekwencji.
Dalej mamy „Powiadom przyjaciela” (ciekawe dlaczego nie przyjaciółkę ;-) ). Tym formularzem mamy powiadomić o nowej mobilnej stronie Peugeot. W tym miejscu można by jeszcze dodać popularne opcje Facebooka, Twitter oraz Google+.
Błędy pojawiły się też na podstronie Newsletter. Dotyczy ona, z bliżej niewiadomych mi przyczyn, wyłącznie modelu 2008. Jednak strona z newsletterem się nie wczytuje prawidłowo. Zamiast pełnego formularza widać tylko imię. Po bliższym badaniu okazuje się, że tą stronę umieszczono w ramce, przez co jest przykryta przez dolne menu. Formularz daje się wypełnić przy ręcznym przewijaniu.
Wracamy do strony głównej. Aktualności cierpią na tą samą przypadłość co Citroen – są, ale bardzo mało aktualne. Ostatnie informacje z baaaardzo dawna. Najnowsza była o technologii Hybrid Air. I to mocno skrócona. Zaledwie trzy zdania. Podobny zastój w zakładce promocje. Znajduje się pod nią informacja o modelu 301. Znowu cierpi aktualność. Jest co prawda cena oraz informacja o gwarancji, ale nic więcej. Ze strony głównej Peugeot możemy jeszcze przejść do informacji o modelu HX-1. Zakładkę kontakt już omówiliśmy.
Podsumowując, serwis mobilny Peugeota sprawia wrażenie niedopracowanego a przede wszystkim nieaktualizowanego. Wymaga drobnych poprawek programistycznych a jednocześnie bliższego nadzoru. Mocno odstaje od pełnej strony głównej Peugeot.pl. W warstwie mobilnej bardzo daleko mu do drugiej marki koncernu – Citroena.
Plusy:
+ formularz kontaktowy minimalistyczny – tylko e-mail i treść,
Minusy:
– brak aktualnych informacji i cenników,
– konfigurator sprowadza się do wyboru koloru?
– niedopracowanie informatyczne – drobne błędy programistyczne, błędne skalowanie ekranu, brak polskich liter w czcionce z dużymi literami, błędy w obsłudze wyszukiwania dealera bez zgody na geolokalizację
Najnowsze komentarze