Wygląda na to, że Fiat Panda ma swoją kopię z Japonii. Jest to Toyota Sienta, zaprezentowana w 2022 roku. Podobieństwo nadwozi jest uderzające.
Fiat Panda III generacji został zaprezentowany we Frankfurcie w 2011 roku. Pojazd został zbudowany na bazie płyty podłogowej Fiat Mini Platform wykorzystanej między innymi do produkcji modeli 500, 500L, Forda Ka oraz Lancii Ypsilon. Produkcję samochodu przeniesiono z polskiego zakładu w Tychach do włoskiej fabryki w Pomigliano d’Arco. Fiat Panda III jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Auto otrzymało zaokrąglone kształty nadwozia.
Toyota Sienta najnowszej generacji wydaje się być bardzo podobna do Pandy. Uwagę zwracają bardzo podobne proporcje oraz rozwiązania stylistyczne. Oczywiście nie wszystkie szczegóły są takie same, ale samochody oglądane pod kątem wyglądają rzeczywiście na zbliżone modele.
W motoryzacji wiele firm kopiuje od siebie rozwiązania i pomysły projektowe. Niedawno pisaliśmy o podobieństwie nowego kokpitu Lexusa do Peugeot i-cockpit. Kia z kolei stosowała tylne światła nawiązujące do pazurów francuskiego producenta. Inspiracja czy kopia?
Niekiedy samochody są nie tylko podobne, ale wręcz identyczne. Toyota ProAce City to nic innego jak Citroën Berlingo. Auta są produkowane w tej samej fabryce Stellantis we Francji a wersja dla japońskiego producenta ma po prostu inne znaczki. Różnice są ledwo zauważalne. Wcześniej podobną sytuację mieliśmy z w przypadku modeli Citroën C1, Peugeot 107 i 108 oraz Toyota Aygo, chociaż wtedy zewnętrzna i wewnętrzna stylizacja samochodów się różniła nieco bardziej niż w przypadku ProAce i Berlingo.
Najnowsze komentarze