Jakie opinie ma używane Renault Laguna z silnikiem benzynowym 2.0 16V oraz instalacją gazową? Czy LPG dobrze się sprawuje w tym modelu? Poczytajcie.
Dla większości z nas kluczowym kryterium w wyborze samochodu używanego są finalne koszty eksploatacji oraz trwałość konstrukcji, nie bez znaczenia pozostają także nasze osobiste preferencje, zamiłowania czy wspomnienia poprzednich samochodów. W przypadku Pana Antoniego wybór padł na Renault Lagunę trzeciej generacji z samego początku produkcji napędzaną wolnossącym silnikiem benzynowym.
Zobacz: Aktualności na temat samochodów Renault. Codziennie nowe, ciekawe informacje
Pan Antonii po latach spędzonych w korodującej w oczach Lagunie pierwszej odsłony, doskonale prowadzącym się lecz wybitnie ciasnym Peugeocie 407 powrócił do koncernu Renault. Zadbany egzemplarz który nie ma zapisanych wypadków w swojej kartotece prezentuje się nad wyraz okazale. Dodatkowym atutem była udokumentowana historia serwisowa i bogate wyposażenie. Przebieg 190 tysięcy kilometrów, wyposażenie obejmujące pokaźnych rozmiarów szyberdach, dwustrefową klimatyzację, nawigację, tempomat czy półskórzaną tapicerkę zdecydował o zakupie. Dodatkowo wnikliwa kontrola przed zakupowa nie wykazała żadnych zalążków korozji także na podwoziu. To między innymi doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne modelu było bardzo ważne dla obecnego właściciela – samochód trzyma bowiem pod blokiem.
Po standardowym serwisie tuż po zakupie, który objął wymianę oleju, filtrów i świec zapłonowych trzeba było podjąć kluczową decyzję – o ewentualnym montażu instalacji gazowej. Pierwsze miesiące eksploatacji w łódzkich korkach bardzo szybko skłoniły Pana Antoniego do tego. Średni wynik latem oscylował wokół 13 litrów na sto kilometrów, zaś poza miastem spadał do niewiele poniżej 8 litrów.
Zobacz: testy samochodów Renault. Pomiary, opinie, spalanie
Pod maską pracuje wolnossąca jednostka 2.0 16V o wystarczającej mocy 140 KM, sprzęgnięta z sześciostopniową przekładnią manualną. Jest to konstrukcja inżynierów Nissana, wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa i teoretycznie nie podlegający wymianie łańcuch rozrządu. Faktycznie, na chwilę obecną – po przebiegu 200 tysięcy kilometrów – łańcuch razem z osprzętem nie wymaga wymiany. Profilaktycznie wymieniono tylko wiekową pompę wody za 160 złotych.
Po założeniu instalacji gazowej nie pojawiły się żadne niedostatki mocy. Silnik za każdym razem uruchamia się na benzynie, by po kilku sekundach przejść na zasilanie gazowe. W ramach dbałości o kondycję gniazd zaworowych specjalistyczna firma montująca instalację gazową, zamontowała zestaw z dotryskiem benzyny do komór spalania. Obecnie po pokonaniu ponad 7 tysięcy kilometrów na gazie oszczędności są bardzo wyraźne.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
W ruchu miejskim spalanie gazu LPG wynosi 13 litrów, rozsądnie pokonana autostradowa eskapada kończy się rezultatem na poziomie 10-11 litrów na sto kilometrów dając użyteczny zasięg 300-350 kilometrów.
O ile w kwestii mechanicznej Laguna sprawuje się doskonale, zachwycając relacją oferowanego komfortu jazdy i wyposażenie do wartości, o tyle pojawiają się problemy natury elektrycznej. Egzemplarz Pana Antoniego zmaga się z nieszczelnością szyberdachu – jak ocenił to jeden z mechaników, prawdopodobnie przyczyną jest bezpośrednie uderzenie w dach w przeszłości. Zawsze po deszczowych dniach prawy przedni słupek, czasem podsufitka i wykładzina z prawej strony są wyraźnie wilgotne. Wszelkie technologiczne odpływy są drożne. Renomowany serwis szyberdachów zalecił demontaż całego mechanizmu i jego kontrolę, by określić źródło problemu, co orientacyjnie ma kosztować przynajmniej 1500 złotych – zależnie od skali uszkodzeń. Na chwilę obecną jednak wilgoć w kabinie robi swoje. System Hands Free przestał działać już dawno, w czasie jazdy coraz częściej szyberdach samoczynnie otwiera się i natychmiast zamyka – nie reagując przy tym na działania kierowcy.
Ostateczna naprawa cieknącego szyberdachu zaplanowana jest na wiosnę, miejmy nadzieję że to rozwiąże wszystkie elektroniczne problemy Laguny. Na ten moment silnik pozostaje całkowicie suchy, oraz nie wymaga nawet minimalnego uzupełniania stanu olejowego.
Najnowsze komentarze