-
W przyszłym roku zadebiutuje następca Opla Crosslanda w wersji elektrycznej
-
Zelektryfikowana gama Opla obejmuje już napęd w pełni elektryczny, hybrydowy plug-in oraz wodorowe ogniwa paliwowe, a wkrótce pojawi się hybryda 48V
-
Od 2028 roku Opel będzie oferował w Europie wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne
Opel wykonał kolejny ważny krok, by stać się marką w pełni elektryczną, ogłaszając, że następca B-SUV-a Opla Crosslanda będzie w 2024 roku również oferowany z napędem w pełni elektrycznym. Oznacza to, że już w przyszłym roku każdy model w gamie produktów marki Opel będzie dostępny w wariancie w pełni elektrycznym.
Dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl: „Wraz z wprowadzeniem następcy Crosslanda sprawimy, że radość z jazdy z napędem w pełni elektrycznym będzie dostępna w całej naszej gamie modelowej i zapewnimy naszym klientom lokalnie bezemisyjną mobilność w każdym z naszych modeli”.
Szeroka gama w pełni elektrycznych modeli Opla już dziś rozciąga się od czterokołowca Rocks Electric1, poprzez Combo-e Life i Zafirę-e Life aż po całkowicie elektryczne warianty Corsy i Mokki. Do tych pojazdów dołączyła właśnie nowa Astra Electric, którą można już zamawiać, a w przyszłym roku pojawi się w pełni elektryczny następca kompaktowego SUV-a Grandlanda. Ponadto już teraz dostępne są w pełni elektryczne wersje całej gamy pojazdów użytkowych obejmującej Rocks Electric Kargo1, Combo-e, Vivaro-e i Movano-e.
Gama zelektryfikowanych modeli Opla obejmuje również pojazdy oferujące lokalnie bezemisyjną jazdę, które są alternatywą dla wersji z napędem w pełni elektrycznym. Należą do nich flagowe wersje modeli nowej submarki Opla GSe, będącej synonimem dynamicznej jazdy. Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe oferują łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP2: 1.2-1.1 l/100 km, emisja CO2 28-25 g/km; cykl mieszany, wartości ważone) oraz wysoki maksymalny moment obrotowy osiągający 520 Nm. Na zakrętach modele GSe bardzo dobrze trzymają się drogi i pozostają stabilne dzięki specjalnym sprężynom i amortyzatorom z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping).
Ponadto, Opel w dalszym ciągu pozostaje pionierem w rozwoju furgonów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Vivaro-e HYDROGEN jest już dostępny w sprzedaży1, a duży furgon zasilany ogniwami paliwowymi ma pojawić się na rynku w 2024 roku.
Wkrótce do gamy zelektryfikowanych modeli dołączą także 48-woltowe silniki hybrydowe, począwszy od zapowiedzianego niedawno nowego Opla Corsy. Silniki o mocy 74 kW/100 KM i 100 kW/136 KM będą wyposażone w nową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów. Nowa Corsa zaoferuje zatem klientom bezkonkurencyjny w tym segmencie wybór jednostek napędowych, od napędu w pełni elektrycznego po hybrydowy oraz oszczędne silniki spalinowe.
Do końca bieżącego roku, Opel zaoferuje aż 15 zelektryfikowanych modeli. Natomiast do 2028 roku, marka z logo „Blitz” przestawi całą gamę swoich produktów na napęd wyłącznie elektryczny.
[1] Pojazd oferowany na wybranych rynkach europejskich. Aktualnie nie jest dostępny na polskim rynku.
[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 mogą się różnić w zależności od konkretnego wyposażenia, opcji i rozmiaru opon.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze