Z przeszło 75.000 samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych w ciągu pierwszego kwartału Citroën zwiększył zarówno wolumen sprzedaży, jak i swój udział rynkowy we Francji. Podczas gdy w odniesieniu do pierwszego kwartału roku 2013 cały francuski rynek wzrósł o 2,1%, sprzedaż Citroëna urosła niemal trzykrotnie więcej – o 6,2%.
Tym samym udział rynnowy marki sygnowanej szewronami wzrósł o 0,5 punktu procentowego, do poziomu 14%. To efekt w dużej mierze modeli C3 oraz Nowego C4 Picasso. Znakomicie sprzedawały się także modele z gamy aut użytkowych, dzięki którym Citroën zajmuje druga pozycję w tym dziale francuskiego rynku.
Philippe Narbeburu, Dyrektor Zarządzający Citroën France, skomentował te wyniki następującymi słowami: „Pod koniec pierwszego kwartału nasza marka cieszy się z dużej dynamiki wzrostu sprzedaży, zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i udziału w rynku. Liczba rejestracji naszych aut wzrosła o 6,2%, czyli duże więcej, niż całego rynku, zwiększył się tez o pół punktu procentowego nasz udział w rynku, co jest bardzo zachęcające i motywujące dla Citroëna”.
W gamie samochodów osobowych wzrost sprzedaży wyniósł nawet 6,3%, gdy cały rynek urósł o 2,9%. W efekcie Citroën zwiększył swój udział rynkowy w tym segmencie o 0,4 punktu procentowego, do poziomu 13,2%. Te wyniki są bezpośrednim efektem:
– wzrostu – aż o 34,9% – sprzedaży Nowego Citroëna C3;
– znakomitym wynikom Nowego C4 Picasso i Grand C4 Picasso, który dzięki przeszło 12.000 rejestracji od początku roku jest liderem na francuskim rynku kompaktowych minivanów.
W segmencie lekkich samochodów użytkowych sprzedaż Citroëna wzrosła o 6%, gdy cały francuski rynek w tej klasie przyrósł jedynie o 1,3% (w odniesieniu do pierwszego kwartału roku 2013). Udział Citroëna w rynku lekkich aut użytkowych wzrósł o 1,3 punktu procentowego, do poziomu 18%, dając marce drugie miejsce wśród wszystkich producentów obecnych w tym segmencie rynku,
Citroën rośnie w siłę na rynku francuskim
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze