Bezserwisowy etap wymógł na zawodnikach raczej ostrożną jazdę – skoro nie było szans na dokonanie ewentualnych napraw, trzeba było zachować odrobinę rozsądku na trasie pięciu dzisiejszych odcinków specjalnych. Prześledźmy więc, co się działo podczas ostatniego dnia Rajdu Grecji.
OS14 – Aghii Theodori 1 – 19,42 km
Widać było tą spokojną jazdę po wynikach pierwszej niedzielnej próby – kierowcy Citroënów nie przesadzali z ryzykiem raczej pilnując swoich pozycji wywalczonych przez ostatnie dwa dni. Najszybszym kierowcą na Aghii Theodori 1 był Jari-Matti Latvala, który walczył o jakiekolwiek sensowne punkty dla siebie i zespołu Forda.
Drugi czas (+0,4) należał do Mikko Hirvonena. Fin buńczucznie zapowiadał, że zamierza powalczyć o zwycięstwo, ale to były tylko czcze przechwałki.
Kierowcy Citroënów tracili nieco z uwagi na pozycję na drodze i chęć zachowania wysokich pozycji w końcowej klasyfikacji. Sebastien Ogier był trzeci (+5,4), a Sebastien Loeb piąty (+7,7). Szósty czas zanotował Petter Solberg (+8,3). Mr Hollywood twierdził na mecie, że popełnił parę błędów, ale wciąż myślał o podium. Nie wiem, czy nie trochę zbyt optymistycznie…
Kimi Räikkönen ukończył Aghii Theodori 1 na dziesiątym miejscu (+33,6) wciąż zajmując niezagrożoną siódmą pozycję w generalce.
OS15 – New Pissia 1 – 11,37 km
Kolejny dublet fabrycznych Fordów objawił się na mecie drugiej dzisiejszej próby. Ponownie wygrał Latvala 1,3 sekundy przed hirvonenenm. W trójce zmieścił się jeszcze Jewgienij Nowikow, ale Sebastien Loeb, który o 0,2 sekundy pokonał swojego młodszego imiennika, znowu został liderem rajdu – z przewagą 0,1 sekundy nad Ogierem!
Petter Solberg stracił do Latvali 9,3 sekundy i chyba przestał myśleć o podium – łączna strata do Hirvonena wynosiła już 14,4 sekundy.
Kimi był dopiero trzynasty (+17,8).
OS16 – Aghii Theodori 2 – 19,42 km
Powtórny przejazd przez Aghii Theodori wygrał Mikko Hirvonen, szybszy o 1,1 sekundy od Sebastiena Ogiera i o 1,3 sekundy od Jari-Mattiego Latvali. Czwórkę uzupełnił Petter Solberg (+4,9), który najpewniej nie podskoczy dziś powyżej czwartego miejsca w łącznej klasyfikacji rajdu :-(
Sebastien Loeb stracił do Hirvonena aż 7,3 sekundy. Na mecie twierdził, że nie popełnił ani jednego błędu, a czas jest efektem czyszczenia drogi. Aż tak była znowu zapaskudzona, choć to był drugi przejazd tej próby?…
Kimi Räikkönen zanotował jedenasty czas, ale nie musiał się nigdzie spieszyć – jego pozycja była pewna i wystarczyło dojechać do mety, żeby zgarnąć tych sześć punktów.
OS17 – New Pissia 2 – 11,37 km
Ostatni względnie długi odcinek Rajdu Akropolu, to powtórny przejazd próby New Pissia. Fabryczne Fordy znowu zaatakowały – najszybszy był Latvala, a o 0,2 sekundy gorszy czas pojawił się przy nazwisku Hirvonena. Ogier walczył, stracił do Jari-Mattiego tylko 0,6 sekundy, ale otwierający stawkę Loeb znów miał trochę czyszczenia i zajął dopiero czwarte miejsce na tym odcinku. Co gorsza stracił 5 sekund do Latvali i jego przewaga nad Hirvonanem stopniała do 2,6 sekundy. Czy Francuz utrzyma Fina za sobą na ostatnim, 4-kilometrowym power stage’u?
Petter Solberg wywalczył piąty czas (+5,3) i na dobre pożegnał się z myślami o podium.
Kimi znów był jedenasty (+17,5).
OS18 – New Loutraki (Power Stage) – 4,00 km
Kończący rajd 4-kilometrowy odcinek New Loutraki miał dwóch zwycięzców – Sebastien Ogier i Sebastien Loeb pokonali go w takim samym czasie 2:22,7 i zdystansowali resztę zawodników. Hirvonen, liczący na drugie miejsce w końcowej klasyfikacji, musiał obejść się smakiem – okazał się wolniejszy od Sebastienów na power stage’u o 0,4 sekundy.
Czwarty w wynikach próby (+1,3) był Petter Solberg, któremu podium przeszło koło nosa mimo rewelacyjnej jazdy w piątek. Niestety czyszczenie drogi w sobotę pogrzebało szanse byłego mistrza na kolejne podium w karierze.
Piąty czas OS-u 18 należał do Jari-Mattiego Latvali (+2,4), który z kolei okazał się szybszy od Kimiego Räikkönena (+3,4), tym razem szóstego w wynikach próby.
Za nami więc kolejna, siódma już runda Rajdowych Mistrzostw Świata, jakże szczęśliwa dla Citroëna. Teraz czeka nas niemal 1,5-miesięczna przerwa wakacyjna, bowiem kolejny rajd odbędzie się w Finlandii. Fiński klasyk zaplanowano na ostatni weekend lipca.
Na koniec jeszcze nieoficjalna klasyfikacja pierwszej dziesiątki Acropolis Rally:
1. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, 4:04:44,3
2. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, +0:00:10,5
3. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:00:13,5
4. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:00:38,8
5. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:05:24,7
6. Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, +0:06:54,7
7. Kimi Räikkönen, Citroën DS3 WRC, +0:08:29,4
8. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:11:34,7
9. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:13:08,8
10. Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, +0:15:10,1
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze