Shakedown nie zapowiadał aż tak dobrych wyników, ale już nieraz przekonaliśmy się, że jego rezultaty wcale nie muszą odzwierciedlać tego, co będzie się działo później na odcinkach specjalnych. Najlepszym kierowcą na testowym był bowiem Jari-Matti Latvala (1:58,9), który o 0,2 sekundy pokonał Pettera Solberga. Sebastien Ogier był czwarty (1:59,8), 0,2 sekundy za Henningiem Solbergiem.
Reszta stawki nie zmieściła się już w dwóch minutach. Piąty czas należał do Mikko Hirvonena (2:00,6), o 0,4 sekundy szybszego od Sebastiena Loeba. Peter van Merksteijn uzyskał dziewiąty czas shakedownu pokonując m.in. Kena Blocka i Khalida al-Qassimiego.
Odcinek testowy wytyczono na fragmencie drogi Sherwood Forest Road. Próba miał długość 3,77 km.
OS1 – Coffs 1 – 3,77 km
Pierwszy odcinek Rajdu Australii, krótki superOS Coffs, zapisał na swoje konto Sebastien Ogier, który o 0,7 sekundy pokonał zespołowego kolegę i został pierwszym liderem klasyfikacji generalnej. Ze Sebastianami finiszowali Jari-Matti Latvala (+1,2), Mikko Hirvonen (+3,5) i Petter Solberg (+3,8), coraz częściej wymieniany w roli faworyta do miejsca w fabrycznym Volkswagenie Polo WRC.
Peter van Merksteijn wbił się do czołowej ósemki i widać, że młody Holender coraz lepiej czuje się w DS3 WRC.
OS2 – Coffs 2 – 3,77 km
Potwierdziło się to podczas drugiego przejazdu przez Coffs, gdzie van Merksteijn był wprawdzie dziewiąty, ale nie stracił ósmego miejsca w generalce.
Najszybszym kierowcą na Coffs 2 okazał się Sebastien Loeb, który pokonał Ogiera o 0,1 sekundy. Trzy kolejne miejsca bez zmian: Latvala (+1,7), Hirvonen (+2,5) i Petter Solberg (+3,3).
Na czwartek, to już wszystko, pierwsze prawdziwe odcinki specjalne zaplanowano a piątek, ale warto będzie śledzić zmagania w nocy – wszak różnica czasu sprawia, że czekają nas nieprzespane godziny ;-)))
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
shakedown
shakedown
Najnowsze komentarze