OS12: Kolonkulma – 10,35 km
Podobno tubylcom pomaga wszystko. Potwierdziło się to w Finlandii – Jari-Matti Latvala, prowadzący po pierwszym etapie, niewątpliwie skorzystał na nocnym deszczu, który nieco związał luźny szuter na odcinkach specjalnych, przynajmniej tych pokonywanych najwcześniej, co na pewno miało wpływ na przejazdy Fina.
Odcinek wygrał wprawdzie Sebastien Ogier, ale pokonał otwierającego stawkę i czyszczącego drogę Latvalę tylko o sekundę. Trzeci czas (+1,3) wypracował Sebastien Loeb, który pilnował swojej pozycji w generalce – był czwarty, ale bezpośrednio przed sobą miał Ogiera, a to ten kierowca jest w tej chwili największym zagrożeniem dla siódmego z rzędu mistrzowskiego tytułu Loeba.
Czwarte miejsce na OS12 wywalczył Petter Solberg. Mr Hollywood twierdził, że nie wybudził się dobrze po krótkiej nocy i stracił sporo czasu w pierwszej części odcinka.
Z kolei w środkowej części próby ze swojej szybkości niezadowolony był Dani Sordo, autor piątego czasu (+5,7).
Dobre wyniki pogrzebał sobie ostatecznie Kimi Räikkönen – wpadł do rowu, z którego musieli go wypchnąć kibice. W efekcie finiszował rozbitą C4-ką, stracił niemal 10 minut i spadł na 32. miejsce w klasyfikacji generalnej :-(
OS13: Väärinmaja – 29,29 km
Najdłuższą próbę tegorocznego Rajdu Finlandii wygrał Sebastien Loeb. Odrobił niemal 12 sekund do Pettera Solberga, tym razem piątego w wynikach odcinka. Sebastien Ogier, wolniejszy od utytułowanego rodaka tylko o 1,7 sekundy, awansował na pozycję wicelidera łącznej klasyfikacji wyprzedzając w niej Pettera Solberga (o 1,6 sekundy).
Czwartym czasem popisał się Dani Sordo (+7,8), wolniejszy od Latvali tylko o pół sekundy. Fin odczuł, co oznacza czyszczenie trasy – szutry zdążyły nieco przeschnąć…
Problemy znowu miał Kimi Räikkönen – zakończył odcinek z 52. czasem tracąc do Loeba 3:14 i spadając w generalce na 41. miejsce z niemal 20-minutową stratą do liderującego Latvali..
OS14: Surkee 1 – 19,59 km
Latvala odzyskał to, co stracił już na kolejnej próbie. Zwyciężył pierwszy przejazd Surkee dokładając 7,3 sekundy drugiemu na mecie Ogierowi. Loeb, wolniejszy o 0,8 sekundy od młodszego imiennika, zajął trzecie miejsce.
Czwarty czas należał do Pettera Solberga (+11,8), który najwyraźniej będzie musiał bronić trzeciego miejsca przed zakusami Loeba. Przewaga Norwega nad Francuzem stopniała już do 4,5 sekundy.
Dani Sordo był piąty (+17,9) i nie miał już szans na zmianę pozycji w górę. Zapewne postanowił jechać bez podejmowania zbędnego ryzyka i dowieźć do mety swoje 1 punktów.
Kimi Räikkönen popisał się dziewiątym czasem, w wyniku czego awansował na 37. miejsce w generalce.
OS15: Leustu 1 – 21,35 km
Po krótkiej serwisowej przerwie załogi pojechały na Leustu, na którym pięknie błyszczały Citroëny! Cztery pierwsze miejsca dla załóg C4-ek, to naprawdę imponujący wynik, ale Latvala się nie poddawał – zajął piąte miejsce i stracił tylko 7,5 sekundy do najszybszego Loeba. Ogier był tym razem wolniejszy od sześciokrotnego Mistrza Świata (+1,1), ale powiększył swoją przewagę nad Petterem Solbergiem (+3,2), którego zapas nad Loebem stopniał do 1,3 sekundy. Chyba nie będzie podium dla Norwega :-(
Kimi Räikkönen finiszował tym razem jako ósmy (+34,0) i awansował o kolejne oczko w generalce.
OS16: Himos 1 – 20,63 km
Loeb, dzielnie wspierany przez Ogiera (+0,4) zwyciężył również OS16. Starszy z Sebastienów również pokonał Pettera Solberga, tym razem czwartego (ex aequo z Sordo) na mecie odcinka (+7,7). Ogierowi zostało do Latvali tylko 12,3 sekundy, ale odrobienie takiej przewagi na trzech ostatnich próbach będzie niezwykle trudne.
Räikkönen znów był ósmy, co zaowocowała awansem na 31. miejsce w generalce.
OS17: Surkee 2 – 19,59 km
Ostatni odcinek przed kolejną serwisową przerwą zapisał na swoje konto Sebastien Ogier odzyskując kolejne 1,7 sekundy w stosunku do drugiego na mecie Latvali. OS-owe podium uzupełnił Petter Solberg, ale nie odzyskał trzeciego miejsca w generalce – Loeb był czwarty ze stratą tylko sekundy do Norwega.
Piątkę uzupełnił Dani Sordo (+9,5 do Ogiera), a Kimi Räikkönen znowu finiszował jako ósmy, dzięki czemu wbił się do trzeciej dziesiątki klasyfikacji generalnej, na miejsce 29.
OS18: Leustu 2 – 21,35 km
Na dobrą sprawę już na mecie Leust 2 można było stwierdzić, że jest „pozamiatane” – Jari-Matti Latvala wygrał tę próbę i choć wyprzedził Sebastiana Ogier tylko o pół sekundy, to tylko kataklizm, albo dzwon, mogły sprawić, by Fin oddał zwycięstwo w swej domowej rundzie WRC. Przewagi 11,1 sekundy w Finlandii nie da się odrobić na jednym OS-ie.
Petter Solberg uzupełnił odcinkowe podium, ale 1,2 sekundy za nim finiszował Loeb, ani myśląc o zejściu z najniższego stopnia podium. Czy Solberg odrobi 4,2 sekundy na ostatniej, przeszło 20-kilometrowej próbie? Wydaje się t niemożliwe – wszak chodzi o walkę z Loebem!
Dani Sordo pogodził się już z piąta pozycją na koniec rajdu, więc mocno się nie starał – i tak uzyskać nie mógł już nic, a stracić – całkiem sporo. Zakończył OS18 na szóstym miejscu pozwalając się wyprzedzić Madsowi Østbergowi.
Kimi Räikkönen ponownie wywalczył ósmy czas, ale poza trzecią dziesiątkę już nie wyskoczy :-(
OS19: Himos 2 – 20,63 km
Ostatnią próbę zapisali na swoje konto kierowcy Citroënów. Sebastien Ogier wygrał OS19 wyprzedzając o 0,8 Sebastiena Loeba, ale Jari-Matti Latvala zachował zimną krew, nie wydzwonił, jak to już nieraz bywało, i dowiózł do mety zwycięstwo w 60. Rajdzie Finlandii. Stracił na ostatniej próbie tylko sekundę do Ogiera i nie posiadał się z radości, że spełnił swoje wieloletnie marzenie. Cóż – trudno się dziwić.
Petter Solberg, czwarty na Himos 2, musiał się zadowolić również czwartym miejscem w klasyfikacji generalnej.
Dani Sordo, pierwszy raz startujący w juniorskim teamie, zanotował siódmy czas próby, ale nie pozbawiło go to piątej pozycji w łącznej klasyfikacji.
Kimi Räikkönen, ósmy na Himos 2, zakończył zmagania na pozycji 25.
I na koniec klasyfikacja generalna (pierwsza dziesiątka) 60. Rajdu Finlandii:
1. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, 2:31:29,6
2. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:00:10,1
3. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:26,0
4. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:30,7
5. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:45,0
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:05:43,7
7. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +0:05:50,9
8. Juha Kankkunen, Ford Focus WRC, +0:07:49,0
9. Juho Hänninen, Škoda Fabia S2000, +0:09:05,0
10. Per-Gunnar Andersson, Škoda Fabia S2000, +0:10:15,7
…
25. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:23:15,3
KG
Najnowsze komentarze