Sporo ciekawych rzeczy się dziś działo w Rajdzie Szwecji, a najciekawsza z nich związana jest z utratą pozycji lidera przez Sebastiena Ogiera, co nas cieszy w bardzo niesportowcy sposób. Niestety na czele wciąż znajduje się kierowca z samochodzie nielubianej przeze mnie marki, ale jutro też jest dzień ;-)
Zapraszam Was na skrótowy przegląd tego, co działo się na każdym z dziewięciu dzisiejszych odcinków specjalnych.
OS8 – Lesjöfors 1 – 15,00 km
Już na początku dnia uśmiechnęło się do nas szczęście – Sebastien Ogier wpadł w zaspę i stracił przeszło 4,5 minuty spadając na dwudzieste miejsce w generalce ;-) A poważniej – to znakomity kierowca i choć szkoda, że jeździ dla tej marki, dla której jeździ, ale było oczywiste, że będzie walczył, a prędkości doda mu sportowa złość.
Mads Østberg wbił się do czołowej trójki i na mecie mówił, że choć próba była niełatwa, to udało się uniknąć błędów.
Kris Meeke stracił ponad pół minuty do najszybszego na próbie Latvali. Obyło się bez kłopotów, ale brakowało doświadczenia – stąd dopiero dziewiąty czas, ale jednocześnie awans na ósmą pozycję dzięki spadkowi Ogiera.
Khalid Al-Qassimi zanotował dwudziesty czas (+1:14,1) i awansował na szesnaste miejsce w generalce – o cztery oczka wyżej, niż po wczorajszym etapie!
OS9 – Fredriksberg 1 – 18,15 km
Ogier zgodnie z moimi przewidywaniami dostał skrzydeł. Wygrał drugi odcinek dnia, choć Andreas Mikkelsen walczył z nim, jak równy z równym.
Mads Østberg zajął czwarte miejsce, za Latvalą, że stratą 11,7 sekundy do zwycięzcy odcinka. Norweg nie znał jeszcze swoich limitów we wciąż nowym dla siebie Citroënie DS3 WRC.
Kris Meeke był dziewiąty (+29,4) i wciąż narzekał na brak pewności. Zdawał sobie sprawę z tego, że za wcześnie hamuje, ale też dobrze się stało, że nie podejmował zbędnego ryzyka – punkty obu załóg będą bardzo ważne w dalszej części sezonu i trzeba je zbierać pracowicie na każdej imprezie. Kierowcy z Irlandii Północnej udało się jednak awansować o kolejne oczko w górę w klasyfikacji generalnej, na miejsce siódme.
Khalid Al-Qassimi finiszował na 23. pozycji (+1:14,6) i spadł na miejsce osiemnaste w łącznych wynikach.
OS10 – Rämmen 1 – 22,76 km
Awansował za to na miejsce siedemnaste po następnej próbie, na mecie której uzyskał dwudziesty czas (+1:17,1).
Wygrał znowu Ogier, przed Latvalą i Østbergiem (+9,0). Mads zajmował w łącznych wynikach trzecie miejsce i mam nadzieję, że utrzyma je do końca rajdu.
Kris Meeke znowu był dziewiąty. Starał się wykorzystać fakt, że na drodze pojawiało się coraz więcej szutru, ale i tak stracił do Ogiera 29 sekund. Stracił też siódmą pozycję na rzecz Pontusa Tidemanda.
OS11 – Hagfors Sprint 1 – 1,87 km
Przedpołudniową pętlę kończył króciutki odcinek Hagfors Sprint, który zapisał na swoje konto Henning Solberg. Odcinkowe podium uzupełnili Ogier i Hirvonen, a Mads Østberg finiszował z piątym czasem (+2,3).
Kris Meeke był trzynasty (+4,8) i na mecie narzekał, że coś się dzieje z samochodem, ale szczegółów nie podał.
Khalid Al-Qassimi stracił do Solberga 103,7 sekundy i skończył próbę z 21. czasem.
OS12 – Lesjöfors 2 – 15,00 km
Lunch i serwis chyba nie sprzyjały załogom Citroënów – Mads Østberg był dopiero szósty (+18,5), ale nie stracił trzeciego miejsca w generalce. Za to Kris Meeke finiszował z siódmym czasem (+19,8). Norweg tłumaczył swoją stratę faktem, że Robert Kubica wyjechał z zaspy, w której stracił dobrze ponad 10 minut, tuż przed nim, czym spowolnił kierowcę Citroëna.
Khalid Al-Qassimi finiszował na 21. pozycji (+1:13,9).
OS13 – Fredriksberg 2 – 18,15 km
Powtórny przejazd przez Fredriksberg zapisał na swoje konto Ogier, który po tej próbie wskoczył już do punktowanej dziesiątki (!), ale poprawiali się chłopaki w Citroënach. Østberg był tym razem piaty (+12,3), a Meeke szósty (+15,8). Brytyjskiemu kierowcy podobał się ten odcinek z uwagi na sporą przyczepność w wielu miejscach.
Khalid Al-Qassimi tym razem był dwudziesty (+1:08,9) i awansował na siedemnastą pozycję w generalce.
OS14 – Rämmen 2 – 22,76 km
Mads Østberg był drugi na Rämmen 2 – ustąpił tylko Sebastianowi Ogierowi (o 11,1 sekundy) i zremisował z Latvalą. Powiększył za to – o 4,6 sekundy – przewagę nad czwartym w generalce Hirvonenem. Norweg miał znowu uwagi do Kubicy, który znowu wylądował w zaspie i stracił kolejnych 10 minut.
Kris Meeke był ósmy (+22,1), ale w łącznej klasyfikacji zajmował dobre szóste miejsce, choć praktycznie bez szans na awans w normalnej walce.
Khalid Al-Qassimi ponownie stracił blisko 75 sekund do zwycięzcy, ale tym razem zaowocowało to siedemnastym wynikiem odcinka. Kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich spadł jednak znowu na 18. miejsce w generalce.
OS15 – Hagfors Sprint 2 – 1,87 km
Wielkich zmian po 1.870-metrowym odcinku raczej się spodziewać nie należało, ale warto podkreślić, że Mads Østberg znowu uzyskał drugi czas, o 2 sekundy słabszy od wyniku Ogiera. Meeke był siódmy (+3,2), a Al-Qassimi dwudziesty (+10,2), tylko dwa oczka za Latvalą (+8,2), który miał problem z oponami.
OS16 – SSS Karlstad 2 – 1,90 km
Dzień zakończył się na torze w Karlstad. Tutaj też wielkich dramatów nie było, a triumfował znowu Mikkelsen walczący o przewodnictwo w rajdzie z Latvalą. Fin póki co prowadził w tej walce, ale Volkswagen na pewno nie pozwoliłby wygrać Mikkelsenowi.
Østberg finiszował z czwartym czasem (+1,9), zaś Meeke był dziewiąty (+4,4).
Khalid Al-Qassimi uzyskał osiemnasty wynik próby i na takim też miejscu kończył dzisiejsze zmagania.
I na koniec wyniki po dwóch etapach:
1. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo WRC, 1:48:47,6
2. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo WRC, +0:00:03,6
3. Mads Østberg, Citroën DS3 WRC, +0:00:43,0
4. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:01:02,7
5. Ott Tänak, Ford Fiesta WRC, +0:01:08,7
6. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC, +0:02:31,2
7. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:02:47,0
8. Pontus Tidemand, Ford Fiesta WRC, +0:02:48,4
9. Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC, +0:03:38,4
10. Elfyn Evans, Ford Fiesta WRC, +0:03:41,8
…
18. Khalid Al-Qassimi, Citroën DS3 WRC, +0:09:53,4
WRC: Po drugim etapie Rajdu Szwecji
KG; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze