W styczniu 2009 roku ruszyła nowa strona internetowa marki Renault. Nowy portal, stworzony przez firmę SQLI, ma ambicję zostania jedną z najlepszych francuskich firmowych stron internetowych pod względem jakości, liczby odwiedzających oraz popularności. Aby osiągnąć ten cel, dokonano optymalizacji zawartości, interfejsu i platformy technicznej nowej strony. Pierwsze wyniki badań są bardzo obiecujące: według wskaźnika Barometre e-Corporate®, od czasu uruchomienia nowej wersji strony zadowolenie internautów znacznie wzrosło – ze średniego poziomu 3,70/5 do 3,94/5.
Zawartość strony – zainteresować i poinformować użytkowników
Zawartość strony www.renault.com, stworzona na zlecenie Renault przez The Foreign Legion oraz WordAppeal, ma zainteresować użytkowników ciekawą i zróżnicowaną treścią. Strona różni się od innych korporacyjnych stron internetowych, posiadających czysto informacyjny charakter. Internauta może na przykład przeżyć jeden dzień z życia manekina biorącego udział w teście zderzeniowym, lub przenieść się do roku 2038, gdzie będzie mógł poznać historię samochodu Renault z napędem elektrycznym oraz cały proces jego powstania.
Informacje na stronie www.renault.com mają bardziej dynamiczną oprawę: rubryka Cap Eco² pokazuje konkretne przykłady polityki zrównoważonego rozwoju stosowanej przez markę w postaci innowacyjnych produktów, ekologicznego stylu jazdy czy recyklingu. Inwestorzy, analitycy, studenci oraz wiele innych grup użytkowników odnajdzie tam wszystkie interesujące ich informacje: strategię koncernu, informacje finansowe i socjalne, oferty pracy itd. Renault wraz z WordAppeal wspólnie pracowali nad stworzeniem, redakcją i zintegrowaniem treści informacyjnych.
Bardziej intuicyjny interfejs
Renault we współpracy z SQLI opracował też bardziej intuicyjny interfejs. Strona główna jest podzielona na dwie części, z których każda dostarcza innych informacji. Część informacyjna prezentuje codzienne aktualności w formie video oraz dwa miesięczniki, natomiast druga część zapewnia natychmiastowy dostęp do wszelkich informacji, w tym tych dotyczących gamy samochodów Renault w różnych krajach.
Nowa innowacyjna platforma techniczna
Renault wybrało Microsoft SharePoint jako platformę techniczną dla swojej nowej witryny. Opierając się na intuicyjnie zaprojektowanym interfejsie, SharePoint umożliwia efektywną publikację treści dzięki swej ergonomii i prostocie.
Komunikacja on-line
Nowe informacje są regularnie prezentowane na witrynie www.renault.com. Ponadto od maja 2009 roku nowa rubryka zatytułowana Galeria Renault przedstawia wybrane zdjęcia i filmy video gotowe do pobrania. Z okazji wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie strona www.renault.com jeszcze bardziej otworzy się na dialog z internautami za pośrednictwem blogów tematycznych i forów dyskusyjnych.
Badanie „Baromètre e-Corporate®” zostało opracowane przez Instytut Badań Crmmetrix na podstawie koncepcji Bernarda Taverniera
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze