Po trzech kwartałach 2016 roku Citroën osiągnął we Francji wyniki handlowe porównywalne z ubiegłorocznymi – sprzedał w ciągu dziewięciu miesięcy około 194.400 samochodów. Nie jest to może wielki powód do zadowolenia, ale marka wiąże spore oczekiwania z czwartym kwartałem, kiedy to na rynek trafią modele SpaceTourer i – przede wszystkim – Nowe C3.
W segmencie samochodów osobowych Citroën po trzech kwartałach francuskiej sprzedaży osiągnął wynik niemal 149.300 nowych rejestracji. Najważniejsze modele, które najbardziej przyczyniły się do tego wyniku, to:
– Citroën C3 Picasso – niemal 12.500 rejestracji, wzrost o 3,2%;
– Citroën C4 – prawie 18.900 rejestracji, wzrost o 3,3%;
– Citroën C4 Cactus – blisko 16.400 rejestracji, wzrost o 4,4%;
– Citroën C4 Picasso – niemal 32.300 rejestracji w obu wersjach, lider segmentu we Francji;
– Citroën Berlingo – ponad 7.600 rejestracji, wzrost o 4,4%;
– ponad 1.000 zarejestrowanych aut elektrycznych, z czego blisko połowa, to e-Mehari.
W gamie lekkich aut użytkowych Citroën odnotował niemal 6-procentowy wzrost sprzedaży mogąc się poszczycić po trzech kwartałach sprzedażą na poziomie ponad 45.100 samochodów. Największą dynamikę w tej grupie aut wykazały:
– Citroën Berlingo – prawie 18.800 rejestracji, wzrost o 8,2%;
– Citroën Jumpy – ponad 7.100 rejestracji, wzrost o 9,6%;
– Citroën Jumper – przeszło 7.700 rejestracji, wzrost o 13,1%.
Marka spodziewa się zauważalnego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale, kiedy to efekty powinny przynieść następujące działania:
– wprowadzenie do sprzedaży pełnej gamy Nowego Citroëna C3; auto dostępne było od września na zamówienie, ale do salonów trafi dopiero pod koniec października;
– również w październiku rozpoczyna się sprzedaż Citroëna SpaceTourera;
– rozwój sprzedaży e-Mehari, Nowego Jumpy’ego i odświeżonego C4 Picasso;
– ciekawa ekspozycja podczas Paris Mondial de l’Automobile, która powinna zwiększyć zainteresowanie marką;
– planowane na połowę października rozpoczęcie kampanii reklamowej skierowanej do odbiorców instytucjonalnych.
Wyniki Citroëna we Francji po trzech kwartałach są niezłe, ale oczekiwania kierownictwa są większe, bo utrzymanie sprzedaży na poziomie ubiegłego roku, gdy rynek rośnie, to tak naprawdę cofanie się. Odświeżenie gamy modelowej, które powoli staje się faktem, powinno przynieść dobre efekty.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze