-
Marka Citroën zarejestrowała w październiku 146 samochodów dostawczych, co przekłada się na 80-procentowy wzrost w porównaniu z październikiem 2022 r.[1]
-
Za sukcesem marki stoi sprzedaż wszystkich trzech dostawczych modeli – Jumpera +20% sprzedaży w porównaniu z październikiem 2022 r., Berlingo +256% oraz Jumpy +114%.
-
Pod koniec października Citroën zaprezentował kolejne generacje Jumpera, Jumpy i Berlingo, z nową identyfikacją wizualną, odświeżoną stylistyką i zoptymalizowanymi parametrami użytkowymi, przy zachowaniu wszystkich dotychczasowych, cenionych przez klientów cech użytkowych.
Trwa dobra passa Citroëna w segmencie lekkich samochodów dostawczych. W zeszłym miesiącu marka zanotowała wzrost sprzedaży aż o 80% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r., podnosząc o przeszło punkt procentowy udział w rynku (do 2,67%). Za ten wynik jest odpowiedzialny nie tylko największy w ofercie Jumper (67 szt., +20% sprzedaży w porównaniu z październikiem 2022 r.), ale też minivan Berlingo (64 szt., +256%) oraz Jumpy (15 szt., +114%).
Ta sama kolejność obowiązuje w ujęciu rocznym, odzwierciedlając polaryzację polskiego rynku lekkich aut dostawczych – blisko 60% zajmują w nim duże vany, udział minivanów jest trzykrotnie niższy, a pojazdy średniej wielkości wybiera zaledwie co 9. klient.
W gamie Citroëna dominuje duży furgon Jumper o ładowności do dwóch ton i pojemności przestrzeni ładunkowej do 17 m³, dostępny też jako rama z pojedynczą lub podwójną kabiną oraz platforma do zabudowy (łącznie 811 szt. sprzedanych do października br., wzrost +7%).
Zaprezentowana pod koniec października, najnowsza generacja Jumpera oferuje użytkownikom liczne innowacyjne funkcje zapewniające optymalne warunki do pracy. Właściciel Jumpera będzie mógł wybierać spośród kilkudziesięciu konfiguracji wymiarów i wersji, a także czterech opcji silnikowych – tradycyjnej Diesla 2.2 BlueHDi o mocach 120, 140 lub 180 KM lub w pełni elektrycznej 200 kW z akumulatorem 110 kWh, zapewniającym zasięg do 430 km według norm WLTP.
Cieszy też rosnąca popularność minivana Berlingo, który wbrew trendom rynkowym podwoił sprzedaż od stycznia do października (546 szt., wzrost +94% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.). Ten dzielny, kompaktowy pojazd użytkowy, znany z doskonałej modularności, oferuje dwie długości nadwozia, przestrzeń ładunkową do 4,4 m³ i liczne wersje silnikowe (1.2 PureTech 110 KM, 1.5 BlueHDi 100 lub 130 KM oraz w wersji ë-Berlingo – napęd elektryczny 100 kW z baterią 50 kWh i zasięgiem podwyższonym do 330 km w cyklu mieszanym WLTP; obecnie w trakcie homologacji).
Nowa generacja zostanie wyposażona w unikalne fotele Advanced Comfort® i liczne zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo i komfort kierowcy, takie jak systemy informacyjno-rozrywkowe z 10-calowym ekranem czy ulepszone Highway Driver Assist i Surround Rear Vision.
Również trzeci w tegorocznej stawce, średniej wielkości van Jumpy, zanotował znaczny wzrost sprzedaży w październiku +114%. Już wkrótce na rynku zadebiutuje nowa wersja tego modelu, która została poddana istotnym zmianom w zakresie stylistyki, łączności ze światem, systemów wspomagania i napędów. Najnowszą generację wyróżnia m.in. wielofunkcyjna kierownica, nowe schowki, w pełni cyfrowy zestaw zegarów, nawigacja z dostępem do Internetu wbudowana w system informacyjno-rozrywkowy z 10-calowym ekranem. Do tego dochodzą znane już i cenione na rynku cechy w zakresie ładowności przedmiotów do 4 m długości w przestrzeni ładunkowej o pojemności do 6,6 m³.
[1] Dane wg Samar za CEP
Informacja o Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) to jeden z wiodących na świecie producentów samochodów i dostawca usług mobilnych. Nasze legendarne i kultowe marki – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys – wyrażają pasję ich wizjonerskich założycieli i obecnych klientów oczekujących innowacyjnych produktów oraz usług. Silni naszą różnorodnością wyznaczamy kierunek, w którym podąża świat – Grupa aspiruje do bycia nie największą, ale najlepszą zrównoważoną firmą technologiczną w dziedzinie mobilności, tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, a także dla społeczności, w których działa. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę www.stellantis.com.
X @Stellantis Facebook Stellantis LinkedIn Stellantis YouTube Stellantis
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze