Na razie jeszcze nie w Polsce, ale spodziewamy się, że Renault Polska wprowadzi te modele także na nasz rynek. Tymczasem we Francji debiutują właśnie Dacie Lodgy i Dokker przystosowane fabrycznie do zasilania dwoma paliwami – benzyną i gazem (LPG). Co ciekawe te wersje zastępują auta z benzynowymi silnikami 1.6 MPI bez wzrostu ich cen!
Nie będzie więc benzyniaków z tymi silnikami, za to w tej samej cenie, w jakiej były oferowane, klienci otrzymają możliwość zakupu aut z fabrycznymi instalacjami LPG. Naturalnie nie zmienią się też warunki gwarancji – w dalszym ciągu będzie ona obejmowała 3 lata / 100.000 km.
Dzięki wprowadzeniu wersji zasilanej LPG spadły emisje dwutlenku węgla. Dacia Lodgy spala katalogowo 6,7 l benzyny bądź 8,6 l gazu na każde 100 km, co przekłada się na emisję odpowiednio 155 g i 139 g dwutlenku węgla na każdy kilometr. Dacia Dokker z kolei pali katalogowo 7,2 l benzyny bądź 9,0 l gazu na każde 100 km, co przekłada się na emisję odpowiednio 165 g i 144 g dwutlenku węgla na każdy kilometr.
Ceny we Francji zaczynają się od 9.990 euro za podstawową wersję Dacii Lodgy i od 11.900 euro za siedmiomiejscową wersję Silver Line, oraz od 9.490 euro za podstawowego Dokkera. Wszystkie wartości uwzględniają podatek VAT.
Zgodnie z francuskimi realiami tankowanie LPG do pełna w przypadku obu Dacii nie powinno aktualnie przekroczyć 30 euro. Tankując oba zbiorniki uzyskuje się zasięg ponad 1.000 km, co oznacza, że można na benzynie i LPG przejechać z Hawru do Marsylii, czyli od francuskiego wybrzeża Morza Północnego aż na Lazurowe Wybrzeże, czyli nad Morze Śródziemne. I jeszcze trochę paliwa wam powinno zostać. Zbiornik na LPG ma bowiem 34 litry pojemności.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze