Po wstępnych materiałach przygotowujących Was na Renault Talismana czas na oficjalne dossier prasowe, jakie otrzymaliśmy z Renault Polska, czyli od importera samochodów Renault na naszym rynku. Choć to tekst o marketingowym nastawieniu, to jestem zdania, że i tak warto się z nim zapoznać, dlatego go publikujemy. Miłej lektury!
Renault z dumą prezentuje swojego najnowszego, dużego sedana.
Wpisuje się on doskonale w klasyczną stylistykę prestiżowego auta, tak cenioną przez klientów z segmentu D. Nowe Renault o wymownej nazwie „TALISMAN” wychodzi jednak poza klasyczne pojęcie prestiżu oferując nowy wymiar komfortu i przyjemności jazdy w tym segmencie.
Renault TALISMAN to unikalne połączenie:
– wyrazistego designu eleganckiej i smukłej sylwetki nadwozia,
– przestronnego i klimatycznego wnętrza: duża ilość miejsca dla wszystkich pasażerów, przednie siedzenia o najwyższym standardzie w tej kategorii i bagażnik o imponującej pojemności 608 dm3 (zgodnie z normą VDA),
– innowacji, które uprzyjemnią każdą podróż: 7-calowy wyświetlacz, R-Link 2 z ekranem nawet 8,7 cala, wyświetlacz Head-Up, jakość dźwięku klasy Surround BOSE i system wspomagania parkowania Easy Park Assist,
– innowacji, które zapewnią intensywne doznania z jazdy: dzięki technologii Multi-Sense, która umożliwia wybór trybu jazdy, TALISMAN dostosowuje styl jazdy do upodobań kierowcy. TALISMAN jest jedynym samochodem w segmencie D, który łączy pracę systemu 4 kół skrętnych 4Control z układem Electronic Damper Control (sterowanym zawieszeniem). Nowy sedan Renault charakteryzuje się unikalnym zachowaniem na drodze – łącząc zwrotność i bezpieczeństwo oraz dynamikę i komfort jazdy.
Dzięki wszystkim tym innowacjom TALISMAN w równym stopniu imponuje designem co doznaniami z jazdy.
Każdy detal, w tym połysk i głębia kolorów lakieru, świadczy o wysokiej jakości produkcji i starannym wykończeniu TALISMANA.
Wśród atutów tego modelu należy wymienić także niskie koszty użytkowania oraz niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
Renault TALISMAN będzie również dostępne w wersji kombi dysponującej wszystkimi atutami sedana. Nowy model przyczyni się do odnowienia i wzbogacenia oferty Renault w klasie premium. TALISMAN będzie produkowany w zakładzie w Douai.
Renault TALISMAN zostanie zaprezentowane mediom 6 lipca 2015 r., a następnie wraz z wersją kombi – wyposażoną we wszystkie atuty sedana – podczas salonu we Frankfurcie 17 września 2015 r..
Sprzedaż nowego sedana Renault ruszy w Europie pod koniec roku.
Nazwa, która doskonale oddaje atuty nowego sedana Renault
Renault nadaje swoim modelom nazwy doskonale oddające ich styl i osobowość oraz czytelne na wszystkich rynkach.
TALISMAN to charyzmatyczna nazwa przywołująca skojarzenia z mocą i ochroną. Jest ona też łatwa do wymówienia i zrozumiała na całym świecie, świetnie podkreśla zdecydowany charakter i energię emanującą z tego samochodu.
Solidna i rasowa bryła w połączeniu z innowacyjnymi technologiami gwarantuje pasażerom bezpieczeństwo i ochronę.
TALISMAN zapewnia intensywną przyjemność jazdy oddziałującą na wszystkie zmysły.
TALISMAN – śmiałe połączenie zmysłowości i komfortu, jaki zapewniają zaawansowane technologie
„Z przyjemnością przedstawiamy TALISMANA – nowy czterodrzwiowy sedan Renault. Auto przyciąga wzrok proporcjonalną linią nadwozia, przestronnością wnętrza i komfortem. Wyrazisty przód, elegancka linia bagażnika i atletycznie zarysowane boki składają się na jego niezwykle atrakcyjny wygląd. Wydaje się zawsze gotowe do startu, niezależnie od tego, pod jakim kątem na nie patrzymy. Zaprojektowaliśmy je z pasją, by jego kierowca był z niego dumny” – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Renault
Wyrazista i energetyczna stylistyka
Podstawowe atrybuty trójbryłowego nadwozia
W przypadku TALISMANA projektanci zdecydowali się na trójbryłowe nadwozie z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem, wpisującym się w powszechnie cenione kanony stylistyczne rodzinnych samochodów, utrzymane w typowym dla Renault ciepłym i przyjaznym charakterze.
Zinterpretowanie na nowo tak charakterystycznych kanonów wymagało dogłębnego przepracowania ich podstawowych atrybutów w celu uzyskania odpowiednich proporcji i harmonii sylwetki. Nadwozie o długości 4,85 m i szerokości 1,87 m zapewnia dużą ilość miejsca i tak pożądany dla tego samochodu prestiżowy wygląd.
Efektem pracy zespołów projektowych i konstrukcyjnych jest stosunkowo niewielka wysokość nadwozia (1,46 m) i prześwit oraz idealny stosunek powierzchni szyb do nadwozia jak jeden do trzech i długi rozstaw osi (2,81 m). Wydłużona maska nadaje sylwetce auta dynamiczny wygląd. Duże koła (których średnica może wynosić nawet 19 cali) niemal w całości wypełniają mocno zarysowane nadkola.
Smukła sylwetka
Przód TALISMANA wygląda imponująco. Jest zgodny z nową stylistyką Renault z pionowo ustawionym logo, mocno wyeksponowanym na tle chromowanego, wyrazistego grilla. Charakterystycznym elementem nowej stylistyki Renault są światła do jazdy dziennej w kształcie litery „C”, obniżające się aż do zderzaka. W zależności od wersji TALISMAN może być wyposażony w światła full LED „Pure Vision”.
Sylwetka widziana z profilu zyskuje na dynamice dzięki dodaniu trzeciej szyby z boku, kojarzącej się ze stylistyką limuzyn i stanowiącej nieomylną zapowiedź przestronnego wnętrza. Elegancję sylwetki podkreślają chromowane akcenty na obramowaniu bocznych szyb i oryginalnym przetłoczeniu biegnącym wzdłuż przedniego błotnika aż do drzwi. Finezyjny kształt tej części przypominający strzałę sugeruje doskonałą aerodynamikę, wysokie osiągi i efektywność. Stanowi nawiązanie do kodów stylistycznych sportowych samochodów.
Niski tył o mocno zarysowanych nadkolach zwraca uwagę charakterystycznymi światłami, których pozioma linia sięga aż do centralnej części bagażnika. Ich design podkreśla stabilność samochodu, a jednocześnie świetnie eksponuje logo marki. Zastosowane w nich światłowody z efektem 3D tworzą charakterystyczny układ umożliwiający natychmiastowe rozpoznanie tego modelu. Są one stale włączone, nawet w dzień, co dodatkowo potęguje efekt wizualny.
„Narysuj mi, proszę, samochód”.
Alexis Martot, stylista który zaprojektował nadwozie TALISMANA, przyznaje, że praca nad bryłą samochodu dała mu wiele przyjemności. „Przede wszystkim chciałem, żeby samochód posiadał wszystkie podstawowe atrybuty sedana pod względem proporcji, powierzchni szyb, wielkości kół. Bryła musiała również charakteryzować się naturalną równowagą niezależnie od kąta, pod jakim patrzymy. Tego typu zadanie zawsze niesie z sobą potencjalne sprzeczności. Ważne jest odpowiednie wyciągnięcie linii na długość dające efekt stabilnego nadwozia, ale również na szerokość, co pozwala optycznie obniżyć jego wysokość. Nie może to jednak spowodować obniżenia wysokości wewnętrznej kabiny czy ilości miejsca w środku. W samochodzie rodzinnym trzeba również spełnić oczekiwania dotyczące pojemnego bagażnika. Należy jednak unikać efektu »garbu«, czyli zwrócić uwagę, czy bagażnik nie jest za wysoki ani zbyt dominujący, aby zapewnić wyważony kształt tyłu. Nadwozie powinno się z tyłu nieco zwężać, co dodaje mu finezji, ale też bez przesady. TALISMAN ma smukłą linię, ale jednocześnie »nie pikuje nosem w dół«, żeby uzyskać wrażenie dynamiki”. Wszystko jest kwestią naturalnej równowagi.
Eleganckie kolory nadwozia i obręcze kół
Renault TALISMAN oferuje wybór:
dziesięciu kolorów nadwozia:
– dziewięciu lakierów metalizowanych: Biała Perła, Beż Dune, Niebieski Cosmos, Brązowy Vison*, Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Czarny Etoilé, Czerwony Carmin* i Fioletowy Améthyste dostępny wyłącznie w wersji Initiale Paris. (* nowe kolory lakieru)
– jednego lakieru niemetalizowanego: Biel Alpejska
Wszystkie lakiery są pokryte bardzo trwałym lakierem bezbarwnym, zapewniającym wyższą odporność i połysk.
Pięć obręczy kół ze stopu metali lekkich (w zależności od rynku): 16-calowe Sequence, 17-calowe Bayadere, 18-calowe Duetto, 19-calowe Alizarine i 19-calowe Initiale Paris.
Wnętrze – udane połączenie ciepła, minimalizmu i wysokiej jakości
Podobnie jak w przypadku stylistyki nadwozia projektanci zaproponowali nową interpretację klasycznych kanonów składającą się na ciepłe, minimalistyczne wnętrze o doskonałym wykończeniu.
Wnętrze dzieli się wizualnie na trzy części zróżnicowane pod względem układu brył i kształtów.
Elementy wnętrza, z którymi użytkownik auta ma bezpośredni kontakt zostały pokryte miękkim i przyjemnym w dotyku materiałem. Nieco dalsze części świadomie utrzymane są w chłodniejszej stylistyce kolorów i materiałów. Kontrast ten daje wrażenie przestrzeni. Połączenie zróżnicowanych kolorów i materiałów pozwala również stworzyć charakterystyczne i różniące się między sobą wystroje wnętrza.
Zarówno ergonomia, projekt, jak i pianki wypełniające i obicia poszczególnych części zostały dopracowane w najdrobniejszych szczegółach z zachowaniem dużej swobody twórczej.
„Każda część musi być piękna”
Wnętrze Renault TALISMAN jest ciepłe i ponadczasowe. „Chciałem uzyskać we wnętrzu efekt jak największej płynności. Chciałem, żeby było to widoczne już na pierwszy rzut oka. Ale też żeby po uważniejszym przyjrzeniu się było widać idealną harmonię wszystkich detali” – powiedział Nicolas Dortindeguey, odpowiadający za stylistykę wnętrza tego modelu. „Zaprojektowałem więc poszczególne części i ich połączenia tak, aby całość wyglądała spójnie i naturalnie. Starałem się narysować każdy detal z równą starannością. Tak by każda część była po prostu piękna. Mam nadzieję, że również dzięki temu, model będzie budzić zachwyt od pierwszego spojrzenia, ale też przyczyni się to do trwałego zadowolenia podczas użytkowania samochodu”.
Recepta na dobre samopoczucie: obszerne wnętrze, wygodne siedzenia i wszechogarniające poczucie komfortu.
Rodzinny sedan TALISMAN dysponuje mocnymi atutami pozwalającymi zapewnić unikalny komfort i doskonały komfort dzięki obszernej i przytulnej konstrukcji wnętrza.
TALISMAN plasuje się w ścisłej czołówce pod względem przestronności wnętrza i objętości schowków.
Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu dobrego samopoczucia kierowcy i pasażerom TALISMAN plasuje się w ścisłej czołówce swojego segmentu pod względem przestronności wnętrza. Wnętrze Renault TALISMAN wyróżnia się zwłaszcza pod trzema względami:
– odległość od siedzenia do dachu na przednich i tylnych miejscach, wynosząca odpowiednio 902 mm z przodu i 855 mm z tyłu,
– szerokość użyteczna na przednich miejscach,
– wynoszący 262 mm promień na wysokości kolan między przednimi a tylnymi siedzeniami – jeden z największych w tej klasie aut.
Szeroka i praktyczna środkowa konsola, dająca wrażenie przestrzeni i poszerzająca optycznie wnętrze, zapewnia komfortową odległość między kierowcą a pasażerem na przednim siedzeniu. Jest miła w dotyku i wyróżnia się niezwykle starannym wykończeniem.
Dzięki rozmieszczonym we wnętrzu schowkom o łącznej objętości ponad 25 litrów, TALISMAN stawia wysoko poprzeczkę również i w tej dziedzinie:
– obszerny schowek o objętości wynoszącej niemal 8 litrów w desce rozdzielczej,
– schowki o objętości 4,6 litra w drzwiach przednich (mogące pomieścić 1,5-litrową butelkę) i o objętości 1,8 litra w drzwiach tylnych,
-praktyczne uchwyty na kubki,
– pomysłowy schowek umieszczony pod środkowym podłokietnikiem, z chłodzoną komorą (w wersjach ze skrzynią biegów EDC) mogącą pomieścić półlitrową butelkę i puszkę 0,33 l,
– ponadto pasażer siedzący z przodu ma do swojej dyspozycji wnękę, do której może odłożyć swój smartfon bądź klucze.
Objętość użyteczna bagażnika wynosząca 608 dm3 (według normy VDA) zapewnia mu pozycję lidera w tym segmencie. Spełnia on również w całości, oczekiwania użytkowników posiadających rodziny.
Przyjazny i komfortowy
Przy zbliżaniu się do samochodu, z chwilą wykrycia obecności karty Hands Free, zapalają się światła do jazdy dziennej (Day Running Light) i światła tylne oraz lampka sufitowa, rozkładają się lusterka boczne, włącza się oświetlenie strefy progów drzwi i oświetlenie ambientowe wnętrza, a kierunkowskazy sygnalizują zwolnienie blokady drzwi. Z chwilą otwarcia drzwi ekran cyfrowy wita kierowcę wizualną i dźwiękową animacją.
Fotel kierowcy automatycznie cofa się o 50 mm (w wersjach z elektryczną regulacją ustawienia siedzeń), aby ułatwić kierowcy wsiadanie. Po zajęciu miejsca przez kierowcę, fotel wraca do pierwotnego położenia.
Oprócz wyposażenia w funkcję powitalną, niezwykle obszerne przednie siedzenia TALISMANA zaprojektowano jako fotele klasy biznes, łączące w sobie wszystkie najlepsze cechy tej klasy. Wyróżniają się one zwłaszcza dwiema następującymi ważnymi nowościami:
– na tylnej stronie oparć wykorzystano po raz pierwszy na świecie technologię „Cover Carving Technology”. Jest to półsztywna, wytrzymała, elastyczna i lekka konstrukcja wbudowana w tylną stronę oparć. Ta pomysłowa innowacja Renault daje designerom nowe możliwości projektowe i zapewnia korzyści pod względem jakości postrzeganej, przestronności (+3 cm na wysokości kolan z tyłu) i obniżania masy (-1 kg w porównaniu do standardowych obudów z tworzywa).
– wbudowana funkcja wentylacji (w zależności od wersji i wyposażenia) zwiększa komfort podróżowania podczas dużych upałów.
Ponadto w zależności od wersji fotele TALISMANA zapewniają użytkownikom:
– wyjątkową wygodę dzięki swoim dużym wymiarom,
– możliwość regulacji nawet 10 parametrów, (w tym 8 elektrycznie i 2 ręcznie),
– 4 możliwości regulacji ustawienia podparcia lędźwiowego (w pionie i na głębokość),
– zagłówki z 6 możliwościami regulacji ustawienia,
– podgrzewane siedzenia i oparcia,
– funkcję masażu z możliwością wyboru rodzaju i natężenia (2 programy/5 sekwencji),
– pamięć ustawienia (6 indywidualnych profili).
Nisko umieszczone siedzenia zapewniają dynamiczną i wygodną pozycję za kierownicą oraz znaczną odległość do dachu.
Tylna, trzymiejscowa kanapa z pianką wypełniającą o zmiennej gęstości zapewnia pasażerom wyjątkową wygodę. Jest dzielona w układzie 1/3-2/3 i wyposażona w otwór na narty. Obydwa boczne siedzenia posiadają obrotowe zagłówki. Po złożeniu i obróceniu pozwalają znacząco zwiększyć widoczność do tyłu.
Pięć rodzajów wystroju wnętrza
Renault TALISMAN umożliwia wybór pięciu rodzajów wystroju i wykończenia wnętrza, które można łączyć w ramach poszczególnych poziomów wyposażenia (wybór wystrojów i ich specyfikacja może się zmieniać zależnie od rynku).
Trzy wystroje wnętrza dzielą się na pięć wersji w następujący sposób (zależnie od rynku):
LIFE: czarna deska rozdzielcza, kierownica pokryta skórą, tapicerka siedzeń z czarnej tkaniny z motywami nawiązującymi do męskich garniturów.
ZEN: ten sam wystrój jak w przypadku Life, ale z jaśniejszym wykończeniem wewnętrznych listew ozdobnych.
BUSINESS: ten sam wystrój wnętrza jak w przypadku Zen, ale z dodatkowymi elementami wyposażenia (wersja dostępna w zależności od rynku, na polskim rynku nie będzie dostępna) .
INTENS: tapicerka łączona lub – w opcji – skórzana Riviera w kolorze ciemnobrązowym lub czarnym i kolorystycznie dobraną deską rozdzielczą. Przeszycia w kolorze czekoladowym.
INITIALE PARIS: deska rozdzielcza w kolorze czarnym lub szaro-piaskowym z ciemnografitowymi lub srebrnymi przeszyciami, tapicerka ze skóry licowej Nappa w kolorze szarym cieniowanym lub jednolitym czarnym, kierownica pokryta skórą Nappa.
TALISMAN jest również dostępny w wersji Initiale Paris
Po nowym Espace i Clio, również TALISMAN będzie oferował wersję Initiale Paris, będącą synonimem tego, co najlepsze w Renault pod względem komfortu jazdy i usług.
Specjalne, dostępne wyłącznie w tej wersji elementy wykończenia nadwozia
– specjalny nowy, metalizowany kolor nadwozia Fioletowy Améthyste, uzupełniający ofertę dostępnych kolorów,
– 19-calowe obręcze kół o oryginalnym designie,
– oznakowanie zewnętrzne z przodu pod logo Renault i z tyłu w miejscu napisu „TALISMAN”
Wysoki poziom komfortu i starannie dopracowane wnętrze
– tapicerka Nappa ze skóry licowej w kolorze czarnym lub szarym cieniowanym (do wyboru),
– obejmujące głowę przednie zagłówki typu „relax”,
– kierownica pokryta skórą Nappa z unikalnym wykończeniem,
– deska rozdzielcza wykończona wysokiej klasy materiałami z przeszyciami,
– podgrzewane fotele przednie z możliwością regulacji 10 parametrów (w tym 8 elektrycznie), z funkcją masażu,
– zapewniające skuteczniejsze wyciszenie wnętrza klejone szyby boczne,
– oznakowanie „Initiale Paris” na progach drzwi, wstawce w kierownicy, górnej części oparcia przednich foteli, w tylnej części zagłówków przednich,
– dywaniki podłogowe,
– karta Renault hands free o specjalnym designie, typowym dla Initiale Paris
– lusterka boczne zmieniające ustawienie podczas jazdy na wstecznym biegu (pochylenie w stronę nawierzchni).
Innowacje, które uprzyjemnią każdą podróż
Kompletne i łatwe w obsłudze wyposażenie multimedialne
Oferta TALISMANA obejmuje trzy rodzaje systemów multimedialnych.
Już w podstawowym poziomie wyposażenia TALISMAN posiada radioodtwarzacz z wyświetlaczem 4,2 cala (11 cm). Radioodtwarzacz ten posiada funkcję radia cyfrowego (zależnie od rynku) zapewniającą czysty, pozbawiony zakłóceń odbiór i dźwięk w jakości cyfrowej (jakość CD). Sygnał radiowy zawiera informacje w formacie tekstowym: opis treści audio, prognozę pogody, informacje o ruchu drogowym, najświeższe wiadomości.
W drugim poziomie wyposażenia TALISMAN posiada multimedialny tablet R-Link 2 z poziomo ustawionym 7-calowym ekranem oraz funkcją dostępu do usług on-line.
W przypadku najwyższego poziomu wyposażenia, oferta R-Link 2 obejmuje pionowo umieszczony ekran o przekątnej 8,7 cala (22 cm) oraz system nagłośnienia BOSE Surround.
R-LINK 2: centrum sterowania on-line TALISMANA
Wyposażony w liczne funkcje i dostęp do mobilnych usług tablet Renault R-Link 2 o ergonomii przystosowanej do użytku samochodowego jest dostępny w wersji z ekranem 7” (o kształcie poziomym) lub ekranem 8,7” (o kształcie pionowym). Stanowi pierwszą tego rodzaju ofertę w tej klasie aut.
Emocje w stylu high-tech
– wbudowany, niezwykle czuły i bezzwłocznie reagujący ekran dotykowy,
– czytelna i intuicyjna grafika, opracowana z myślą o użytkowaniu w samochodzie.
Intuicyjny
– R-Link 2 działa tak samo jak domowy tablet i posiada te same funkcje dotykowe: powiększanie obrazu dwoma palcami, przewijanie stron, przesuwanie obiektów na ekranie.
– system nawigacji zapewnia realistyczną prezentację terenu (wizualizacja 3D budynków w wersji z ekranem 8,7”),
– R-Link 2 jest przystosowany do użytku samochodowego: system poleceń głosowych (nawigacja, łączność telefoniczna), wyświetlanie SMS-ów i aplikacja do odczytu e-maili.
– złącze Bluetooth® umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych oraz bezprzewodowe odsłuchiwanie muzyki,
– system oferuje także liczne możliwości podłączenia urządzeń przenośnych dla wszystkich pasażerów.
Pełna kontrola
– Poza klasycznymi funkcjami, takimi jak nawigacja, system audio i klimatyzacja, system R-Link 2 pozwala obsługiwać systemy wspomagające prowadzenie. Uzupełnieniem ekranu dotykowego są przyciski skrótów, pokrętło na środkowej konsoli oraz dodatkowe przełączniki na kierownicy.
Przystosowanie do personalizacji
– Ulubione, najczęściej wykorzystywane funkcje są zawsze w zasięgu ręki dzięki personalizowalnym stronom głównym z widgetami (ikonkami).
– Równie łatwo można jednym kliknięciem wybrać ulubione ustawienia dotyczące prowadzenia auta i komfortu. Wystarczy je zapisać w pamięci systemu w postaci indywidualnego profilu, obejmującego następujące elementy:
> Język,
> Ustawienie fotela (łącznie z szybkością i intensywnością masażu) i lusterek bocznych,
> Wyświetlacz Head-Up (wysokość, jasność, wygaszenie),
> Ulubione stacje radiowe,
> Adresy docelowe w systemie nawigacji,
> Oświetlenie ambientowe wnętrza (kolor, intensywność, wygaszenie),
> Personalizacja trybu jazdy systemu Multi-Sense.
Możliwy jest wybór sześciu indywidualnych, zabezpieczonych profili, co znacząco zwiększa komfort użytkowania auta w przypadku jego współdzielenia z kilkoma kierowcami.
Dostęp do usług on-line
– w ramach R-Link Store, Renault oferuje bogaty wachlarz aplikacji specjalnie zaprojektowanych do użytku samochodowego, takich jak trzy aplikacje Michelin (Hotele, Restauracje i Podróże), ceny paliw czy odczyt e-maili.
TALISMAN jest wyposażony w zaprojektowany na miarę system nagłośnienia BOSE® Surround
TALISMAN zapewnia podróż wśród dźwięków o jakości, jaką można spotkać w sali koncertowej, dzięki systemowi Bose® Surround. Daje poczucie zanurzenia się we wszechotaczającym dźwięku dzięki systemowi nagłośnienia Surround: kierowca i pasażerowie mogą wręcz poczuć każdą nutę i usłyszeć każdy oddech wykonawcy utworu.
Aby umożliwić przeżywanie takich emocji, firmy Bose i Renault połączyły siły i ściśle współpracowały ze sobą od pierwszych prac nad modelem w celu stworzenia systemu nagłośnienia idealnie dostosowanego do wnętrza TALISMANA.
– dźwięk Surround: wrażenie pełnego zanurzenia w dźwięku – kierowca i pasażerowie są zewsząd otoczeni bogatym i doskonale dopasowanym dźwiękiem, niezależnie od miejsca, które zajmują we wnętrzu auta.
– trzynaście wysokiej klasy głośników, w tym dwa subwoofery, tworzą trójwymiarowy, otaczający pasażerów zewsząd dźwięk porównywalny z koncertem na żywo.
– technologia Centerpoint®2: opracowany przez BOSE, unikalny algorytm, przetwarzający stereofoniczny sygnał dźwiękowy w sygnał wielokanałowy dający efekt Surround.
– układ cyfrowego przetwarzania dźwięku BOSE: korekta dźwięku dostosowana do kabiny tego modelu, uwzględniająca parametry akustyczne wnętrza auta w celu umożliwienia wiernego odtwarzania wszystkich niuansów odsłuchiwanych utworów.
Pełna oferta systemów wspomagających prowadzenie ADAS
– bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania.
– ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola.
– ułatwianie: kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, wyświetlacz Head-Up, automatyczny hamulec postojowy, elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika i system wspomagania parkowania Easy Park Assist.
TALISMAN, zapowiedź intensywnej przyjemności jazdy dzięki systemowi Multi-Sense
Zapewnienie komfortu jazdy to jedna z zalet oczekiwanych od sedana. TALISMAN dzięki obniżonej sylwetce nadwozia, nisko położonemu środkowi ciężkości oraz nisko usytuowanemu miejscu kierowcy, ma cechy niezbędne do zapewnienia przyjemnej jazdy. Wykorzystując rozwiązania zastosowane w Nowym Espace idąc jeszcze dalej, Renault skupiło całe swoje know-how na konstrukcji układu jezdnego i silnika, by wyposażyć model TALISMAN w rozwiązania technologiczne i innowacje wyróżniające ten samochód na tle innych w tej kategorii.
Unikalne połączenie systemu 4Control z układem Electronic Damper Control
Kolejny raz Renault wyróżnia się wśród innych producentów połączeniem systemu 4Control z układem Electronic Damper Control (amortyzatory o zmiennej charakterystyce) w sposób niespotykany dotąd w samochodach rodzinnych. To niepowtarzalne zestawienie zapewnia jednocześnie przyjemne i komfortowe prowadzenie pojazdu, a zarazem pełne bezpieczeństwo. W mieście, układ jezdny 4Control – prawdziwa specjalność Renault zapewniająca niespotykaną zwrotność – sprawia, że zapominamy o znacznych gabarytach samochodu. Z kolei na szosie, stabilne zachowanie samochodu na zakrętach oraz bezpieczne omijanie przeszkód, plasują nowego sedana Renault poza konkurencją.
Dzięki systemowi Multi-Sense przyjemność jazdy wkracza w nowy wymiar
Podobnie jak Nowy Espace, TALISMAN jest wyposażony w technologię Multi-Sense. Ze względu na trójbryłową budowę nadwozia, TALISMAN zapewnia jeszcze większe korzyści z tej innowacji wprowadzonej przez Renault i zdecydowanie wyróżnia się na tle innych modeli pod względem przyjemności jazdy. System Multi-Sense steruje urządzeniami, w które jest wyposażony TALISMAN i koordynuje ich działanie tak, by uzyskać pełnię przyjemności jazdy. System kieruje takimi technologiami, jak: 4Control czy Electronic Damper Control, a także układem kierowniczym, silnikiem, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC, urządzeniami pokładowymi, dźwiękiem pracy silnika czy oświetleniem ambientowym wnętrza.
Dzięki temu systemowi, TALISMAN oferuje odmienne doznania z jazdy w czterech zaprogramowanych trybach działania: komfort, sport, eko, neutral oraz w trybie perso, którego wszystkie parametry mogą być ustawiane indywidualnie według preferencji użytkownika. Dzięki temu kierowca odnosi wrażenie jakby dysponował kilkoma samochodami w jednym.
Każdy z tych trybów działania o bardzo charakterystycznych cechach zapewnia odmienne doznania z jazdy wywoływane przez odpowiednie skoordynowanie parametrów, jak:
– czas reakcji silnika,
– strategia zmiany przełożeń skrzyni EDC,
– zmienna siła potrzebna do wykonania skrętu kierownicy,
– ustawienie siły tłumienia amortyzatorów,
– działanie systemu 4Control.
Jednocześnie, nastrój i wygląd wnętrza dostosowuje się, zmieniając swoje cechy:
– barwę oświetlenia wnętrza na zieloną, niebieską, czerwoną, fioletową lub kolor sepii,
– styl i rodzaj informacji wyświetlanych na tablicy rozdzielczej oraz kolory instrumentów pokładowych,
– dźwięk pracy silnika,
– włączenie masażu w fotelu kierowcy w trybie komfortowym,
– działanie klimatyzacji w trybie eko.
Tryby pracy i poszczególne ustawienia parametrów sterowane są za pośrednictwem:
– R-Link 2 z jasnym i czytelnym menu zapewniającymi intuicyjny dostęp do bogatych zasobów systemu Renault Multi-Sense,
– pokrętła na konsoli centralnej,
– przycisku skrótu.
TALISMAN stanowi również innowacyjną propozycję jeśli chodzi o przyjemność jazdy na dalszych trasach i wprowadza nową dynamikę w kategorii samochodów rodzinnych dzięki możliwości indywidualnego ustawienia parametrów wpływających na doznania z jazdy i komfort we wnętrzu.
W TALISMANIE zastosowano nowość, która zapewnia mu „podwójną osobowość”. Przycisk skrótu pozwala na natychmiastowe przejście dwoma kliknięciami z trybu Komfort do trybu Sport i odwrotnie. Dynamiczna jazda, szybki czas reakcji samochodu i zdecydowane przyspieszenia odczuwane w trybie Sport lub wysoki komfort zapewniający pełen relaks podczas długich podróży w trybie Komfort : TALISMAN zmienia swój charakter w mgnieniu oka. Uruchomienie trybu jazdy preferowanego przez kierowcę i zmiana jednego trybu na drugi następuje w bardzo prosty sposób, bez ryzyka zakłócenia uwagi.
Dzięki technologii Multi-Sense, TALISMAN jest samochodem o wielu obliczach.
Stosunkowo niska masa i wydajne zespoły napędowe
TALISMAN jest napędzany silnikami o niewielkich co prawda pojemnościach skokowych, lecz prezentującymi znaczne osiągi i sprawność. W swojej bogatej ofercie silników ma silnik benzynowy Energy TCe 200 oraz silniki wysokoprężne Energy dCi 160 i Energy dCi 130 proponowane także w Nowym Espace. Silniki te są tym bardziej wydajne w modelu TALISMAN, że napędzają nadwozie o współczynniku oporu powietrza Cx 0,27 i lżejsze o 200 kg od dużego crossovera Renault. We wszystkich silnikach wykorzystano bogate know-how Renault zdobyte w sporcie samochodowym, zwłaszcza w Formule 1.
Wyposażone w rozwiązania technologiczne najnowszej generacji, jak bezpośredni wtrysk benzyny, czy stalowe tłoki, silniki samochodu TALISMAN spełniają wysokie wymagania w dziedzinie komfortu jazdy i zużycia paliwa. Wszystkie one mają znak „Energy”, ponieważ zbudowane są według koncepcji downsizingu i są wyposażone w jedną lub dwie turbosprężarki, system Stop&Start oraz układ odzyskiwania energii przy hamowaniu.
Obydwa silniki benzynowe, jak również trzy silniki wysokoprężne spełniają normę Euro6 i oczekiwania rynków europejskich.
Dwa silniki benzynowe:
Silniki Energy TCe150 oraz Energy TCe 200 będą wyłącznie wyposażone w 7-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC.
Trzy silniki wysokoprężne:
Silnik Energy dCi 110 będzie oferować do wyboru skrzynię mechaniczną 6-biegową lub 6-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC (wersja silnikowa Energy dCi 110 EDC nie będzie dostępna na rynku polskim).
Silnik Energy dCi 130 będzie również dostępny ze skrzynią mechaniczną 6-biegową lub 6-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.
Tak jak w Nowym Espace, silnik Energy dCi 160, wyposażony również w dwie turbosprężarki, będzie współpracować wyłącznie z 6-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Wszystkie silniki wysokoprężne w modelu TALISMAN mają oprócz filtra cząstek stałych dodatkowy filtr NOx. Zaletą tej technologii zwanej LNT (Lean NOx Trap) jest jej bezobsługowość.
Przyjemność jazdy, od 95 g CO2/km
Renault bezustannie udoskonala swoje silniki benzynowe i wysokoprężne ulepszając ich osiągi i komfort użytkowania przy jednoczesnym obniżaniu zużycia paliwa i emisji CO2. To stałe poszukiwanie postępu prowadzi do uzyskania poziomu sprawności konwencjonalnych silników Renault, jaki jeszcze kilka lat temu był trudny do wyobrażenia. Silnik Energy dCi o mocy 110 KM w samochodzie TALISMAN zaskoczy użytkownika komfortem jazdy i osiągami. Jego emisja CO2 będzie wynosić jedynie 95 g/km, co plasuje tego sedana Renault wśród najsprawniejszych samochodów tego segmentu. Wynik ten kwalifikuje go do przyznania nowego znaku ECO2. Od 30 czerwca znak ECO2 w Renault wyróżnia silnik najbardziej oszczędny w każdym modelu samochodu. Zmiana ta odzwierciedla konkurencyjną pozycję wersji ze znakiem ECO2 w porównaniu do ich bezpośrednich rywali rynkowych.
Renault kontynuuje ofensywę w segmencie premium
Na wzór Nowego Espace, TALISMAN posiada najważniejsze atrybuty samochodów tej klasy, do których Renault dokłada zmysłowy design, starannie wykończone, wygodne i przestronne wnętrze, innowacje z zastosowaniem najnowszych technologii (4Control, regulowane tłumienie amortyzatorów, technologia Multi-Sense, R-Link 2, dźwięk surround Bose®), które zapewniają niespotykany poziom komfortu jazdy odczuwanego przez kierowcę i pasażerów. A jako że najlepsze cechy samochodów Renault mają pozostać przystępne, TALISMAN ma być również konkurencyjny pod względem kosztów użytkowania.
RENAULT ODNAWIA SWOJĄ OFERTĘ W SEGMENCIE D
Po serii udanych premier modeli z segmentów A, B i C, Renault przechodzi teraz do ofensywy w kategorii premium. Dla producenta pełnej gamy pojazdów, taki rozwój stwarza okazję do wykorzystania i zaprezentowania całego wachlarza swojego know-how klientom o wysokich wymaganiach: nabywcom indywidualnym, firmom, czy klientom flotowym, którzy stanowią większość w segmentach wyższych na wielu rynkach.
Dla Renault wyzwanie polega przede wszystkim na zdobyciu uznania w odniesieniu do kryteriów wysoko cenionych w tym segmencie i przez ten rodzaj klientów: designu, wysokiej jakości, innowacji i jakości obsługi, a wszystko to przy umiarkowanych całkowitych kosztach użytkowania samochodu (Total Cost of Ownership).
Nowy Espace, dopiero co wprowadzony do sprzedaży w marcu 2015 roku, jest pierwszym samochodem inicjującym nową strategię podnoszenia klasy samochodów marki Renault. Nawet jeśli jest za wcześnie, by sporządzić bilans, pierwsze sygnały z rynku są zachęcające. Renault zebrało blisko 13 tys. zamówień do końca czerwca, w tym 45% stanowią najlepiej wyposażone wersje Initiale Paris.
Wszystkie aspekty jakości
Designerzy, inżynierowie i pracownicy zakładu produkującego Renault TALISMAN niezwykle starannie pracowali na zapewnieniem wysokiej jakości tego modelu i to pod każdym względem.
Podczas prac projektowych: TALISMAN zbudowany jest na platformie CMF o modułowej konstrukcji, wykorzystującej standaryzowane komponenty.
Podczas testów: Oprócz testów potwierdzających Renault opracowało cały zestaw specjalnych testów oceniających trwałość TALISMANA, zarówno pod względem wyglądu jak i eksploatacji. Całodobowe testy odtwarzają z udziałem ludzi ekstremalne warunki codziennej, intensywnej eksploatacji samochodu. Testy te mają na celu odtworzenie starzenia się pojazdu po wielu latach intensywnego użytkowania. Stanowią uzupełnienie jazd testowych w ekstremalnych warunkach drogowych i klimatycznych w terenie i na torach jazd próbnych Aliansu Renault-Nissan.
Podczas produkcji: TALISMAN jest produkowany w zakładzie w Douai przebudowanym i zmodernizowanym, wyposażonym w nowe środki produkcji i zwiększony personel. Fabryka ta produkująca dziś samochody Renault wysokiej klasy stawia sobie za cel najwyższą jakość (patrz ramka: produkcja samochodów wysokiej klasy w Douai).
Przy sprzedaży: Renault dąży do jak najlepszych relacji z klientem i wprowadza rozwiązania zapewniające najwyższą jakość na kluczowych etapach obsługi w każdym kanale: strona internetowa, serwis Moje Renault, salony koncesjonerów (nowa koncepcja salonów Renault Store – jest ich już 1300 na świecie), działy kontaktów z klientami i inne.
Produkcja samochodów wysokiej klasy w Douai we Francji
„Kurs na samochody premium”
W zakład produkcyjny w Douai zainwestowano 420 milionów euro. Nowa technologia tłoczenia na gorąco, nowy tunel kontrolny na hali lakierniczej, nowy proces optymalizacji jakości „War Room”…. Renault Douai wprowadziło linię „premium” do kontroli samochodów na końcu procesu produkcji, na zejściu z taśmy, która pozwala na dokonanie ewentualnych ostatnich poprawek. Fabryka wdrożyła również kompleksowy program szkoleniowy, dzięki któremu pracownicy mogą uzyskać dyplom „Pracownika zakładu produkcyjnego samochodów wysokiej klasy”. W ciągu dwóch lat, od roku 2014 do 2015, pracownicy Renault w Douai skorzystali z 200 tys. godzin szkoleń.
Więcej o jakości lakieru w modelu TALISMAN: jak zapewnić atrakcyjny wygląd?
Końcowy wygląd powłoki lakierniczej jest jednym z kluczowych czynników wpływających na zewnętrzne postrzeganie jakości samochodu. Od czystej blachy do ostatecznego wykończenia powierzchni lakieru, udane przeprowadzenie procesu lakierniczego opiera się na prawidłowej realizacji czterech etapów.
1/ „Kąpiel i peeling”:
Mycie i odtłuszczenie zmontowanych nadwozi poprzez zanurzenie. Kataforeza jest nakładana elektrolitycznie w celu zapewnienia powłoki antykorozyjnej.
2/ „Zabieg pielęgnacyjny”:
TALISMAN przechodzi następnie do działu nakładania mas tłumiących i uszczelniających. Celem tych operacji jest uszczelnienie nadwozia poprzez nałożenie odpowiedniej masy. Powłoka bitumiczna jest wtryskiwana do miejsc i profili mogących powodować rezonans, by je wygłuszyć i poprawić akustykę pojazdu. Spód nadwozia jest pokrywany natryskowo substancją plastyczną o wysokiej odporności na uderzenia, która tworzy rodzaj osłony przed uderzeniami kamieni i żwiru. Masy maskujące są nakładane w celu pokrycia spoin spawanych w widocznych miejscach nadwozia. Otwory technologiczne ustawiania i pasowania elementów nadwozia są zamykane zaślepkami. Wreszcie do profili zamkniętych w dolnych częściach karoserii jest wtryskiwany płynny wosk (rozgrzany do temperatury 80°). Efekt: 12 lat gwarancji antykorozyjnej.
3/ „Podkład wygładzająco-ujednolicający”
Warstwa podkładowa zapewnia skuteczne przyleganie i krycie lakieru. Właściwości kryjące podkładu pozwalają na zniwelowanie drobnych nierówności blachy i wyeliminowanie efektu „skórki pomarańczy”. Stosowane mogą być trzy rodzaje podkładu: biały, jasny i ciemny, zależnie od koloru lakieru. Chodzi o zachowanie barwy nadwozia nawet w miejscach drobnych odprysków po uderzeniu żwiru, czy piasku. Nadwozie pokryte w ten sposób masami uszczelniającymi i tłumiącymi oraz podkładem może trafić do wygrzewania.
4/ „Blush”
TALISMAN trafia następnie do działu lakieru bazowego i przechodzi przez wstępne usuwanie kurzu piórami australijskiego emu, zbudowanymi z mikrowłókien, które nie mają sobie równych, gdy trzeba dokładnie usunąć kurz i pył z nadwozia samochodu. Następnie nakładane są dwie warstwy lakieru końcowego. I wówczas znajduje zastosowanie technologia „bol-bol” wdrożona w fabryce w Douai do celów produkcji samochodów wysokiej klasy. Zautomatyzowane turbiny wyposażone są w końcówki z pojemnikami na lakier w kształcie miseczek, które napełniają się lakierem w ilości dokładnie niezbędnej do położenia jednej warstwy. Obracając się z prędkością 55 tys. obrotów na minutę, rozpylają lakier na bardzo drobne krople. Poddane napięciu 90 tys. Volt, naelektryzowane drobne krople lakieru są natryskiwane na nadwozie osadzone na anodach. Dzięki temu lakier jest nakładany poprzez natryskiwanie elektrolityczne bez strat.
Lakiery metaliczne lub perłowe są uzyskiwane przez dodanie cząstek miki lub aluminium lub też pyłu perłowego do lakieru bazowego. Na zakończenie procesu nakładany jest lakier bezbarwny o wysokiej trwałości, aby zapewnić wysoki połysk powłoki i jej wytrzymałość: zabezpieczenie przed działaniem promieni UV oraz zarysowaniami.
Nowe zastosowanie rozwiązań modułowych CMF (Common Module Family)
Projekt CMF (Common Module Family) oparty jest na wspólnej konstrukcji wielu modeli Aliansu, z różnych segmentów. Kluczowe znaczenie mają tzw. « big modules ». Każdy z nich tworzy część samochodu – podwozie przednie i tylne, kabinę, komorę silnika, instalację elektryczną i elektroniczną – moduły te są produkowane w dwóch lub trzech wersjach i mają tę samą, standardową strukturę podzespołów. Kolejnym zadaniem konstruktorów jest tworzenie kombinacji tych modułów, by powstał sedan, SUV, czy samochód sportowy, zależnie od potrzeb.
konstrukcje CMF wraz z big modules pozwolą Aliansowi na pełne wykorzystanie efektu skali tak poszukiwanego przez wszystkich producentów.
TALISMAN dzieli więc swoje big modules z Nowym Espace z korzyścią dla jakości, niezawodności i wzbogacenia produktu, odczuwanego przez klienta: redukcja kosztów produkcji modułów pozwoliła na poszerzenie palety wyposażenia.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze