Dwa 85-kilometrowe, niedzielne odcinki specjalne były rozstrzygające w zmaganiach na 38. NAC Warszawskim Safari. W stawce pucharu Dacia Duster Elf Cup 2017 rywalizacja przebiegała bardzo zaciekle. Największe problemy sprawiały uczestnikom głęboki bród, kopny piach i wszechobecny kurz.
Pierwszy przejazd próby „Poligon” należał do Wojciecha Furmana i Michała Augustyniaka, którzy o prawie 5 minut wyprzedzili Krzysztofa Wicentowicza i Bartka Bobę. Trzecim czasem popisali się Dawid Urban i Daniel Siatkowski.
Na kolejnym przejeździe pierwszy czas na swoje konto zapisali Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel. Pół minuty później na mecie zameldował się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a z czasem gorszym o około dwie minuty przyjechała załoga Wojciech Furman/ Michał Augustyniak. Z powodu opóźnień na trasie, organizatorzy zrezygnowali z rozegrania próby „Żoliborz” dla uczestników pucharowych.
Triumfatorami 38. NAC Warszawskiego Safari okazali się zwycięzcy wczorajszego etapu: Jan Kozioł i Piotr Greguła. Uzyskana w sobotę przewaga pozwoliła na spokojniejsze pokonanie trasy – Czysto, płynnie, bez większych błędów, ale powoli dowieźliśmy wczorajsze zwycięstwo. To był bardzo trudny rajd i samo dotarcie do mety jest ogromnym sukcesem – komentował Jan Kozioł. Na drugiej pozycji, awansując o 5 oczek, znaleźli się Krzysztof Wicentowicz z Bartkiem Bobą, a ostatni stopień podium przypadł Wojciechowi Furmanowi i Michałowi Augustyniakowi. Mimo bardzo trudnych warunków panujących na trasie, tylko jedna z ośmiu, startujących ekip, była zmuszona wycofać się z rajdu.
Drugi dzień rywalizacji okazał się pechowy dla bardzo ambitnej ekipy „Gości” Pascala Brodnickiego i Macieja Wisławskiego. Na pierwszym przejeździe próby „Poligon”, musieli zatrzymać się i zmienić koło, a na ostatniej pętli, blisko mety, uszkodzili drążek kierowniczy. To był mega rajd, szczególnie ten odcinek, który pokonaliśmy cały. Dużo piasku, trudny teren, ale bardzo fajna przygoda. Na pewno zobaczycie mnie jeszcze na rajdowych trasach – opowiadał na strefie serwisowej Pascal Brodnicki.
W klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych zwycięzcami zostali Paweł Molgo i Rafał Marton. Dwa kolejne miejsca przypadły załogom: Miroslav Zapletal/ Bartek Momot i Zdenek Porizek/ Pavel Vaculik.
W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych pierwsze miejsce zajęli Łukasz Bzdyl i Mariusz Włosiński. Drugi stopień podium zapisali na swoje konto Tomasz Kobyłecki i Michał Pawłowski, a na trzecim miejscu zameldowali się Piotr Burchacki i Tomasz Janik.
Wyniki po II etapie:
1. Jan Kozioł/ Piotr Greguła 4:55:39
2. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba 5:1:05 (+5:26)
3. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak 5:09:52 (+14:13)
4. Tomasz Baranowski/ Grzegorz Konczak 5:18:29 (+22:50)
5. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 5:34:52 (+39:13)
6. Dawid Urban/ Daniel Siatkowski 5:37:20 (+41:41)
7. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek 8:25:07 (+3:29:28)
Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2017.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze