Dacia Duster to popularny i często widywany na naszych drogach SUV, który szturmem podbił serca i portfele Polaków. Wiele osób decyduje się na zakup nowych aut, które oferują znakomity stosunek możliwości do ceny a z kolei kwoty, które trzeba zapłacić za używanego Dustera są wyjątkowo wysokie. Dacia ma jedne z najwyższych wartości rezydualnych na rynku. Dlaczego więc jest taka droga?
Dacia Duster pojawiła się na rynku w 2010 roku. Doskonale pamiętam, jakie zrobiła zamieszanie w Polsce. Gdy Francuskie.pl opublikowało pierwsze zdjęcia z polskiego parku prasowego, to na Alejach Jerozolimskich w Warszawie, gdzie park był zlokalizowany, zaczęła ustawiać się kolejka chętnych do oglądania go a przecież pierwsza generacja Dustera to nie było nic specjalnego – ot nadmuchane nadwozie, przeciętnie wykonane wnętrze, w sumie to samo co znaliśmy już z Logana i Sandero. A jednak SUV podbił serca klientów. I miał ku temu powody. Jakie?
1. Znakomity stosunek możliwości do ceny
Dacia Duster ma najlepszy możliwy stosunek oferowanych możliwości do ceny. Przy wszystkich jej wadach, a przecież trochę ich ma, nie da się kupić auta, które za mniejszą kwotę zaoferuje więcej. Cena czyni cuda!
2. Duży prześwit
Dacia Duster I generacji ma 205 mm prześwitu (wersja 4×4 kilka milmetrów więcej), co czyni ją w zasadzie autem uniwersalnym. Można nią wjechać wszędzie!
3. Wysoka dzielność terenowa
Krótkie zwisy, wysoki kąt natarcia (30 stopni), jeszcze większy kąt zejścia (36 stopni), kompaktowe wymiary – ten samochód nadaje się w teren! Można nim wjechać do lasu, można nim jechać polną drogą. Wiele SUVów wymięka już po zjechaniu z asfaltu, potem gdy napotka jakieś przeszkody. Duster pojedzie wszędzie.
4. Popularny typ nadwozia
Nie można nie wspomnieć o bardzo ważnym aspekcie wizualnym – Duster wygląda naprawdę dobrze, nawet w pierwszej najstarszej generacji użyto cech lubianych przez klientów – nadwozie SUV, masywne elementy, mocny przód.
5. Bardzo niskie koszty eksploatacji
Proste sprawdzone silniki, żadnej rozbudowanej elektroniki, użyte podzespoły są dobrze znane a wiedzao nich jest powszechna. To wszystko przekłada się na bardzo niskie koszty eksploatacji.
6. Fabryczne LPG
W uzupełnieniu kwestii mechanicznych Dacia prawie od samego początku stawiała na fabryczne instalacje gazowe, dzięki temu jazda nią jest po prostu śmiesznie tania.
7. Dostępność silników diesla
Jeśli komuś nie pasuje LPG, to może wybrać diesla. To wybór dla aut jeżdżących w terenie lub na dłuższe trasy. Spalanie 1.5 dCi jest niskie a niezawodność silnika bardzo wysoka.
8. Napęd 4×4
Dacia Duster oferuje wersję 4×4. To sprawdzony napęd z Nissana, który zapewnia niezłe osiągi w terenie. I chociaż nie ma tu reduktora to Duster stał się tanią przepustką do świata samochodów, które zwykle były domeną aut dużo droższych.
9. Prosta budowa
Duster jest zbudowany w sposób najprostszy z możliwych a dostępność oryginalnych części i zamienników można ocenić jako wysoką. Z naprawą poradzi sobie każdy mechanik. Ta przewidywalność i łatwość utrzymania auta w ruchu również ma wpływ na cenę.
10. Dużo aut od pierwszego właściciela
Na rynku można bez trudu kupić samochody od pierwszego właściciela, które były używane wiele lat. To buduje wizerunek marki niezawodnej a ceny takich sprawdzonych egzemplarzy zawsze będą wyższe niż w przypadku sprowadzonego z zachodu towaru z niewiadomą historią.
Zobacz: Skonfiguruj swoją Dacię Duster
Konkluzja
Dacia Duster to pewny zakup. Jeśli kupicie nową, to macie gwarancję bardzo niskich kosztów eksploatacji i dobrej ceny odsprzedaży, szczególnie teraz, gdy marka prowadzi promocję z 5 latami gwarancji. Używany Duster będzie autem tanim w utrzymaniu i sprawdzonym. Stąd wysokie ceny na rynku wtórnym.
Tanie, proste i solidne samochody są po prostu w cenie.
Sprawdź oferty używanych Dacii Duster od pierwszego właściciela.
Najnowsze komentarze