Od wprowadzenia do oferty w 1996 roku Citroën Berlingo sprzedał się w liczbie przeszło 2,5 miliona egzemplarzy, z czego 1,1 miliona stanowią wersje użytkowe. Samochód ten, to jeden z filarów lekkich aut użytkowych Citroëna, w skład których wchodzą także Nemo, Jumpy i Jumper.
W ubiegłym roku Citroën sprzedał 174.000 samochody dostawcze, co stanowi wzrost o 2,1% w stosunku do roku 2010. Niemal równo połowa z tego – 86.000 – to były użytkowe odmiany Berlingo, którego sprzedaż rok do roku wzrosła o 2,6%. Teraz powinno być nie gorzej dzięki wprowadzeniu do gamy 115-konnego silnika 1.6 HDi uzupełniającego odmiany o mocach 75 i 90 KM.
Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki napędowej wynosi 270 Nm, co pozwala Berlingu z jeszcze większą łatwością przewozić różnego rodzaju ładunki, zwłaszcza te cięższe. Silnik jest przy tym oszczędny – spala średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km i emituje przy tym średnio 139 g dwutlenku węgla na kilometr. W efekcie jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie!
Citroën Berlingo oparty na platformie C4 Picasso zapewnia użytkownikom doskonałą równowagę pomiędzy komfortem jazdy i obsługi, a kosztami codziennej eksploatacji. Oferuje imponującą przestrzeń (3,7 m³ i 4,1 m³ w wersji przedłużonej) oraz ładowność do 890 kg. Z łatwością mieści dwie europalety, a dzięki asymetrycznym tylnym i przesuwanym bocznym drzwiom pozwala na swobodny dostęp do wnętrza skrzyni ładunkowej. Z przodu kabiny wersji Extenso mocuje się trzy miejsca, w tym pasażerskie są składane. Dostępne są również odmiany pięcioosobowe, ze zmniejszoną przestrzenią ładunkową.
KG
zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze