Otwarta w 1999 roku fabryka zlokalizowana w Ayrton Senna Complex w Pinhais właśnie wyprodukowała trzymilionową jednostkę napędową. Aktualnie wytwarza się tam silniki m.in. do Renault Logana i Sandero, a jubileuszowym egzemplarzem był ośmiozaworowy motor 1.6.
Obecnie zdolności produkcyjne tej fabryki sięgają poziomu 400.000 silników rocznie, a 40% produkcji jest eksportowana, głównie do Argentyny i Kolumbii. Z taśm zjeżdżają jednostki 1.0, 1.2, 1.6 8v oraz 1.6 16v. Są w większości przystosowane do spalania nie tylko benzyny, ale i etanolu, choć produkuje się tutaj także silniki benzynowe. Silniki te trafiają do modeli Renault Logan, Duster, Sandero, Clio, Kangoo i Fluence, oraz do Nissanów Livina (kompaktowy MPV bazujący na Nissanie Note) i March (czyli nasza Micra).
Warto przypomnieć, że silniki Renault uchodzą na rynku brazylijskim za bardzo solidne do tego oszczędne. Sześć modeli marki – Logan, Sandero, Duster, Kangoo, Clio i Fluence – uzyskały w tym kraju etykietkę „A” w programie oznaczania samochodów oszczędnych w swoich klasach. Oczywiście „A” jest notą najlepszą.
3 miliony silników z fabryki Renault w Brazylii
KG; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze