207-ka po raz kolejny potwierdziła swojej klasy. Startujący nimi kierowcy wciąż plasowali się w czołówce podczas przejazdu każdego z jedenastu odcinków specjalnych. Oto szczegóły tego, jak przebiegała rywalizacja.
I etap
W sobotę do przejechania było pięć odcinków specjalnych o łącznej długości niepełna 52 km. OS1 (Sokołów) wygrał Krzysztof Hołowczyc wyprzedzając trzy samochody klasy N4. Najlepszy czas kolejnych Peugeotów, to wynik Michała Sołowowa, który uplasował się dopiero na 4 pozycji ex aequo z Patrkiem Flodinem w Subaru. Kolejne lokaty zajęli Bryan Bouffier (6.), Tomek Kuchar (7.) i Leszek Kuzaj (10.) Bouffier zmagał się zresztą nie tylko z pozostałymi zawodnikami, ale i z grypą przywiezioną z Francji.
OS2 (Białe), to znów wygrana Hołowczyca i kolejne lokaty dla N-ek. Leszek Kuzaj włączył się do walki plasując się na piątej pozycji, tuż przed Michałem Sołowowem. Bouffier był tym razem siódmy, dwa oczka przed Tomkiem Kucharem.
W klasie R2B dominowali bracia Dobrowolscy przed Jankiem Chmielewskim i Arielem Piotrowskim.
OS3 (Mostowa) liczył sobie tylko 1,71 km i wreszcie zaczęła się dominacja Peugeotów. Zwycięstwa nie oddał Krzysztof Hołowczyc umacniając się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. 0,9 sekundy za Hołkiem finiszował Sołowow wyprzedzając o 0,2 sekundy Leszka Kuzaja. Bouffier był dopiero czwarty, ale stracił do Hołka tylko 1,3 sekundy. Kuchar ukończył Mostową na szóstej pozycji.
Najszybszy wśród Citroënów C2R2 był Ariel Piotrowski, który wyprzedził braci Dobrowolskich i Janka Chmielewskiego z Irkiem Pleskotem.
Powtórny przejazd przez Sokołów stanowił OS4. Najszybsi okazali się Hołowczyc, Sołowow i Bouffier. Podobnie sytuacja wyglądała w generalce, tylko przed Francuzem w wynikach widniało jeszcze Mitsubishi Staniszewskiego. To jednak była tylko kwestia czasu…
Janek Chmielewski odrobił 6,8 sekundy z ponad półminutowej straty do Dobrowolskich.
Kończący sobotnie zmagania OS5, to znów przejazd przez Białe. To jedyny odcinek pierwszego etapu, którego nie wygrał Krzysiek Hołowczyc. Triumfował Leszek Kuzaj, ale Hołek stracił na 12,74-kilometrowej próbie tylko 0,6 sekundy! Bryan Bouffier uzyskując trzeci czas wskoczył jednocześnie na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej.
W klasie R2B kolejność generalnej klasyfikacji nie uległa zmianom – Dobrowolski, Chmielewski, Piotrowski.
II etap
Na OS6, czyli pierwszym przejeździe Przez Bród, „straciliśmy” jednego Peugeota. To Leszek Kuzaj rozbił się o młyn wodny Przy okazji nastąpiły zmiany w generalce – na drugie miejsce wdarł się Kajetanowicz, zaś stosunkowo kiepski występ Sołowowa (szósty wynik próby) kosztował go utratę aż dwóch miejsc! Na trzecim bowiem wciąż znajdował się Bryan Bouffier.
Skępe, czyli OS7, to powrót Krzyśka Hołowczyca i znowu dominacja Peugeotów 207 S2000 – za olsztynianinem finiszowali Bouffier i Sołowow. Francuski mistrz polski z ubiegłego roku i – jak się miało wkrótce okazać – również z tego, przesunął się na drugie miejsce klasyfikacji generalnej. W 207-kę najwyraźniej coraz lepiej „wjeżdżał się” Tomek Kuchar, finiszując na piątej pozycji.
Z powodu awarii technicznej wycofał się z walki Ariel Piotrowski. Załoga Chmielewski/Pleskot pokonała braci Dobrowolskich i wysunęła się na prowadzenia w klasie R2B.
Nieco ponad 14-kilometrowy Koziołek (OS8), to kolejny triumf Hołowczyca. 1,3 sekundy straty zanotował Bryan Bouffier, a kolejnych 1,2 sekundy wolniej przejechał tę próbę Michał Sołowow. Dzięki temu kielczanin awansował na trzecie miejsce w generalce. Krzysztof Hołowczyc otrzymał 10 sekund straty za falstart spowodowany, jak później twierdził kierowca, „zjechanym” sprzęgłem.
Janek Chmielewski szalał w R2B pokonując braci Dobrowolskich o 13,7 sekundy. Trzecie miejsce w tej klasie zajmowali Naradowski/Zarębska.
Czas na ostatnią pętlę. Zaczęła się drugim przejazdem Przez Bród (OS9) i przyniosła oesowe zwycięstwo Bryanowi Bouffierowi. Krzysiek Hołowczyc starał się kontrolować sytuację – zajmując trzecie miejsce stracił do Bouffiera 5,1 sekundy, wciąż miał nad nim jednak 16,6 sekundy przewagi. Michał Sołowow finiszował z czwartym czasem dając się wyprzedzić Kajtkowi Kajetanowiczowi (drugi w wynikach odcinka). Tomek Kuchar znów był piąty i taką lokatę zajmował w klasyfikacji generalnej.
Janek Chmielewski znów brylował w C2R2 Teams’ Challenge pokonując Dobrowolskich o 10,6 sekundy i umacniając się na prowadzeniu w klasie.
OS10, czyli powtórny przejazd przez Skępe, to znowu triumf Bouffiera. Francuz pokonał Hołowczyca o 3,6 sekundy i Michała Sołowowa o 9 sekund. Tomek Kuchar był szósty i stracił piątą pozycję na rzecz Michała Bębenka.
Janek Chmielewski umacniał się na pozycji lidera wśród Citroënów C2 pokonując braci Dobrowolskich o 2,4 sekundy. Z rajdu wycofała się załoga Radosłąw Naradowski / Martyna Zarębska.
Koziołek, jako OS11 kończył zmagania Rajdu Orlen. Najszybciej pokonał go Bryan Bouffier, który okazał się szybszy o 2,9 sekundy od Tomka Kuchara i 4,8 sekundy od Krzyśka Hołowczyca. Michał Sołowow finiszował jako czwarty.
W ten sposób ósma runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski przeszła do historii. Wszystkie trzy miejsca „na pudle” zajęły załogi Peugeotów 207 S2000. Jednocześnie drugą lokatą w generalce drugie z rzędu mistrzostwo naszego kraju zapewnił sobie Bryan Bouffier. Gratulujemy!
A oto wyniki tegorocznego Rajdu Orlen:
1. Krzysztof Hołowczyc / Łukasz Kurzeja, Peugeot 207 S2000, 1:37:38,8
2. Bryan Bouffier / Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000, +0:00:08,2
3. Michał Sołowow / Maciej Baran, Peugeot 207 S2000, +0:00:34,5
4. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Wisławski, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:01:04,7
5. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski, Peugeot 207 S2000, +0:01:47,2
6. Michał Bębenek / Grzegorz Bębenek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:01:51,5
7. Paweł Dytko / Tomasz Dytko, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:03:49,5
8. Mariusz Stec / Joanna Madej, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:05:10,5
Klasyfikacja C2R2 Teams Challenge przedstawia się następująco:
1. Jan Chmielewski / Ireneusz Pleskot, Citroën C2R2, 1:55:19,6
2. Marcin Dobrowolski / Michał Dobrowolski, Citroën C2R2, +0:00:37,8
3. Radosław Typa / Daniel Siatkowski, Citroën C2R2, +0:28:29,5
KG
Najnowsze komentarze