W pełni elektryczny Jeep® Avenger napędza rosnącą obecność marki Jeep w wysoce konkurencyjnym segmencie B-SUV na rynku europejskim. Europejski Samochód Roku 2023 otrzymał już ponad 40.000 zamówień od czasu swojej premiery na Paris Auto Show w ubiegłym roku.
Dzięki sprzedaży Avengera w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, sprzedaż marki Jeep w segmencie B-SUV wzrosła o 33,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co odpowiada wzrostowi wolumenu o 60% w porównaniu ze wzrostem branży segmentu o 12,8%. W ciągu ostatnich trzech miesięcy pierwsze dostawy Jeepa Avengera na kilku kolejnych rynkach przyczyniły się do wzrostu sprzedaży marki w tym segmencie.
Dynamika sprzedaży Jeepa Avengera została uzupełniona szerokim uznaniem branży dla pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki. Zaprojektowany i produkowany jako pojazd Jeepa od pierwszego dnia, Jeep Avenger zgromadził już 10 nagród branżowych, w tym Europejski Samochód Roku 2023, Najlepszy Rodzinny SUV w konkursie Women’s World Car of the Year 2023 oraz Samochód Elektryczny Roku w konkursie Top Gear UK Awards.
Ponad 40 procent potwierdzonych zamówień klientów na Avengera dotyczy wersji BEV, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu klientów całkowicie elektryczną wersją Jeepa Avengera.
Sukcesowi nowego Jeepa Avengera towarzyszyła również silna dynamika sprzedaży Jeepa Renegade, który dotrzymuje kroku wolumenowi osiągniętemu w ubiegłym roku, rejestrując ponad 32.000 sztuk w porównaniu z 31.705 w tym samym okresie 2022 roku.
„Jeep Avenger został zaprojektowany tak, aby idealnie dopasować się do potrzeb europejskich klientów, a dowodem na to są imponujące wyniki, jakie Avenger osiąga w całej Europie. Sukces Jeepa Avengera potęguje silna dynamika sprzedaży Jeepa Renegade, która rośnie z roku na rok, pokazując, że oba pojazdy uzupełniają się, oferując dwie zupełnie różne, przyjazne dla środowiska i atrakcyjne alternatywy produktowe na wysoce konkurencyjnym rynku B-SUV” – powiedział Eric Laforge, szef marki Jeep w Europie.
Avenger i Renegade to dwa uzupełniające się pojazdy, które również napędzają wzrost marki Jeep w segmencie B-SUV LEV. W Europie Jeep zajmuje piąte miejsce z udziałem w rynku w segmencie SUV-ów wynoszącym 10,6% (w porównaniu do 9,6% w ubiegłym roku), podczas gdy we Włoszech marka dominuje w tym segmencie z 49,9% udziałem w rynku.
Również we Włoszech Renegade jest nadal jednym z ulubionych modeli klientów i odnotowuje wysoką sprzedaż. Dominuje w segmencie B-SUV z 7,9% udziałem w rynku w porównaniu do 7,5% w ubiegłym roku, a udział procentowy marki wzrasta do 11,4% w połączeniu z 3,5% udziałem w rynku Avengera.
Co więcej, marka Jeep osiąga również dobre wyniki w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Holandii z dwucyfrowym udziałem w rynku.
Całkowicie elektryczny Jeep Avenger
Avenger łączy DNA marki Jeep w kompaktowym SUV-ie z unikalnym połączeniem możliwości, stylu, funkcjonalności i technologii. Będąc czystym wyrazem „skoncentrowanej wolności”, Avenger oferuje charakterystyczne dla marki Jeep osiągi w kompaktowej formie, gwarantując spokój ducha w każdych warunkach, zarówno na drodze, jak i poza nią. Nowy elektryczny układ napędowy zawiera unikalny 400-woltowy silnik elektryczny oferujący bezstresowy zasięg do 400 km WLTP i do 550 km w jeździe miejskiej, a jego możliwość szybkiego ładowania zapewnia kierowcom codzienną dawkę energii 30 km w zaledwie trzy minuty.
W Jeepie Avenger dostępne są cztery poziomy wyposażenia, a każdy z nich ma określoną misję: Avenger – nowy poszukiwacz przygód, Longitude – ucieleśnienie chłodnej strony możliwości, Altitude – więcej technologii i ekskluzywności oraz Summit – manifest wolności. Według danych, klienci wybrali dwa najwyższe poziomy wyposażenia (Altitude i Summit) w 80% sprzedanych egzemplarzy Jeepa Avengera. Preferowanym kolorem jest Vulcan (czarny) z 30% całkowitej sprzedaży.
źródło: Stellantis / Jeep
Najnowsze komentarze