10 lutego 2006 r. Carlos Ghosn, Prezes Renault, Odile Desforges, Dyrektor ds. Zakupów oraz Prezes – Dyrektor Naczelny RNPO (Pionu Zakupów Renault-Nissan) i Yann Vincent, Dyrektor ds. Jakości, po raz pierwszy wręczyli „Renault Supplier Quality Awards” z okazji zorganizowanego przez Renault spotkania z dostawcami.
Inicjatywa ta ma trzy cele:
- podkreślenie wielkiego wkładu dostawców w osiągnięcia Renault w zakresie jakości od czasu przełomu rozpoczętego w 2003 r.;
- wyróżnienie najlepszych dostawców za zaangażowanie i osiągane wyniki;
- wzmocnienie motywacji wszystkich dostawców.
Wyróżniono trzy koncerny dostarczające firmie Renault części: Mahle za osiągnięcia w dziedzinie tłoków, Siemens za instalacje elektroniczne przeznaczone do wnętrz samochodów i Timken za łożyska. Laureatom przyznano nagrody za wyniki osiągnięte w zakresie tych grup zakupów w oparciu o trzy kryteria: jakość części dostarczanych do fabryk Renault, gotowość do rozwiązywania ewentualnych problemów w fabryce i zadowolenie klienta.
Yann Vincent przypomniał, że „są to nagrody za znakomite wyniki osiągnięte w zakresie jakości produktów przyjmowanych i zadowolenia klienta. Należy je upowszechnić wśród wszystkich dostawców i sprawić, że będą one normą. Tego wymaga jakość, którą chcemy osiągnąć”.
Zobacz: Renault Pro+ dla profesjonalistów. Pojazdy użytkowe i specjalne, salony otwarte nawet o 6 rano
Najważniejszym celem sojuszu Renault-Nissan jest zdobycie statusu jednego z trzech najlepszych na świecie producentów pod względem jakości. Dla Renault jest to strategiczny priorytet. Podczas prezentacji planu Renault do roku 2009 Carlos Ghosn powiedział, że jakość to jego najważniejsze zobowiązanie.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Promocje, wyprzedaże.
Najnowsze komentarze