Grupa Renault i Al-Futtaim podpisały ostateczne umowy montażu i wyłącznej dystrybucji samochodów Renault w Pakistanie.
Wejście na nowy, pakistański rynek to dalsza ekspansja geograficzna Grupy Renault.
W nowej, supernowoczesnej fabryce w Karaczi będzie odbywał się montaż samochodów.
Grupa Renault i Al-Futtaim ogłosiły podpisanie ostatecznych umów na wyłączność montażu i dystrybucji samochodów Renault w Pakistanie.
Grupa Renault z przyjemnością informuje o rozszerzeniu zasięgu globalnego poprzez wejście na dynamicznie rozwijający się rynek pakistański, którego roczna stopa wzrostu kształtuje się na poziomie 10%. Grupa Renault zamierza stać się ważnym graczem na rynku pakistańskim dzięki współpracy z Al-Futtaim, profesjonalnymi renomowanym partnerem w branży motoryzacyjnej. Naszym celem jest wprowadzenie na rynek najnowszych produktów i najnowocześniejszej technologii oraz ustanowienie nowych standardów bezpieczeństwa i jakości na rynku – powiedział Fabrice Cambolive, wiceprezes Grupy Renault, który odpowiada za Region Afryki, Środkowego Wschodu i Indii.
Ze względu na liczbę ludności, która wynosi 200 mln, szybko rozwijającą się gospodarkę i prężną klasę średnią Pakistan jest dla nas niewątpliwie bardzo ważnym i strategicznym rynkiem. Cieszymy się, że możemy reprezentować Grupę Renault, która jest w czołówce światowych marek w branży motoryzacyjnej i jednocześnie głównym europejskim producentem samochodów wchodzącym na rynek pakistański. Będziemy dążyć do wypracowania rzeczywistej wartości dodanej dla rynku motoryzacyjnego i jego klientów oraz stworzenia światowej klasy organizacji w Pakistanie. Al-Futtaim ma nadzieję na zbudowanie długotrwałego i pomyślnego partnerstwa z Grupą Renault – powiedział Len Hunt, prezes Al-Futtaim Automotive.
Umowy przewidują, że Grupa Renault dostarczy najnowsze produkty i technologiczny know-how. Z kolei Al-Futtaim za pośrednictwem nowej spółki zależnej Al-Futtaim Automotive Pakistan (Private) Limited zbuduje nowy zakład produkcyjno-montażowy. Ze względu na swoją bogatą wiedzę na temat rynku zajmie się również wyłączną dystrybucją samochodów Renault. Al-Futtaim jest silną i wiarygodną marką, która dba o pełną satysfakcję klientów poprzez swoje liczne przedstawicielstwa w 29 krajach. Światowa działalność Al-Futtaim w branży motoryzacyjnej obejmuje 11 rynków na Środkowym Wschodzie, w Afryce i Azji Południowej. Pakistan stwarza jedną z najlepszych możliwości dalszego dynamicznego rozwoju w regionie, szczególnie ze względu na nowy Program Rozwoju Motoryzacyjnego.
Finalizacja transakcji odbywa się z uwzględnieniem szeregu warunków, głównie związanych z uzyskaniem odpowiednich pozwoleń od organów regulacyjnych władz Pakistanu, co jest charakterystyczne dla tego typu projektów.
Strony oczekują, że zgodnie ze standardami Grupy Renault, budowa zakładu rozpocznie się w pierwszym kwartale 2018 roku w Karaczi. Na 2019 rok planowane jest rozpoczęcie sprzedaży, a na 2020 rok jej umocnienie.
Al-Futtaim
Założona w Dubaju w latach 30. XX wieku jako firma zajmująca się działalnością handlową jest obecnie jedną z najbardziej nowoczesnych firm w regionie. Al-Futtaim zatrudnia ponad 42.000 pracowników i prowadzi działalność w 29 krajach za pośrednictwem 200 spółek.
Grupa znacznie rozszerzyła swoją działalność biznesową w ramach planu akwizycji strategicznych i weszła na kilka nowych rynków. W ten sposób zwiększyła swoją obecność poza regionami Środkowego Wschodu i Afryki Północnej, Azji, i Afryki Wschodniej. Struktura firmy dzieli się na cztery działy operacyjne: motoryzacyjny, usług finansowych, nieruchomości i handlu detalicznego. Al-Futtaim sukces zawdzięcza głównie umiejętności proaktywnego zarządzania zmianą i dostarczania satysfakcji swoim klientom, dbając przy tym o utrzymanie takich wartości jak szacunek, dążenie do doskonałości, dobra współpraca i uczciwość. Większość firm podległych Al-Futtaim ma w swoim portfolio światowe marki. Firmy zajmują dominującą pozycję w swoich sektorach. Więcej informacji na: www.alfuttaim.com.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,5 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie.
Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i dopełniających się markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem i Mitsubishi. Jest również zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Patrz też:
Czy Renault uruchomi produkcję aut w Pakistanie?
Renault nie odpuszcza tematu Pakistanu
Najnowsze komentarze