Aby sprostać wysokiemu popytowi na Kwida, Renault przyspieszyło produkcję w kompleksie Ayrtona Senny w stanie Paraná w Brazylii. Celem jest dostarczenie na rynek do końca lutego 10.000 pojazdów. Niedawno trzeba było czekać ponad 40 dni na zamówiony model, ale wzrost produkcji już skrócił czas realizacji zamówień. Klient, który wejdzie na stronę internetową i kupi Kwida on-line, otrzyma go po niespełna miesiącu. Termin ten jest podawany bezpośrednio na stronie internetowej w momencie zakupu i jest różny w zależności od wersji, opcji i kolorów.
„Kwid odnosi sukcesy już od rozpoczęcia kampanii przedsprzedażnej. Po wprowadzeniu na rynek Renault Brasil zobowiązał się do wypełnienia zobowiązań podjętych wobec naszych klientów w Brazylii, a także do zagwarantowania wolumenów dla Argentyny i Urugwaju, krajów, w których Kwid również został wprowadzony na rynek z dużym sukcesem. Przyspieszamy produkcję, aby skrócić czas realizacji zamówień dla tych, którzy chcą kupić Kwida, naszego miejskiego SUV-a” – mówi Luiz Pedrucci, prezes Renault Brasil.
Z uwagi na duży popyt na Kwida, Renault zatrudniło dodatkowych 1.300 pracowników i pracuje na trzech pełnych zmianach od października ubiegłego roku. Renault Kwida można kupić od 29.990 reali w finansowaniu po 469 reali miesięcznie przez pięć lat. Stawka oprocentowania kredytu wynosi jedynie 0,99%. Sprzedaż prowadzona jest także bezpośrednio za pośrednictwem strony internetowej.
Renault Kwid stał się prawdziwym przebojem. Najpierw trafił na rynek w Indiach, gdzie kosztuje szokująco niewiele. Nic dziwnego, że narobił sporo zamieszania, a klienci zamawiali nawet po kilkanaście tysięcy aut miesięcznie. Szeroka gama wersji specjalnych sprzyjała zamówieniom.
Kwid trafił też na inne rynki – do Afryki, czy Azji Południowo-Wschodniej. Wersja oferowana w Ameryce Łacińskiej jest mocno przekonstruowana – zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Związane jest to z jednej strony z wymogami prawnymi w tej części świata, z drugiej zaś z oczekiwaniami klientów. W efekcie samochód w Brazylii, czy innych krajach tego regionu jest droższy, ale i siła nabywcza klientów jest wyższa, niż w Indiach.
Grupa Renault nie zamierza oferować Kwida na rynkach europejskich, nie tylko pod marką macierzystą, ale nawet jako Dacia.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze