Peugeot zaprezentował nową generację modelu 508. Trzeba przyznać, że samochód zmienił się i to bardzo. W porównaniu do poprzednika mamy nowe wymiary, wygląd oraz jednostki napędowe. Debiut pojazdu odbędzie się już na początku marca podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a do sprzedaży Peugeot 508 trafi we wrześniu tego roku.
Wreszcie nastąpiło ożywienie w segmencie D dla marki spod znaku lwa. Peugeot 508, który w produkcji znajduje się już od 2010 roku aż prosił się o odświeżenie. Czekaliśmy na to dosyć długo, ale patrząc na pierwsze zdjęcia nowej generacji, możemy producentowi wybaczyć te ciągnące się w nieskończoność miesiące. Możemy być pewni, że nowa 508-ka będzie przyciągać spojrzenia, a powędrują one przede wszystkim w kierunku świateł do jazdy dziennej pożyczonych z rewelacyjnego modelu Instinct Concept. Interesujący efekt dają również trójwymiarowe LED-owe lampy tylne, które po raz pierwszy można było oglądać w koncepcie Quartz. Nowy Peugeot ma bardziej aerodynamiczną linię, która ma kojarzyć się i kojarzy z sylwetką coupe. Do tego dochodzą eleganckie bezramkowe drzwi. Producent zdecydował się także na powrót oznaczenia modelu na masce nawiązując tym samym do słynnego poprzednika 504.
Wymiary
Peugeot 508 się skurczył, co jest dosyć nietypowe ponieważ większość nowych samochodów powiększa swoje gabaryty. Nowa generacja mierzy 4,75 m długości (8 cm mniej) oraz niespełna 1,4 m wysokości (6 cm mniej). Model ma więc zbliżoną długość do Audi A5 Sportback i jest 11 cm krótszy od Volkswagena Arteona. Rozstaw osi również został skrócony i wynosi 2,79 m (2,4 cm mniej). W pojeździe zręcznie ukryto tylną klapę bagażnika, który pomieści 487 litrów bagażu. Po złożeniu tylnych foteli pojemność wzrasta do 1.537 litrów. Peugeot zadbał także o schowki oraz miejsca do przechowywania drobnych przedmiotów, które mają łączną pojemność do 32 litrów.
Wnętrze
Z zewnątrz model wygląda znacznie lepiej, ale trzeba przyznać, że wnętrze przeszło kompletne przeobrażenie. Producent zastosował bardziej kompaktową, spłaszczoną na obu końcach kierownicę oraz najnowszą odsłonę swojego i-Cockpitu z dotykowym ekranem o przekątnej 8-cali. Najpotrzebniejsze funkcje są obsługiwane za pomocą przycisków przypominających klawisze fortepianu, podobnie jak w 3008 i 5008. W wersji Allure dostępny będzie większy 10-calowy wyświetlacz HD.
Silniki
Pod maską Peugeot 508 znajdziemy jednostkę benzynową PureTech o pojemności 1,6 litra, która produkuje 180 KM, a w wersji GT: 225 KM. Motor współpracuje z nowym 8-biegowym automatem. Dostępny będzie również silnik wysokoprężny BlueHDi o pojemności 1,5- oraz 2 litrów w wariantach mocy od 130 do 180 KM. Jednostki zostaną sprzężone z nową skrzynią EAT8. Wyjątkiem będzie BlueHDi 130, który będzie można skonfigurować także z manualną przekładnią o 6 przełożeniach.
Technologia
Marka Peugeot zadbała o napakowanie nowego 508 nowoczesnymi technologiami. Na pokład limuzyny trafił nowy system Night Vision, który wykrywa obiekty znajdujące się przed pojazdem w warunkach słabej widoczności oraz w nocy. System korzysta z kamerki na podczerwień, która „widzi” na odległość 200-250 m.
W samochodzie zainstalowano również tempomat z funkcją Stop & Go, asystent pozycjonowania i utrzymania pasa ruchu, aktywny hamulec bezpieczeństwa (wykrywa pieszych i rowerzystów zarówno w dzień, jak i w nocy przy prędkości do 140 km/h), system ostrzegający o ograniczeniach prędkości, rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (m.in. znak STOP, zakaz skrętu), a także system aktywnego monitorowania martwego pola.
Najnowsze komentarze