Kris Meeke i Paul Nagle zajęli trzecie miejsce na mecie Rajdu Meksyku. Dla zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT to już drugi w tym sezonie finisz na podium. Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy we wcześniejszej fazie rajdu wygrywali odcinki specjalnie i zaimponowali wszystkim, wychodząc na prowadzenie w klasyfikacji, ostatecznie zajęli piąte miejsce. Powrót dziewięciokrotnych rajdowych mistrzów świata do dyscypliny, która przyniosła im sławę, miał sensacyjny przebieg i pomyślne zakończenie.
Pierwszy odcinek specjalny w ostatnim etapie rajdu był kręty i techniczny. W dalszej części dnia nie brakowało szybkich tras, włącznie z dwoma przejazdami oesu Las Minas. W sumie składało się to na trudny, wymagający etap, inny niż typowe niedziele WRC, w których jazdy jest niewiele, a kierowcy głównie pilnują wypracowanych pozycji.
Kris Meeke rozpoczynał etap na drugim miejscu, z przewagą 10,9 sek. nad kolejnym kierowcą. Niestety, już na pierwszym odcinku specjalnym Brytyjczyk przestrzelił hamowanie na odcinku brukowanej nawierzchni. Ceną za ten błąd było 47,5 sek. i spadek na trzecią pozycję. W dalszej części dnia Meeke utrzymywał trzecie miejsce i dowiózł je do mety. To dla niego pierwszy w tym sezonie rajd zakończony zdobyciem miejsca na podium. Dla całego zespołu to drugi z rzędu finisz w pierwszej trójce, po fantastycznym występie Craiga Breena w mroźnej, zimowej scenerii Rajdu Szwecji. Po Rajdzie Meksyku Meeke zajmuje czwartą pozycję w klasyfikacji kierowców.
Sébastien Loeb w trzecim etapie rajdu startował do oesów jako drugi i ta niedogodna pozycja startowa uniemożliwiła mu odgrywanie istotnej roli tego dnia. W tej sytuacji Loeb wykorzystał ostatnie kilometry meksykańskich szutrów, by lepiej wczuć się w prowadzenie Citroëna C3 i jednocześnie dopilnować zajmowanego piątego miejsca. Wynik ten nie odzwierciedla klasy, jaką zaprezentował rajdowy weteran w Meksyku: do chwili przebicia opony w etapie sobotnim, Loeb wygrywał oesy i przez pewien czas zajmował pozycję lidera. Występ, którym Loeb i Elena przejściowo wracają do WRC, zdecydowanie należy oceniać z perspektywy całego weekendu, a nie tylko ostatniego etapu.
W terenie i klimacie stawiającym szczególnie trudne wymagania dla mechaniki samochodów, Citroën C3 WRC zapisał się zaliczeniem łącznie 8 najlepszych czasów na odcinkach specjalnych (w tym dwa na ex aequo), po raz kolejny dowodząc swojej konkurencyjności i niezawodności. Zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT zgromadził w Meksyku sporą pulę punktów, dzięki którym od drugiego miejsca w klasyfikacji producentów dzieli go już tylko jeden punkt.
POWIEDZIELI:
KRIS MEEKE
„Nasz zespół ma po tym weekendzie niewątpliwe powody do satysfakcji. Najważniejszym z nich jest mój pierwszy w tym sezonie wynik na podium i cenne punkty zdobyte w perspektywie mistrzostw. A jednak, nie będę ukrywał, że mam po rajdzie pewien żal i to wyłącznie do siebie. Zespół zrobił wszystko, by zwiększyć do maksimum moje szanse. Miałem w rękach wszystkie atuty, by wygrać: osiągi samochodu, jego ustawienie i niezawodność, a jednak popełniłem na trasie zbyt wiele drobnych błędów, za które na tym poziomie rywalizacji płaci się wysoką cenę. Bardzo obiecuję przyłożyć się, by zrehabilitować się na Korsyce – w terenie, w którym w ubiegłym sezonie byliśmy szczególnie konkurencyjni”.
SÉBASTIEN LOEB
„Przyjeżdżając do Meksyku, miałem poczucie, że przygotowałem się porządnie, że wszystkie moje treningi były udane, ale jednocześnie nie miałem pojęcia, jak moje osiągi wypadną w zestawieniu z innymi zawodnikami. Przecież oni stale robią postępy, pokonują te same trasy o kolejne dziesiąte sekundy szybciej i nie oglądają się na kogoś, kto wraca po długiej przerwie. Dlatego, gdy okazało się, że nadal potrafię walczyć w ścisłej czołówce, było to dla mnie przyjemnym zaskoczeniem. Żałuję tylko, że z winy pechowego sobotniego przebicia opony nie mogłem rywalizować z innymi do samej mety. Ogólnie jednak, mamy za sobą bardzo dobry weekend, a przecież początkowy cel wiązany z naszym powrotem nie zakładał niczego więcej. Na pewno trochę wjeździłem się w samochód i mam nadzieję, że na Korsyce uda mi się przełożyć to na konkretny wynik na mecie. Jednocześnie, nie zapominam, że to, co nazywamy moim chwilowym powrotem, niesie ze sobą jeszcze dużo pracy do wykonania”.
18. RAJD MEKSYKU – WYNIKI KOŃCOWE
1. Ogier/Ingrassia (Ford Fiesta WRC), 3:53:58,0
2. Sordo/Del Barrio (Hyundai i20 WRC), +1:13,6
3. Meeke/Nagle (Citroën C3 WRC), +1:29,2
4. Mikkelsen/Jaeger (Hyundai i20 WRC), +1:48,4
5. Loeb/Elena (Citroën C3 WRC), +2:34,6
6. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC), +9:13,0
7. Tidemand/Andersson (Skoda Fabia R5), +10:34,7
8. Latvala/Anttila (Toyota Yaris WRC), +15:47,1
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2018 – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW
1. Sébastien Ogier – 60 pkt
2. Thierry Neuville – 51 pkt
3. Andreas Mikkelsen – 34 pkt
4. Kris Meeke – 32 pkt
5. Jari-Matti Latvala – 30 pkt
6. Ott Tänak – 26 pkt
7. Esapekka Lappi – 23 pkt
8. Craig Breen – 20 pkt
9. Dani Sordo – 18 pkt
10. Sébastien Loeb – 10 pkt
RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2018 – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW
1. Hyundai WRT – 84 pkt
2. M-Sport Ford WRT – 72 pkt
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 71 pkt
4. Toyota Gazoo Racing – 67 pkt
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze