Organizacja Latin NCAP przetestowała poziom bezpieczeństwa na pokładzie modeli Renault Logan i Sandero. Samochody będące odpowiednikami europejskiej Dacii uzyskały bardzo słaby wynik zaledwie jednej gwiazdki w przypadku ochrony dorosłych oraz trzech gwiazdek przy ochronie dzieci.
Renault Sandero i Logan to popularne propozycje z rynku południowoamerykańskiego. W Europie są oferowane pod marką Dacia, aczkolwiek warto zaznaczyć, że nie są one identyczne, a wręcz bardzo różnią się od modeli oferowanych aktualnie na Starym Kontynencie. Podlegają również innym przepisom. Organizacja Latin NCAP poddała pięciodrzwiowego hatchbacka oraz sedana Renault testom zderzeniowym. Pojazdy uzyskały rozczarowujący wynik jednej gwiazdki w przypadku bezpieczeństwa dorosłych pasażerów oraz trzy gwiazdki w kwestii ochrony dzieci. Sandero i Logan zapewniły „słaby” poziom ochrony klatki piersiowej kierowcy przed zderzeniem czołowym i bocznym.
Pojazdy oferowane w Brazylii, Argentynie i Kolumbii zostały wyposażone tylko w dwie poduszki powietrzne i nie posiadają 3-punktowych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, a także systemu mocowania fotelików ISOFIX. Co ciekawe model Sandero oferowany na rozwijającym się rynku afrykańskim, oba te elementy otrzymał w standardzie.
„Najlepiej sprzedające się samochody wciąż mogą prezentować niepokojące wyniki. Jest to nie do zaakceptowania dla konsumentów” – powiedział prezes zarządu Latin NCAP, Ricardo Morales Rubio. „Zachęcamy do ulepszeń tych modeli. Należy to wykonać tak szybko, jak to możliwe dla podjęcia wyraźnych działań w zakresie odpowiedzialności korporacyjnej, które przyczynią się do ratowania ludzkiego życia”. Renault zapowiedziało, że poprawi poziom bezpieczeństwa w obu modelach.
Zobacz także: Nowa Dacia Duster po testach Euro NCAP
Najnowsze komentarze