Renault Clio trafiło na rynek motoryzacyjny w roku 1990 i doczekało się czterech generacji. Francuska marka wyprodukowała już ponad 14 mln egzemplarzy od momentu powstania modelu a Clio wciąż w szybkim tempie znika z salonów dealerskich. W niektórych krajach jest najpopularniejszym modelem wszech czasów.
Niemcy mają Golfa, Czesi Octavię, Polacy Malucha, a Amerykanie Forda Serii F. A w jakich krajach najpopularniejsze były modele francuskie? Przede wszystkim, oczywiście, rodzimy rynek Francja wraz z Renault Clio.
Renault Clio – francuski bestseller
Najlepiej sprzedającym się modelem nad Sekwaną od początku swojej produkcji było Renault Clio. Przez 28 lat obecności na rynku, koncern spod znaku diamentu wyprodukował aż 14 mln egzemplarzy tego modelu, a pojazd wciąż trafia do czołówki rankingów sprzedaży w Europie. W samej Francji od roku 1990 (wynik dotyczy wszystkich dotychczasowych generacji) sprzedano 3 mln egzemplarzy tego miejskiego Renault. Samochód jeszcze w tym roku doczeka się piątej odsłony, która odbędzie debiut w październiku podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Pozornie mogłoby się wydawać, że Clio wybierają tylko Francuzi, ale samochód jest bestsellerem również w Portugalii. Samochód upodobali sobie zarówno mieszkańcy, jak i turyści, którzy chętnie korzystają z Clio podczas wakacji. Od roku 1990 z portugalskich salonów zniknęło 130.000 egzemplarzy tego modelu.
Renault Symbol
Samochód początkowo został zaprezentowany pod plakietką Clio Symbol, jako wersję modelu o nadwoziu sedan, ale na różnych rynkach istniał pod innymi nazwami. W Polsce, Czechach i na Słowacji był znany jako Thalia a w Brazylii jako Clio Sedan. W Argentynie, Chile i Urugwaju można było kupić Renówkę pod plakietką Clio 4 Puertas, z kolei pod znakiem Clio Classic – na Bliskim Wschodzie. Samochód okazał się najpopularniejszym, modelem wszech czasów w Turcji. Trafił na rynek w roku 1999 jako Renault Clio Symbol, a następnie był sprzedawany jako Renault Symbol. Do klientów powędrowało 330.000 egzemplarzy tego modelu. Obecnie produkowana jest trzecia generacja.
Najnowsze komentarze