Czeski rynek notuje pewne spadki sprzedaży nowych samochodów. W takich realiach sprzedaż Peugeota dynamicznie rośnie, zwiększa się też udział tej francuskiej marki w tamtejszym rynku. W październiku sprzedaż wzrosła o 26,8%, a udział w rynku osiągnął poziom 5,78%.
Dziesiąty miesiąc roku był też ósmym z rzędu, w którym sprzedaż Peugeota w Czechach przekroczyła tysiąc egzemplarzy (mowa o zarejestrowanych pojazdach). Jednocześnie był to trzeci miesiąc, w którym Peugeot odnotował ponad 5-procentowy udział w rynku nowych aut u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Dzięki takim wynikom zapowiada się kolejny rekordowy rok w historii Peugeota w Czechach.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, Peugeot w Czechach zajmuje już piątą pozycję w rankingu najchętniej kupowanych marek. W zeszłym roku musiał zadowolić się 10. miejscem. Z 900 zarejestrowanymi w październiku samochodami, uzyskał 4,57% udziału w rynku samochodów osobowych. W segmencie lekkich samochodów dostawczych Peugeot w październiku ponownie objął prowadzenie, a 354 zarejestrowane tego typu samochody przełożyły się na 17,8% udziału w rynku lekkich samochodów użytkowych. Oprócz rekordowego udziału w rynku (5,78%), całkowita liczba 1.254 pojazdów dała marce piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych w Czechach.
Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku Peugeot zarejestrowanych w Republice Czeskiej 11.571 samochodów. W ten sposób o dwa miesiące wcześniej osiągnął poziom rocznej sprzedaży marki w ubiegłym roku (11.663 jednostek na koniec grudnia 2017). A że 2017 rok był najbardziej udanym w historii Peugeota w tym kraju, jasne jest, że 2018 wyprzedzi go naprawdę mocno. Znaczący wzrost rejestracji o 18%, czyli 1.761 samochodów, został osiągnięty głównie przez modeli osobowe. Z 9.309 zarejestrowanymi samochodami i 4,09% udziałem w rynku, Peugeot poprawił ubiegłoroczny wynik o 2.081 lub 28,8%, co jest tym bardziej niezwykłe ze względu na rynek wykazujący tendencję spadkową.
Na rynku lekkich samochodów użytkowych, w tym roku Peugeot będzie dążyć do obrony pozycji „Najlepszej marki pojazdów użytkowych w Czechach”, którą zdobył w ubiegłym roku. W październiku zrobiono duży krok w kierunku osiągnięcia tego celu, gdy po dwóch miesiącach marka powróciła na pierwsze miejsce w ogólnej klasyfikacji, a w ciągu pierwszych 10 miesięcy zarejestrowano w Czechach 2.262 pojazdy użytkowe sygnowane kroczącym lwem.
„Nasze wyniki sprzedaży są wynikiem długoterminowej strategii biznesowej opartej na progresywnym wzroście. Biznesowy sukces gamy SUV-ów, 7-dniowe promocje Peugeot, duże zamówienia flotowe – to główne czynniki, które pociągnęły naszą sprzedaż w górę, ale dzięki stabilnej polityce Peugeot był gotowy do reagowania na różne sytuacje na rynku, zwłaszcza w zakresie nowej homologacji zgodnej z protokołem WLTP, co zapobiegło fluktuacjom sprzedaży. Niezwykle dobre wyniki przez cały rok doprowadzą nas do rekordowego finału z wyprzedzeniem” – powiedział Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze