Renault Clio V generacji otrzyma napęd hybrydowy E-Tech. Nowy konkurent Toyoty Yaris Hybrid trafi do oferty francuskiego producenta już w przyszłym roku. Spalanie pojazdu w porównaniu do wersji spalinowej ma być mniejsze o 40%.
Podczas tegorocznego salonu samochodowego odbyła się premiera nowej generacji Renault Clio. Samochód przeszedł sporo zmian, a największa metamorfoza jest widoczna wewnątrz pojazdu. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono pionowy 9,3-calowy ekran dotykowy, który obsługuje multimedia pojazdu. Poprawiono także m.in. fotel kierowcy, materiały wykończeniowe i zastosowano klimatyczne podświetlenie wnętrza. A co pod maską? Nowa generacja Renault Clio będzie oferowana z silnikami spalinowymi o mocy od 65 do 130 KM, a w przyszłym roku do oferty trafi hybryda z nowym napędem E-Tech. Według francuskiego producenta spalanie pojazdu w tej wersji, będzie mniejsze nawet o 40% w porównaniu do modelu benzynowego.
Renault Clio e-Tech będzie napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra, który zostanie połączony z motorem elektrycznym. Łączna moc nowego konkurenta Toyoty Yaris Hybrid będzie wynosiła 128 KM. Mały hatchback zostanie wyposażony w akumulatory o pojemności 1,2 kWh i będzie mógł pokonać do 5 km wyłącznie na energii elektrycznej. Hybrydowa wersja Clio trafi do salonów sprzedaży w 2020 roku.
Ponadto pod maskę Renault Clio trafi silnik benzynowy SCe o mocy 65 oraz 75 KM połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a także jednostka TCe generująca 100 lub 130 KM. W 100-konnej wersji, Clio zostanie wyposażone w manualną 5-biegową przekładnię lub skrzynię X-Tronic, natomiast mocniejszy wariant będzie oferowany z 7-biegowym automatem EDC. W gamie Renault Clio znajdzie się również silnik wysokoprężny Blue dCi, który generuje 85 lub 115 KM i współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Najnowsze komentarze