Przychody Groupe PSA wyniosły 15,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 1%.
Przychody pionu motoryzacyjnego[1] wyniosły 11,8 miliarda euro, czyli wzrosły o 0,1%.
Kolejny wzrost udziału w rynku europejskim: +0,1 pp[2].
Przychody Groupe PSA za trzeci kwartał roku 2019 wyniosły 15,579 mld euro, wobec 15,428 mld euro za trzeci kwartał 2018 roku.
Przychody pionu motoryzacyjnego wyniosły 11,824 mld euro – o 0,1% więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. Wzrost wynika głównie z poprawy miksu produktów (+4,4%) i miksu cenowego (+1,0%), które z nawiązką skompensowały spadek sprzedaży do partnerów (-3,2%), negatywne skutki zmian kursowych (-0,8%), w tym związane z hiperinflacją w Argentynie, a także zmniejszenie wielkości sprzedaży i miksu rynków lokalnych (-0,7%) oraz inne elementy (-0,6%). Wzmocnienie miksu produktów jest zasługą sukcesu modeli ostatnio wprowadzonych do sprzedaży, zwłaszcza: Citroëna C5 Aircross, Peugeot 508, DS 3 Crossback oraz Opla Vauxhall Combo.
W trzecim kwartale 2019 roku łączna sprzedaż Groupe PSA wyniosła 674.000 samochodów. W tym okresie grupa koncentrowała się na traktowanych priorytetowo: wzroście rentowności oraz odpowiednich przygotowaniach do wejścia w życie w 2020 roku nowych regulacji prawnych.
Na koniec września 2019 roku łączny stan zapasów wyniósł 574.000 samochodów[3] (w tym zapasy na stanie w sieci niezależnych partnerów i importerów) i był niższy o 29.000 sztuk w stosunku do stanu na koniec września 2018 roku.
Przychody producenta wyposażenia samochodowego Faurecia wzrosły o 4,3%, tj. do poziomu 4,185 mld euro.
Perspektywy rynkowe:
Według przewidywań grupy w roku 2019 na rynku samochodowym spodziewane są spadki o 1% w Europie, 5% w Ameryce Łacińskiej, 7% w Chinach i 2% w Rosji.
Perspektywy operacyjne (bez zmian):
Groupe PSA wyznaczyła sobie za cel uzyskanie bieżącej marży operacyjnej[4] w sektorze motoryzacyjnym o średniej wysokości powyżej 4,5% w latach 2019-2021.
Groupe PSA
Groupe PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
Przychody za 9 miesięcy 2019 r. w porównaniu do 9 miesięcy 2018 r.
W mln EUR |
9 m-cy 2018 |
9 m-cy 2019 |
Różnica |
Pion motoryzacyjny |
42.521 |
42.202 |
(319) |
Faurecia |
13.005 |
13.157 |
152 |
Inne obszary działalności i odliczenia* |
(1.503) |
(1.441) |
62 |
Przychody Groupe PSA |
54.023 |
53.918 |
(105) |
*Z uwzględnieniem pozostałych rodzajów działalności Banque PSA Finance.
Przychody za trzeci kwartał 2019
W mln EUR |
III kw. 2018 |
III kw. 2019 |
Różnica |
Pion motoryzacyjny |
11.808 |
11.824 |
16 |
Faurecia |
4.014 |
4.185 |
171 |
Inne obszary działalności i odliczenia* |
(394) |
(430) |
(36) |
Przychody Groupe PSA |
15.428 |
15.579 |
151 |
*Z uwzględnieniem pozostałych rodzajów działalności Banque PSA Finance.
Skonsolidowana sprzedaż w trzecim kwartale 2019 roku
Łączna sprzedaż skonsolidowana
Dane szacunkowe (w tys.)
III kw. 2018 |
9 m-cy
2018 |
III kw. 2019 |
9 m-cy
2019 |
Δ 19/18 III kw. |
Δ 19/18 9 m-cy |
||
Europa |
Peugeot |
228,9 |
879,0 |
214,9 |
854,3 |
-6,1% |
-2,8% |
Citroën |
146,8 |
591,1 |
158,3 |
614,2 |
7,8% |
3,9% |
|
DS |
6,4 |
34,8 |
10,1 |
38,9 |
56,4% |
11,8% |
|
Opel Vauxhall |
202,4 |
753,4 |
185,6 |
739,7 |
-8,3% |
-1,8% |
|
PSA |
584,6 |
2.258,3 |
568,9 |
2.247,0 |
-2,7% |
-0,5% |
|
Chiny i Azja Południowo-Wschodnia |
Peugeot |
25,1 |
116,2 |
15,7 |
48,8 |
-37,4% |
-58,0% |
Citroën |
22,6 |
91,9 |
13,3 |
42,5 |
-40,9% |
-53,8% |
|
DS |
1,4 |
3,4 |
0,3 |
2,1 |
-77,3% |
-39,6% |
|
Opel Vauxhall |
0,0 |
0,5 |
0,0 |
0,2 |
450,0% |
-52,6% |
|
PSA |
49,0 |
212,0 |
29,4 |
93,5 |
-40,1% |
-55,9% |
|
Ameryka Łacińska |
Peugeot |
23,4 |
87,8 |
20,0 |
61,5 |
-14,7% |
-30,0% |
Citroën |
11,7 |
44,4 |
12,5 |
39,4 |
6,9% |
-11,3% |
|
DS |
0,2 |
0,7 |
0,2 |
0,6 |
19,6% |
-14,2% |
|
Opel Vauxhall |
0,3 |
0,7 |
0,4 |
0,9 |
12,7% |
20,8% |
|
PSA |
35,6 |
133,6 |
33,1 |
102,4 |
-7,2% |
-23,4% |
|
Bliski Wschód i Afryka |
Peugeot |
12,7 |
198,4 |
15,6 |
55,5 |
22,9% |
-72,0% |
Citroën |
6,5 |
26,4 |
9,6 |
27,5 |
48,5% |
4,2% |
|
DS |
0,4 |
1,0 |
0,4 |
1,2 |
0,9% |
17,7% |
|
Opel Vauxhall |
4,3 |
24,2 |
8,1 |
20,7 |
88,1% |
-14,2% |
|
PSA |
23,9 |
250,0 |
33,7 |
105,0 |
41,2% |
-58,0% |
|
Indie i Pacyfik |
Peugeot |
4,4 |
14,4 |
3,8 |
13,2 |
-15,4% |
-8,5% |
Citroën |
1,2 |
4,2 |
1,4 |
5,1 |
23,5% |
20,5% |
|
DS |
0,2 |
0,5 |
0,4 |
1,0 |
112,0% |
99,4% |
|
Opel Vauxhall |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
– |
– |
|
PSA |
5,8 |
19,1 |
5,6 |
19,3 |
-3,0% |
0,7% |
|
Eurazja |
Peugeot |
1,9 |
6,3 |
2,0 |
5,7 |
8,3% |
-8,9% |
Citroën |
1,4 |
4,5 |
1,6 |
4,1 |
13,4% |
-9,5% |
|
DS |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
175,0% |
-39,4% |
|
Opel Vauxhall |
0,1 |
0,2 |
0,2 |
0,4 |
240,4% |
122,8% |
|
PSA |
3,3 |
11,0 |
3,8 |
10,2 |
14,3% |
-7,3% |
|
Łączna sprzedaż skonsolidowana |
Peugeot |
296,5 |
1.302,2 |
272,0 |
1.039,1 |
-8,3% |
-20,2% |
Citroën |
190,1 |
762,6 |
196,8 |
732,8 |
3,5% |
-3,9% |
|
DS |
8,6 |
40,4 |
11,5 |
43,7 |
33,0% |
8,2% |
|
Opel Vauxhall |
207,1 |
778,9 |
194,2 |
761,8 |
-6,2% |
-2,2% |
|
PSA |
702,3 |
2 884,1 |
674,5 |
2 577,4 |
-4,0% |
-10,6% |
|
Łączna sprzedaż skonsolidowana |
Peugeot |
296,5 |
1.158,0 |
272,0 |
1.039,1 |
-8,3% |
-10,3% |
(bez Iranu) |
Citroën |
190,1 |
762,6 |
196,8 |
732,8 |
3,5% |
-3,9% |
DS |
8,6 |
40,2 |
11,5 |
43,7 |
33,0% |
8,8% |
|
Opel Vauxhall |
207,1 |
778,9 |
194,2 |
761,8 |
-6,2% |
-2,2% |
|
PSA |
702,3 |
2 739,7 |
674,5 |
2 577,4 |
-4,0% |
-5,9% |
Dane szacunkowe
* Europa = UE + EFTA + Albania + Bośnia + Chorwacja + Kosowo + Macedonia + Czarnogóra + Serbia.
** W tym 144 tys. samochodów na licencji Peugeot sprzedanych w 2018 roku (YTD) przez spółkę Iran Khodro.
źródło: Citroën Polska
[1] Pion motoryzacyjny (PCDOV).
[2] Trzeci kwartał 2019 r. w porównaniu do trzeciego kwartału 2018 r., 30 krajów europejskich.
[3] Włącznie z importerami Peugeot na rynkach pozaeuropejskich.
[4] Wynik bieżący na działalności operacyjnej do przychodów pionu motoryzacyjnego (PCDOV).
Najnowsze komentarze