Grupa PSA rozpoczęła produkcję silników elektrycznych w zakładzie w Tremery we Francji. Jednostki będą wykorzystywane w takich modelach jak: Peugeot e-208 i e-2008, Opel Corsa-e oraz DS 3 Crossback E-Tense. W przyszłym roku z linii montażowych zjedzie 120.000 silników elektrycznych.
Fabryka w Tremery zajmująca się montażem jednostek napędowych powstała w 1979 roku. Przez 40 lat istnienia wyprodukowała już 50 milionów silników spalinowych, zarówno benzynowych, jak i diesli. Grupa PSA otworzyła nowy rozdział w historii zakładu wprowadzając na linie montażowe także jednostki elektryczne. W 2020 roku fabryka będzie w stanie wyprodukować 120.000 silników a w roku 2021 – 180.000. Jednostki będą montowane w czterech elektrycznych pojazdach, jakie oferuje Grupa PSA: Peugeot e‑208 i e-2008, DS 3 Crossback E-Tense oraz Opel Corsa-e.
Zgodnie z zapowiedzią firmy do 2025 roku wszystkie modele Grupy PSA będą dostępne w wersji całkowicie elektrycznej lub hybrydowej typu plug-in. Z tej ostatniej grupy pojazdów do oferty trafiły niedawno Peugeot 3008 Hybrid4, 508 Hybrid, DS 7 Crossback E-Tense oraz Opel Grandand X Hybrid4. Z napędem hybrydowym będzie niedługo oferowany także Citroen C5 Aircross.
Zakład w Tremery będący częścią centrum produkcyjnego Trémery-Metz jest wiodącym pracodawcą sektora prywatnego w Lotaryngii. Zatrudnia prawie 4000 pracowników. Silniki spalinowe i skrzynie biegów produkowane w Trémery i Metz są montowane w pojazdach pięciu marek Grupy PSA. W 2018 roku centrum wyprodukowało 1.750.000 silników spalinowych i 982.000 skrzyń biegów.
„Wiele lat temu podjęliśmy decyzję o inwestycji w transformację energetyczną i uelastycznieniu naszych zakładów, co ilustruje fabryka w Trémery. Jesteśmy bardzo dumni ze wszystkich naszych pracowników w regionie Grand Est, którzy każdego dnia ciężko pracują na tę transformację” – powiedział Yann Vincent, wiceprezes wykonawczy ds. produkcji i łańcucha dostaw Grupy PSA.
Najnowsze komentarze