W górnej części okładki aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT można dostrzec małe zdjęcia pięciu atrakcyjnym miejskich crossoverów. W tym gronie są dwa modele francuskie – Peugeot 2008 i Renault Captur, oba pierwszych generacji, bo AUTO ŚWIAT opisuje te samochody w dziale Używane. Jak wypadną w porównaniu z Fiatem 500X, Oplem Mokką i Škodą Yeti?
AUTO ŚWIAT nr 34 (1271) z 17.VIII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 3,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,3 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, 7 Crossback, 107, 108, 208, 2008, 405, Captur, Clio
Citroëna i Peugeota (w domyśle: C1 i 107/108) wspomina we „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz.
A nie można było dać tego na okładkę? Nie, no po co promować francuskie samochody, lub choćby prezentować nową markę znad Sekwany, prawda? DS 7 Crossback E-Tense został przetestowany przez AUTO ŚWIAT, a recenzję auta napisał Redaktor Tomasz Kamiński. Materiał ten znajdziecie na stronach 20-21 i nawet jest tam sporo tekstu, który okraszono licznymi zdjęciami.
300 KM mocy maksymalnej, napęd na cztery koła i atrakcyjna stylistyka, a wszystko to przy całkiem rozsądnych, jak na hybrydę premium cenach – wszystko to zaowocowało notą 4,5 gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia. Po stronie zalet Autor wymienił przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, dobre osiągi, niskie spalanie, komfortowe resorowanie oraz atrakcyjną stylistykę. Wśród wad znalazły się wysoka cena zakupu, nieprecyzyjny układ kierowniczy, a także przeciętna skuteczność hamulców przed ich rozgrzaniem. Z tą ceną, to bym nie przesadzał – wcale nie jest taka wysoka. Startuje z poziomu 229.900 zł (So Chic), a bogatsza odmiana Grand Chic oznacza wydatek od 250.900 zł. Jak za samochód tej klasy z takim wyposażeniem, napędem i wykończeniem, to nie są duże pieniądze.
W tej drugiej wersji seryjna jest np. skórzana tapicerka. Auto jest przestronne, przyjemnie wykończone, pojemności bagażnika nie ogranicza dodatkowy zespół napędowy. Dynamika może zaskoczyć innych użytkowników dróg (setka testowo po 5,6 sekundy! szybciej, niż podaje producent!). Okazało się do tego, że akumulatory naładowały się sporo szybciej, niż w danych technicznych. Także zasięg okazał się wyraźnie większy od deklaracji fabrycznej! Redaktor Kamiński pochwalił też komfortowe zawieszenie DS 7 Crossbacka E-Tense, co nie pozbawia auta pewności prowadzenia. A przy tym wszystkim nie brakuje stylistycznych smaczków. DS 7 Crossback E-Tense zdecydowanie wyróżnia się na drodze!
Renault wspomniano w materiale zamieszczonym na stronach 32-33. Dziennikarz tygodnika AUTO ŚWIAT chciał zainstalować ładowarkę typu WallBox. Telefonował w kilka miejsc, m.in. do Renault, i okazało się, że to nie jest takie proste! Ale Renault na tle innych producentów aut i tak wypadło nieźle.
Na stronach 42-43 AUTO ŚWIAT zaprezentował pięć używanych miejskich crossoverów w cenie ok. 40.000 zł. Wśród propozycji tańszych (ok. 38.000 zł) znalazły się Peugeot 2008, Renault Captur i Škoda Yeti. Tyle, że francuskie propozycje są o rok młodsze od czeskiej. Za Opla Mokkę, czy designerskiego Fiata 500X (choć mi akurat ta wersja 500-tki kompletnie się nie podoba) trzeba zapłacić ok. 42.000 zł. Tyle, że Fiat będzie o dwa lata młodszy od Opla! Ale skupmy się na modelach francuskich. Oba trafiły na rynek siedem lat temu i bazują na miejskich modelach – odpowiednio 208-ce i Clio IV. AUTO ŚWIAT sugeruje kupno Peugeota z dieslem 1.6 8v, ewentualnie z PureTechem. Captura pochwalono za stylistykę, niskie koszty serwisu i ogólną trwałość. W kwestii wyboru jednostek napędowych bezpieczny będzie diesel 1.5 dCi, ale i benzyniaki problemów nie sprawiają. Lepiej jednak wybrać czterocylindrowy silnik 1.2 TCe.
W dziale Z naszego archiwum (strona 47.) AUTO ŚWIAT przypomina, że w połowie lat 90. XX wieku w lubelskiej Fabryce Samochodów Ciężarowych montowano Peugeota 405. W ten sposób omijano cło wwozowe, a więc można było sprzedawać te auta w niższej cenie.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze