Motogazetki zdają się prześcigać w konkurencji, kto bardziej wyeksponuje Škodę Enyaq i Volkswagena ID.3 na swojej okładce. Efekt jest taki, że ciężko na strony tytułowe pism motoryzacyjnych patrzeć. Aktualny AUTO ŚWIAT zmieścił jednak także maleńką fotkę Citroëna C4 drugiej generacji i schowane w dolnej części zdjęcie Alpine A110.
AUTO ŚWIAT nr 38 (1274) z 14.IX.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Aircross, C4 Picasso, 3008, 5008, Clio, A110, Logan, Sandero, Spring
O liftingu Peugeotów 3008 i 5008 AUTO ŚWIAT pisze na stronach 12-13.
Strona 14. przynosi z kolei materiał poświęcony najnowszym wcieleniom Dacii Logan i Sandero. Dziś we Francji odbywa się prasowa premiera tych aut. Miała w niej wziąć udział Małgosia z naszej redakcji, ale wstrzymano loty do Francji i wyjazd polskiej grupy nie doszedł do skutku :-( W tekście o Daciach AUTO ŚWIAT wspomniał Renault Clio – płytę, na której powstaje V generacja tego auta wykorzystano do budowy Logana i Sandero. W materiale pojawiła się także informacja, że elektryczna Dacia Spring trafi do Polski w połowie przyszłego roku.
Ciekawy test opublikowano na stronach 16-19. To przedruk z „Auto Bilda”, w którym porównano Alpine A110 z Toyotą Suprą. Stylowe francuskie coupe ma minimalnie niższą moc (252 vs 258 KM) i niższą pojemność skokową silnika (1.8 vs 2.0), dysponuje też zauważalnie niższym momentem obrotowym (320 vs 400 Nm). Alpine ma jednak dużo niższa masę (1.109 vs 1.472 kg) i… wyższą ładowność! A110 znacząco lepiej przyspiesza i ma niemal tak samo skuteczne hamulce, jak Toyota. Pali też o przeszło litr mniej wg danych fabrycznych i o niemal 1,5 litra mniej wg testu. Toyota jest za to nieco tańsza w zakupie.
Mimo to AUTO ŚWIAT wydał werdykt remisowy. Supra wygrała w kategoriach: karoseria, jakość wykończenia, właściwości silnika, komfort jazdy, siła i działanie hamulców, koszty utrzymania oraz cena. Za cholerę jednak nie rozumiem tej przedostatniej zwycięskiej dla Toyoty konkurencji – pali sporo więcej, ma szersze, a więc droższe opony (więc również i felgi), czemu więc niby to Alpine generuje wyższe koszty utrzymania???
W Top 10 tym razem dziesięć używanych aut uznawanych za nowoczesne i ciekawe. AUTO ŚWIAT zastanawia się jednak, czy są też trwałe W dziesiątce pojawiła się druga generacja Citroëna C4. Redakcja poleca samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi i wspomina, że miano C4 nosił też minivan (C4 Picasso) oraz SUV (C4 Aircross)
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze