Maleńkie fotki Peugeota 406 i Renault Laguny zagościły co prawda na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT, ale są tak drobne, że równie dobrze mogłoby ich nie być. Czy jednak warto kupić to pismo, gdy poszukuje się nowinek ze świata motoryzacji francuskiej?
AUTO ŚWIAT nr 39 (1275) z 21.IX.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 3,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,3 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, CXperience, 7 Crossback, 208, 406, Clio, Laguna, Zoe, Sandero, Corsa
Citroëna C3 zaprezentowano na stronach 10-11. Miło, że Redaktor Okurowski już na wstępie wspomniał, że to nie tylko bestseller Citroëna, ale też jedno z lepiej sprzedających się aut segmentu. Oczywiście nie w skostniałej Polsce, a w Europie. AUTO ŚWIAT napisał wprost – C3 sprzedawało się w ubiegłym roku na Starym Kontynencie lepiej, niż Toyota Yaris i Škoda Fabia. Nabywców znalazło 212 tys. aut. W czubie segmentu znajdował ysię też Renault Clio, Peugeot 208, Dacia Sandero i Opel Corsa.
Okazją do artykułu był lifting Citroëna C3. Delikatny, w przedniej części nawiązujący ineco do koncepcyjnego CXperience. Z boku pojawiły się nieco większe Airbusy. Auto można zamówić w aż 97 kombinacjach kolorystycznych (dach + karoseria + dekory). Samochód ma oczywiście znakomite, komfortowe siedzenia, seryjne światła LED (pełne reflektory), trochę zmian we wnętrzu oraz trochę dobrych znajomych, w tym kamerę ConnectedCam. Auto jest już dostępne w Polsce i mamy uż nawet „zaklepany” test. Ceny startują z poziomu 49.900 zł, cennik kończy się (bez opcji) w okolicach 75.000 zł.
AUTO ŚWIAT ocenił poliftingowe C3 na cztery gwiazdki z pięciu możliwych do zdobycia.
Wczoraj widziałem w telewizji reklamę DS 7 Crossbacka. Naprawdę! W polskiej telewizji! Na stronach 18-21 AUTO ŚWIAT porównał hybrydowe wersje tego francuskiego SUV-a z mocnym rywalem – Volvo XC60. Szwedzki samochód jest w porównaniu o ponad 18.250 zł droższy, ale ceny po doposażeniu różnią się już o 28.510 zł Niektórych elementów wyposażenia obecnych w Volvo nie da się zamówić do DS-a, ale za to inne francuski SUV ma seryjnie, a w Volvo trzeba za nie dopłacić.
Volvo, które jest sporo dłuższe i ma dużo większy rozstaw osi, okazało się nieco przestronniejsze z przodu, ale to DS ma większy bagażnik. To w XC60 stwierdzono lepszą widoczność, jakość wykończenia i ergonomię, ale fotele i pozycję kierowcy oceniono na tym samym poziomie. To francuskie auto lepiej przyspiesza i ma bardziej elastyczny zespół napędowy, ale uznano, że Volvo jest lepiej wyciszone Zdaniem „Auto Bilda”, bo to oni przeprowadzili test, Volvo jest też odrobinę bardziej komfortowe, ma nieco lepszy układ kierowniczy i lepiej się zachowuje na drodze. Za to DS 7 Crossback jest dużo zwrotniejszym samochodem. Lepsze noty Volvo zanotowano też w kategoriach utrata wartości, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ubezpieczenie, czy zużycie paliwa. To ostatnie trochę zaskakuje, bo nie dość, że Volvo ma mocniejszy silnik spalinowy (253 KM vs 200 KM), to jeszcze mniejszą pojemność akumulatorów trakcyjnych (11,6 kWh vs 13,2 kWh). Co ciekawe nie podano mocy systemowej Volvo („brak danych”).
Ostatecznie DS przegrał ze szwedzkim rywalem w stosunku 449 do 453.
Hybrydowe Renault Clio E-Tech wspomniano w teście hybrydowej Toyoty Yaris (strony 24-26).
Renault Zoe widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 35.
W Top 10 tym razem AUTO ŚWIAT zaprezentował dziesięć samochodów używanych, jakie można kupić za ok. 5.000 zł. W tym gronie znalazły się Peugeot 406 i Renault Laguna II i obok Opla Vectry i Hondy Accord to jedyni przedstawiciele segmentu D. Tyle, że w przeciwieństwie do niemieckiej i japońskiej konkurencji za założoną kwotę możecie liczyć na francuskie auta już z XXI wieku. Zarówno w przypadku Peugeota, jak i Renault, AUTO ŚWIAT sugeruje dwulitrowe benzyniaki. Jeśli samochód nie był bity, to jest spora szansa na brak korozji nadwozia.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze