Polestar nie ma łatwego startu we Francji. Sprzedaż pojazdów szwedzkiego producenta, została zablokowana przez Citroena. Powód? Podobieństwo logo i to nie tylko do szewronów, ale również do znaku DS Automobiles.
Początki Polestar sięgają 1996 roku, kiedy to powstał Polestar Racing – oficjalny zespół wyścigowy Volvo. Firma jest odpowiedzialna również za sportowe wersje pojazdów szwedzkiego producenta a od 2017 roku stała się odrębną marką zajmującą się produkcją sportowych aut z napędem hybrydowym i elektrycznym. Volvo zastosowało podobny zabieg jak Citroen z marką DS Automobiles, która początkowo pełniła rolę luksusowej linii pojazdów spod znaku szewronów. Na rynku zadebiutowały już dwa modele marki: Polestar 1 i Polestar 2, jednak możliwość zamówienia pojazdów we Francji została zablokowana. Wszystko przez Citroena i spór o logo.
Citroen uznał, że gwiazda, którą szwedzki producent wybrał jako logo, o wiele za bardzo przypomina szewrony. Podobieństwa można doszukać się również w znaku DS Automobiles. Polestar został zmuszony do wstrzymania sprzedaży swoich modeli we Francji a klienci odsyłani są z kwitkiem. Nawet po wejściu na francuską stronę producenta spotka nas rozczarowanie. Zobaczymy jedynie komunikat: „Dostęp do strony Polestar nie jest dostępny dla francuskich klientów z powodu ograniczeń terytorialnych dotyczących wykorzystania francuskich marek nr 016898173 i 01689532″. Tymi markami są właśnie Citroen i DS Automobiles.
Walka o symbol trwa już od kilkunastu miesięcy. Citroen wniósł pozew w lipcu 2019 roku. Sąd orzekł, że firma Polestar Performance zaszkodziła reputacji francuskich marek. W efekcie szwedzki producent musi zapłacić odszkodowanie w wysokości 150.000 euro i zaprzestać korzystania ze swojego logo we Francji przez 6 miesięcy.
Najnowsze komentarze