Citroën o mocy 5 KM był najtańszym 4-cylindrowym samochodem jaki można było kupić we Francji w 1922 roku. Kosztował zaledwie 8.900 franków. Najdroższy okazał się Renault, który wyprodukował 6-cylindrowy samochód o mocy 12 KM, który kosztował blisko 50.000 franków
Cennik francuskich samochodów opublikowało w 1922 r. czasopismo Auto. Oprócz znanych marek roi się tam od producentów dzisiaj zupełnie zapomnianych. Wśród nich Amilear, Aries, Ballot, Barre, Bellanger, Bignan, Bolle Leon, Brasler, Bue, Buchet, La Bairre, Charon, Chenard I, Chenard et Waleker, Delago, Majola, Mathis, Mathis, Mouette, Zebre, Zovaco, Utilis, Vermorel, Rolland Pitain oraz inne.
Jakie dominowały moce silników? Najsłabsze były wozy o mocy 5 KM, najmocniejszy w ofercie 8-cylindrowy Panhard Levassor oferował aż 35 KM. Ceny nie podano, ale musiało to być znacznie ponad 50 tys. franków. Na tym tle samochody Citroëna były w dolnych granicach. Najtańszy wóz o mocy 5 KM kosztował 8.900 franków, jego sportowa odmiana 13.900 franków. Najmocniejszy 6-cylindrowy wóz Peugeot mocy 25 KM też nie miał wtedy ceny. Za samochód Renault o mocy 18 KM trzeba było zapłacić aż 18.500 franków.
Cennik samochodów marek Citroën, Peugeot i Renault z 1922 r.
Marka |
Moc |
Średnica i skok tłoka |
Ilość cylindrów |
Cena (franki) |
Citroën |
5 KM |
55×90 |
4 |
8.900 |
Citroën |
10 KM |
68×100 |
4 |
13.900 |
Peugeot |
10 KM |
66×105 |
4 |
16.700 |
Peugeot |
15 KM |
85×130 |
4 |
15.500 |
Renault |
6 KM |
58×90 |
4 |
11.800 |
Renault |
10 KM |
75×120 |
4 |
20.200 |
Renault |
12 KM |
84×140 |
6 |
47.500 |
Auto: ilustrowane czasopismo sportowo-techniczne: automobilizm, lotnictwo, sporty 1922.11.15 R.1 Nr12
Originally posted 2020-11-09 00:07:01.
Najnowsze komentarze