Stellantis zmienia strukturę organizacyjną. Jedną ze zmian będzie połączenie w ramach jednej organizacji marek premium: DS Automobiles i Alfa Romeo.
Celem tego działania, jest według firmy uproszczenie polityk i procedur oraz poprawa komunikacji przy jednoczesnym zachowaniu integralności poszczególnych marek. Wspólna struktura w ramach DS Automobiles i Alfa Romeo ma pomóc wprowadzić od roku 2023 agencyjny model sprzedaży. Wraz ze zmianą struktury zostaną wskazane też nowe osoby zarządzające.
Stellantis prowadzi coś w rodzaju pilotażu umów agencyjnych. Oznacza to, że salony DS Automobiles i Alfa Romeo, które były do tej pory niezależnymi dealerami, staną się agentami poszczególnych marek. Pilotaż ten ma pozwolić Stellantis zweryfikować sposób funkcjonowania takiego modelu sprzedaży przed wprowadzeniem go do marek popularnych, takich jak Citroën, Fiat, Opel czy Peugeot – te będą miały umowy tymczasowe na trzy lata, łączące oba rodzaje sprzedaży.
Wraz z połączeniem DS Automobiles i Alfa Romeo w ramach jednej organizacji wewnątrz Stellantis prawdopodobnie stopniowo pojawiać się będą wspólne salony sprzedaży obu tych marek. Koncern dąży do optymalizacji finansowej i obniżenia kosztów sieci sprzedaży, co ma zostać osiągnięcie m.in. przez uruchamianie salonów wielomarkowych.
Zmiany zaczną obowiązywać od 2023 roku. Podobne zmiany przeprowadzane są w innych krajach europejskich – zapowiedziano je m.in. w Anglii. Reorganizacja może objąć też redukcję zatrudnienia, co ma pomóc osiągnąć zakładane wyniki finansowe.
Najnowsze komentarze