Jak już przed niespełna dwoma tygodniami pisaliśmy, na podbój dwóch wielkich krajów Ameryki Południowej rusza Dacia Logan. Koncern Renault robi kolejny krok w realizacji Zobowiązania Renault 2009 – wprowadza model Logan w Argentynie i Brazylii.
Debiut Logana w Argentynie, a następnie w Brazylii poszerza gamę modeli Renault w obu tych krajach, gdzie użytkownicy samochodów rodzinnych otrzymują do dyspozycji praktyczny, przestronny model za korzystną cenę.
Stopniowe wprowadzanie modeli opartych na platformie X90 zwiększa wykorzystanie możliwości produkcyjnych w kompleksie produkcyjnym w Kurytybie w Brazylii. Lista pojazdów produkowanych w Kurytybie na rynek meksykański obejmuje model powstały na bazie Logana, który będzie sprzedawany pod marką Nissan.
Plany Renault dotyczące rozwoju w Ameryce Łacińskiej są w trakcie realizacji i obejmują poszerzenie gamy modeli, wzrost produkcji oraz sprzedaży, nabór personelu i rozwój sieci sprzedaży.
Po wprowadzeniu Logana w Kolumbii, Wenezueli i Ekwadorze, rozpoczyna się nowy etap wdrażania Zobowiązania Renault 2009 w Ameryce Łacińskiej. Logan – pod marką Renault – pojawi się w Argentynie w maju oraz w Brazylii w lipcu. Model Logan dobrze obrazuje plany zdobycia przez Renault nowego rynku w regionie. Ma być to segment użytkowników pojazdów rodzinnych poszukujących przestronnego, niedrogiego pojazdu, który jest jednocześnie solidny i łatwy w konserwacji. Dwa największe rynki samochodowe w regionie – Brazylia i Argentyna – rozrastają się i stanowią dla Renault znaczący potencjał. W 2006 roku zarejestrowano w Brazylii 1.834.581 pojazdów (samochodów osobowych i furgonetek) oraz dalsze 420.356 w Argentynie. Oznacza to wzrost odpowiednio o 28% i 57% w latach 2004–2006.
Logan: nowy produkt wzmacniający obecność Renault w Argentynie
Dzięki zakładowi Santa Isabel w Kordobie, Renault już od ponad 50 lat korzysta z możliwości produkcyjnych w Argentynie. Firma może także liczyć na silną świadomość marki w tym kraju, gdzie w 2006 roku posiadała 11,5% udziału w rynku. Logan wchodzi do segmentu limuzyn trzybryłowych i poszerzy obecną gamę modeli Renault, która aktualnie obejmuje Lagunę II, model Scénic I, Mégane I (wersje 4- i 5-drzwiowe), Mégane II (kombi, wersje 4- i 5-drzwiowe), Clio II (wersje 3-, 4- i 5-drzwiowe), Kangoo i Master. Ofensywa produktowa zostanie jeszcze wzmocniona przez import modelu Grand Scenic II od kwietnia 2007 roku, a następnie Mégane II Coupe Cabriolet od czerwca.
Trzybryłowe limuzyny są wyjątkowo popularne w Argentynie, a Logan jest przeznaczony przede wszystkim dla użytkowników rodzinnych. Sprawdzona solidność i trwałość, które utorowały temu modelowi drogę do sukcesu na innych rynkach, to bezsporne argumenty przemawiające za jego kupnem.
Bezprecedensowa ofensywa produktowa w Brazylii
Po premierze nowego Mégane w marcu i Mégane Grand Tour kombi w listopadzie 2006 roku, Logan jest trzecim samochodem debiutującym na rynku brazylijskim w ramach Zobowiązań Renault 2009. Logan będzie dostępny z wymaganymi na tym rynku najnowszej generacji silnikami na bioetanol. Podobnie jak w Argentynie, Logan jest przede wszystkim skierowany do brazylijskich rodzin, poszukujących praktycznego, przestronnego samochodu za atrakcyjną cenę. Przed zakończeniem realizacji Zobowiązań Renault 2009 firma wprowadzi na rynek jeszcze trzy modele, a w związku z dostosowaniem gamy pojazdów do potrzeb lokalnych, Renault de Brasil planuje podwojenie sprzedaży i uzyskanie dodatniej marży operacyjnej.
Optymalizacja zakładów produkcyjnych w Kurytybie
Kompleks Ayrtona Senny w Kurytybie (stan Parana) składa się z trzech zakładów: fabryki furgonetek produkującej zarówno modele Renault (Master), jak i Nissan (Frontier i Xterra), fabryki samochodów osobowych oraz zakładu napędów, którego produkcja zasila rynek Ameryki Południowej. Otwarty w 1998 zakład montażu samochodów osobowych produkuje obecnie modele Clio, Clio Sedan, Mégane, Mégane Grand Tour i Scénic. Logan będzie trzecim modelem wprowadzonym w Kurytybie w ciągu roku.
Fabryka samochodów osobowych może produkować do 200.000 pojazdów rocznie. Pojawienie się Logana, szóstego samochodu osobowego, zwiększa elastyczność i optymalizuje wykorzystanie zakładu. Roczna produkcja na bazie platformy X90, to 110.000 samochodów przeznaczonych na rynek krajowy i na eksport, głównie do Argentyny i Meksyku. Model opracowany na bazie Logana będzie sprzedawany w Meksyku pod marką Nissan. Dalsze informacje o tej wersji pojazdu będą dostępne w terminie późniejszym.
Aby zwiększyć dzienną produkcję z 300 do 450 pojazdów, na początku kwietnia 2007 roku Renault wprowadziło drugą zmianę w fabryce samochodów osobowych i zatrudniło 600 dodatkowych pracowników.
Logan wykorzystuje wiele komponentów produkowanych lokalnie – 80% części powstaje w Brazylii. Docelowy poziom tej wartości to 90% do 2009 roku.
Logan, sukces globalny
Od premiery we wrześniu 2004 roku na całym świecie sprzedano 450.000 egzemplarzy Logana. Bieżący rok jest kluczowy dla programu X90 ze względu na rozpoczęcie produkcji w Iranie, Indiach i Brazylii. Logan jest obecnie wytwarzany w siedmiu krajach, sprzedawany na 55 rynkach i stanowi istotny element międzynarodowej ekspansji i rozwoju Renault. Program X90 ma spory udział w ujętym w Zobowiązaniu Renault 2009 planie zwiększenia produkcji o 800.000 pojazdów.
W Ameryce Logan jest składany w kolumbijskim zakładzie Sofasa w Envigado. Jego sprzedaż rozpoczęła się we wrześniu 2005 roku w Kolumbii, Wenezueli i Ekwadorze. Program Logan odniósł znaczny sukces także w Europie, gdzie gama tego modelu została poszerzona o wersję kombi (Logan MCV) i użytkową (Logan Van). W dwóch pierwszych miesiącach 2007 roku sprzedaż Logana MCV na rynku Europy i Turcji osiągnęła poziom 5.500 pojazdów.
Debiut Logana w Iranie – gdzie występuje on pod marką Tondar-90 – także wydaje się bardzo obiecujący. W ciągu zaledwie jednego tygodnia irańscy klienci złożyli niemal 85.000 zamówień(!), co odpowiada mniej więcej rocznej produkcji. Model powstaje w fabrykach dwóch irańskich partnerów Renault – Iran Khodro i Pars Khodro – a możliwości rocznej produkcji wzrosną do 2009 roku do 300.000 sztuk.
4. kwietnia, w dwa lata po podpisaniu umowy joint venture z indyjskim partnerem Renault – Mahindra, pierwszy egzemplarz modelu Logan wyjechał z zakładu produkcyjnego Nashik w Indiach. Osiągnięcie to jest rezultatem połączenia doświadczenia Renault w zakresie produktu i technologii, jakości i zakupów oraz doświadczeń firmy Mahindra. W ich zakres wchodzi między innymi produkcja nastawiona na oszczędności oraz dogłębne zrozumienie rynku indyjskiego, poparte zaangażowaniem pracowników zakładu.
Nasz test Dacii Logan
Nasz test Dacii Logan MCV
Najnowsze komentarze